Välipohjan äänieristäminen?

Seinien, ylä- ja alapohjan eristäminen uusilla tai vanhoilla eristeillä.
Vastaa Viestiin
Khyron
Jäsen
Jäsen
Viestit: 731
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 10:33
Paikkakunta: Turku
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Välipohjan äänieristäminen?

Viesti Kirjoittaja Khyron »

Tossa kun yläkerran lattiat on auki niin pohdein että kuinka oleellista on että välipohja on täynnä eristettä? Siis sen takia että kuulostaako yläkerran lattia kovaäänisemmältä jos siellä on tyhjää tilaa? Vanhat purut sinne toki enimmäkseen jää mutta onko käytännössä eroa jos eristeen ja lattian(ponttilauta) väliin jää vaikka viis senttiä rakoa tai se on ihan täynnä? Ulkoseinän viereen toki kannattaa laittaa kunnolla eristettä.

Kun osa puruista pitää kuitenkin lapioida pois tieltä niin mietein vienko ne kaatopaikalle suoraan vai jemmailenko niitä rempan ajan, tai korvaan ekovillalla.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
Avatar
Rosvolinna
Jäsen
Jäsen
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Loka 05, 2007 23:53
Paikkakunta: Vihti & Parainen

Re: Välipohjan äänieristäminen?

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Vastaavassa tilanteessa laittaisin purut talteen ja laittaisin ne takaisin lattiaan. Päälle selluvillaa pienellä ylitäytöllä. Paperointi tai vanerointi ja lattialaudat päälle.

Ei kannata jättää ontoksi. Päinvastaisesta syystä akustinen kitara ei ole täynnä purua :)
Casa La Utoja
Avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3553
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 10:49
Paikkakunta: Espoo
Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

Re: Välipohjan äänieristäminen?

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Säästää siinä senverran että pärjää yhdellä radiolla kun se kuuluu hyvin koko mökissä :lol:

Juu ei.


Purut, tai itse laitoin huntonin puhallettavaa. Tuntuu pitävän myyntipuheet ääneneristävyydestä.
Khyron
Jäsen
Jäsen
Viestit: 731
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 10:33
Paikkakunta: Turku
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Välipohjan äänieristäminen?

Viesti Kirjoittaja Khyron »

Niin kyse on kuitenkin siitä onko siellä parikymmentä senttiä vai 15 senttiä, ei siitä et se jäis kokonaan tyhjäksi.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
Avatar
Rosvolinna
Jäsen
Jäsen
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Loka 05, 2007 23:53
Paikkakunta: Vihti & Parainen

Re: Välipohjan äänieristäminen?

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Täyteen kannattaa laittaa - askeläänet vaimenee paremmin lautojen ollessa kosketuksessa eristeeseen.

Hyvin toimii ainakin meidän vintillä, suurin lisätäytöstä tuli lahjoituspurkupuruilla ja loput sellupuhallusvillalla.
Casa La Utoja
Avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3553
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 10:49
Paikkakunta: Espoo
Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

Re: Välipohjan äänieristäminen?

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Täyteen vain.

Se lattia on aikamoinen kaikukoppa.
Vastaa Viestiin