mistä rm-henkinen keittiö?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Vili
Jäsen
Jäsen

mistä rm-henkinen keittiö?

Viesti Kirjoittaja Vili »

ollaan tässä metsästetty 52 rakennettuun taloomme alkuperäiseen henkeen sopivaa keittiötä. Ongelmana on se, ettei vanhoja tahdo löytää ja uudet ovat aika standardikeittiöitä. Mielessä siintää paksunnetut karmit ja upotetut ovet- tyyli. Osaako kukaan neuvoa mistä sellaisia saa kohtuuhinnalla (kvänum taitaa toimittaa, mutta hinta ylittää budjettimme huimasti) vai onko pakko teettää puusepällä? Ja osaako kukaan suositella puuseppää joka tekisi tuollaisen keittiön kohtuuhinnalla? Niin ja valokuvat onnistuneista keittiöistä olisi tosi kiva!
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Meidän keittiöstä ei vielä ole valmista kuvaa kun on vielä sen verran kesken mutta puusepällä teetettiin.Kuvia tulee kyllä myöhemmin näkyviin tännekkin.Saatiin juuri sellainen kuin haluttiin,voitiin unohtaa standardimitat ja vieläpä hintakin oli todella edullinen.Tilasimme kalusteet puuvalmiina ja teen itse pintakäsittelyn ja kokoamisen joka luonnollisesti vaikuttaa hintaan.Lisäksi täytyy mainita että todella suuri apu oli loistavista piirrustuksista jotka Huhdan Pekka meille piirsi.
:-D
Kalusteet ovat kokonaan massiivipuuta runkoja myöten,ovet leppää ja rungot mäntyä.Ei varmasti ole naapurilla samanlaista ja sopii erinomaisesti vanhaan taloon.
Paljonko Kvänumin keittiö olisi kustantanut ja minkälaisella budjetilla olette liikkeellä?
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
adrian
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja adrian »

Kohtuuhinnasta en mene takuuseen, mutta hienoja keittiöitä...

http://www.puupaa.com

terv. Ari
"hyvää tuloo vaikka tavallista yrittää"
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Nuo Puupään hinnat ovat todella kaukana siitä mitä me keittiöstämme maksettiin. :-D
Vili
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Vili »

Kvänumin keittiöistä kun kyselin niin sanoivat hinnan olevan luokkaa kalliimmat suomalaisten firmojen keittiöt + 30 prossaa (eli ei meidän ulottuvilla). Budjetti meillä on harkinnanvarainen, mutta tietysti mahdollisimman hyvää hinta-laatu-suhdetta haetaan. Teemme lähes kaikki muut rempat myös itse joten ollaan sellaisella hartiapankkibudjetilla liikkeellä. Tunnettu tosiasiahan taitaa kuitenkin olla se, ettei köyhän kannata hankkia sekundaa :-) Voisitko jopa suositella puuseppääsi eteenpäin eli voisitko laittaa vaikka yv:nä yhteystiedot jos hän vaikka meillekin tekisi keittiön. Onko niin, että hän tarvitsee piirustukset vai osaako itse suunnitella ja piirtää ne? Tai onkohan Pekka Huhta tässä noin niinkuin laajemmiltikin käytettävissä? Puupään sivuja selailin, kivoja keittiöitä, mutta hintoja en löytänyt. Kiitos avusta!
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Laitoin YV:n.

Sen verran noista Kvänumin keittiöistä että noissahan on tietääkseni lastulevyrungot vaikka ovet olisivatkin puuta.Perinteiseen keittiöön ei oikein lastulevy istu ainakaan näin perinnelasien läpi katsottuna... :-D
HoppuHanna
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HoppuHanna »

Jollain muullakin on samat suunnitelmat kuin itselläni... Kvänumin esitteet tilasin, ja sain 2006 esitteen jossa ei ollut yhtään heidän "retro"- mallistonsa kuvaa... No, tarkoituksena olikin alusta asti kopioida parhaita ideoita ja teettää puusepällä. Lisäksi kotona on vino pino lehtileikkeitä joissa 50-luvun keittiöitä (esim Muoto-lehdessä on esitelty useampikin jossa nuoret hipsterit ovat säästäneet aidot kaapit).
Oma keittiöremontti alkaa aikaisintaan vuoden päästä, nyt sinnitellään 80-lukulaisella lastulevykeittiöllä.
Joo, ja kvänumin esitteessä on joku puppuselitys siitä, miksi joku lastulevy muka olisi parempi kuin puu/ vaneri keittiön kaappien runkoina. Kummasti vaan tiedän useammankin 50-60-vuotiaan keittiön joissa puiset rungot are still going strong...
Talooni tulee kaikki muu paitsi vessat ja pesutilat 50-luvun henkeä, huonekalut ovat sekoitus vanhaa ja uutta tosin, ja tietty keittiöstä ei tule aito 50-lukulainen koska esim astianpesukonetta ilman en aio olla...
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Meinasi mennä aihe ohi, olin viikon Intiassa nettipiuhan ulottumattomissa.

Mä olen nyt piirtänyt pari keittiötä ja kolmas pitäisi alottaa. Ja tietty oma kylppäri tulee samalla idealla, paitti että kalusteet on sen verran pieniä että teen ne itse enkä teetä puusepällä.

Pari kuvaa meidän keittiöstä ja keittiöprojektista löytyy linkistä

http://liukuma.net/sihistin/

En uskalla luvata mitään, mutta voishan tuollaisen piirtämistä ehkä ajatella. Toisaalta mulla on just se oma kylppäriremontti ja toiset kuvat työn alla niin että toimitusaika kuville voi olla, höm, joustava.

Helpoin tapa aloittaa on ottaa Ikean keittiönsuunnitteluohjelma, roiskia seinille kaappeja vähän sinne päin ja katsella että minkälainen olisi kiva. Ja sitten vaan tehdä parempi ihan käsin piirtämällä.

Mä en ole koskaan työkseni tuota tehnyt, mutta omaa silmää nuo mun mallit miellyttää. Ja näköjään Tompankin silmää, kun se kerran tuon oman keittiönsä huoli mun piirtämänä :-)

Mun ja Tompan keittiöt on vanhemmissa taloissa, rintsikkaan laittaisin ennemmin alkuperäishenkiset vaneriovet, jossa rungon päälle tulee pikkuinen ”huuli” oven reunoissa. Mutta mikä ettei tuommoinen peilimallikin sopisi, omasta silmästähän se on kiinni.

Laita vaan YV jos haluat että katotaan niitä keittiökuvia. Mullahan alkaa kohta oleen hirvee portfolio näitä keittiökuvia taskussa, ei kun ammattilaiseks vaan :-D

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Sen verran voin sanoa että Pekan piirrustusten laatuluokka on A1,myös puusepän mielestä.Ei muuta kuin Pekan Puukeittiöt t:mi pystyyn. :-D

Meillä taitaa Pekan kanssa olla hyvinkin samanlainen maku kun ekaa kertaa kattelin joskus noita linkissä olevia keittiön kuvia niin ajattelin että tommonen on meillekkin saatava.Ei tietenkään samanlaista mutta se idea oli juuri sellainen mitä olin itse ajatellut.
Annettiin Pekalle melko vapaat kädet mitoitukseen ja suunnitteluun ja nyt kun kalusteet ovat paikallaan niin täytyy sanoa että kyllä on sopusuhtainen lopputulos,tekisi mieli sanoa että ammattilaisen suunnittelema. :-)
Sellainen keveys ja huonekalumaisuus kuvaa tuota oikein hyvin.Kun mikään kaappi ei ole standardimitoitettu niin ulkonäkö on yllättävän erilainen kun silmä on jotenkin tottunut niihin valmiskeittiöiden modulimittoihin.Lisäksi kun ovet on saranoitu lehtisaranoilla siten että ovien välistä näkyy runko niin vaikutelma on hyvinkin perinteinen.
Vastaa Viestiin