lehmikangas kirjoitti:Olen ostanut kalliilla erikoiskuivaa ja asentanut heti paketista kuten ohje oli. Ei ollut kuivaa. Rakoja tuli.
Mökkilaatua olen kuivatellut ilmavasti taapeloituna kohteessa kuukauden kevättalvella, tuli todella tiivis ja hyvä.
tuo jälkimmäinen olisi toki paras vaihtoehto, ainoa vaan että lattia on saatava jo kesällä valmiiksi. eli täytynee ehkä yrittää luottaa tuohon kuivaukseen. ulkorakennuksessa tosin on kesällä tehty lautalattia, lakka päällä eikä ole rakoja tullut yhtään. ei lämmitystä päällä koskaan käytännössä, ellei harvoin kamiinalla lämmitä talvella.
mökkilaatua oli koko lattia, 28x145 tms, mutta oli muoveissa kun ostin. ylijäämäpätkistä tein lattian viileään portaikkoon, olivat olleet pari vuotta ne pätkät ulkovarastossa ja ruuvasin ne kiinni. ei ole vielä nekään rakoilleet. kesällä nekin asennettu.
että onko tuo nyt sitten tuurissaan että rakoileeko vaiko ei.
bilteman kosteusmittarilla olen joskus tutkinut prosentteja. tuskin paras mutta kaipa se osviittaa antaa.
https://www.biltema.fi/tyokalut/mittava ... 2000023522
pintakäsittely vielä mietinnässä, tuleeko maali päälle vaiko jokin petsi ja lakka. petsi toki olis enemmän eläväinen pinta. ja jos lakka tulee niin vissiin se on muotia levittää jollain metallilastalla, mutta pensselillä tulisi elävämpi pinta siinäkin kyllä.
alakerrassa on lastulevy ja vinyylilankku ja ihan toimiva yhdistelmä, mutta nyt mennään laudalla. ja saa siihen vinyyliinkin kuin laminaattiinkin vahingossa rakoja aikaiseksi..

sen siitä saa kun ei ole rakennusmies, joutuu pähkäilemään ja kyselemään tyhmiäkin..