Tossa kun yläkerran lattiat on auki niin pohdein että kuinka oleellista on että välipohja on täynnä eristettä? Siis sen takia että kuulostaako yläkerran lattia kovaäänisemmältä jos siellä on tyhjää tilaa? Vanhat purut sinne toki enimmäkseen jää mutta onko käytännössä eroa jos eristeen ja lattian(ponttilauta) väliin jää vaikka viis senttiä rakoa tai se on ihan täynnä? Ulkoseinän viereen toki kannattaa laittaa kunnolla eristettä.
Kun osa puruista pitää kuitenkin lapioida pois tieltä niin mietein vienko ne kaatopaikalle suoraan vai jemmailenko niitä rempan ajan, tai korvaan ekovillalla.
Välipohjan äänieristäminen?
-
Khyron
- Jäsen

- Viestit: 731
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 10:33
- Paikkakunta: Turku
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Välipohjan äänieristäminen?
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
- Rosvolinna
- Jäsen

- Viestit: 345
- Liittynyt: Pe Loka 05, 2007 23:53
- Paikkakunta: Vihti & Parainen
Re: Välipohjan äänieristäminen?
Vastaavassa tilanteessa laittaisin purut talteen ja laittaisin ne takaisin lattiaan. Päälle selluvillaa pienellä ylitäytöllä. Paperointi tai vanerointi ja lattialaudat päälle.
Ei kannata jättää ontoksi. Päinvastaisesta syystä akustinen kitara ei ole täynnä purua :)
Ei kannata jättää ontoksi. Päinvastaisesta syystä akustinen kitara ei ole täynnä purua :)
Casa La Utoja
- lmfmis
- Jäsen

- Viestit: 3553
- Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 10:49
- Paikkakunta: Espoo
- Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Re: Välipohjan äänieristäminen?
Säästää siinä senverran että pärjää yhdellä radiolla kun se kuuluu hyvin koko mökissä
Juu ei.
Purut, tai itse laitoin huntonin puhallettavaa. Tuntuu pitävän myyntipuheet ääneneristävyydestä.
Juu ei.
Purut, tai itse laitoin huntonin puhallettavaa. Tuntuu pitävän myyntipuheet ääneneristävyydestä.
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
-
Khyron
- Jäsen

- Viestit: 731
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 10:33
- Paikkakunta: Turku
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Välipohjan äänieristäminen?
Niin kyse on kuitenkin siitä onko siellä parikymmentä senttiä vai 15 senttiä, ei siitä et se jäis kokonaan tyhjäksi.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
- Rosvolinna
- Jäsen

- Viestit: 345
- Liittynyt: Pe Loka 05, 2007 23:53
- Paikkakunta: Vihti & Parainen
Re: Välipohjan äänieristäminen?
Täyteen kannattaa laittaa - askeläänet vaimenee paremmin lautojen ollessa kosketuksessa eristeeseen.
Hyvin toimii ainakin meidän vintillä, suurin lisätäytöstä tuli lahjoituspurkupuruilla ja loput sellupuhallusvillalla.
Hyvin toimii ainakin meidän vintillä, suurin lisätäytöstä tuli lahjoituspurkupuruilla ja loput sellupuhallusvillalla.
Casa La Utoja
- lmfmis
- Jäsen

- Viestit: 3553
- Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 10:49
- Paikkakunta: Espoo
- Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Re: Välipohjan äänieristäminen?
Täyteen vain.
Se lattia on aikamoinen kaikukoppa.
Se lattia on aikamoinen kaikukoppa.
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430