tuuma kirjoitti:Tyttäreni tuon sairasti, ei saanut puhelinta... Pistää vallan sydämestä...
Se korona on kyllä hankala, juurikin se että jollekin tulee kurkku vain vähän kipeäksi ja pysyy iloisena ja toiset sitten päätyy pitkäksi petiin tai jopa vallan kuolee
Minusta jotenkin tuntuu siltä että olemme kohta kaikki sairastaneet moisen jos ei oikein kukaan tiedä onko ollut tauti vai ei, sekin että jos on sairastanut niin häviää merkit siitä, eikä näy testeissä.
Itse olen hyörinyt ja pyörinyt läpi vantaat, espoot ja helsingit. Tyttären poikaystävä samassa sängyssä käsittääkseni monet yöt viettänyt, ainakin niin luulen niin ei mitään.
Toki kannattaa varoa mutta mä en oikein tiedä.
Munkin tyttäreni sairasti koronan, mutta jo keväällä. Nyt ei koronaa ole, testien mukaan.
Eli puhelin tuli lohdutukseksi kirjoitusten epäonnistumisesta, ei koronan sairastamisesta.
Tuohon saattoi kaatua myös pääsy toivottuun ammattiin.
Tyttären korona ei näkynyt nielutestissä silloin keväällä eikä se näkynyt nyt vasta-ainetestissä, kun viikko sitten testasimme. Mutta eivät kai vasta-aineet lähes puolta vuotta näykään?
Tyttären oireet olivat tosi selvät, hajuaisti alkaa vasta nyt vähän palailla. Kevyttä kuumetta oli lähes kaksi kuukautta, ranteisiin sattui, pikkuvarpaat punottivat. Labroissa näkyi virustulehduksen jäljet, mutta itse virusta ei vain testeissä näkynyt. Vasta-ainetestissä olisi keväällä varmaankin näkynyt, mutta silloin oli vielä lähes mahdotonta vasta-ainetestiin päästä.
Uskoisin, että kyllä poikaystäväkin on koronan saanut. Ja saatan olla minäkin: mulla oireet olivat tosi lievät ja kun nielutestiin ehdin niin ei multa koronaa löytynyt. Paha tuota on tietää, tuntemattomia ovat koronan tiet: kukaan ei tiedä edes sitä, voiko ihminen siitä kokonaan parantua vai jääkö se (HIV:in tavoin) loppuiäksi soluihin kiusaa tekemään.
- Minultakin meni pitkään tajuta, ettei ole mitään syytä odottaa koronan käyttäytyvän influenssavirusten tavoin. Oireiden samankaltaisuudesta huolimatta nuo ovat aivan erilaisia.