Remontoinnin ja laajennuksen kustannuksista

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Marwall
Uusi jäsen

Remontoinnin ja laajennuksen kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Marwall »

Moi!
Osaako kukaan kertoa, minkä hintaista on laajentaa ja remontoida rintamamiestaloa? Timpuri/sähkömies tulisi omasta takaa ja varmasti ammattitaidolla (faija) ja ainakin sähkötarvikeet luultavammin tukkuhintaan...
Eli millaisia kustannuksia on remontista ja laajentamisesta tullut, esim. verrattuna uuden (talopaketin) rakentamiseen.
Odotan mielenkiinnolla kommentteja, aikalailla nimittäin tuottaa tällä hetkellä päänvaivaa tämä asia.
Kyseessä on n. 90 m2 talo, joka olisi siis tarkoitus remontoida täysin ja samalla laajentaa n. 50 m2

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!!!
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Lonkalta voisi heittää että itse lähes kaiken tehden niin joku 1000-1500 eur/m2 voisi olla aika lähellä.Tietysti kustannuksiin vaikuttaa että mitä laajennukseen tulee,märkätiloja vai ihan kuivaa asuintilaa.
Paljon enemmänkin toki saa rahaa menemään jos haluaa.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
JJ
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JJ »

Tomppa kirjoitti:Lonkalta voisi heittää että itse lähes kaiken tehden niin joku 1000-1500 eur/m2 voisi olla aika lähellä.Tietysti kustannuksiin vaikuttaa että mitä laajennukseen tulee,märkätiloja vai ihan kuivaa asuintilaa.
Paljon enemmänkin toki saa rahaa menemään jos haluaa.
1000-1500e neliö niin siihen tekee jo sähköt ja putketkin uusiksi.
Pinnat ja pientä muuta niin ehkä 500e neliö on lähempänä.
Laajennusosan hinta tosiaan riippuu aika paljon siitä mitä sinne tulee...
Toki paljon vaikuttaa se, kuinka paljon teettää ja kuinka paljon pystyy tekemään itse.
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Tarkennuksena tosiaan että tarkoitin tuolla laajennusta eli uudisrakennusta.Vanhan peruskorjauksen kustannuksista voin sanoa ihan omasta kokemuksesta että meillä tuo oli noin 350 eur/m2.Uusiksi laitettiin ihan kaikki sähköt ja lvi tonttijohtoa myöten,tehtiin salaojat,täydellinen kellariremontti,koko asuinkerroksen lattiat,katot ja seinät,täydellinen keittiöremontti,muurautettiin kaakeliuuni,katon ja koko talon maalaus...jne.Kaikki tehtiin itse uunin muurausta ja pakollisia kunnan miesten vierailuja lukuunottamatta.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Marwall
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Marwall »

Kiitoksia vastauksista!!

Tarkoitus olisi laittaa laajennukseen pesutilat ja tehdä laajennuksesta kaksikerroksinen. Varmaan tullee niin, että jatketaan talon päädystä joko suoraan, tai kulmana".
Timpurina ja sähkömiehenä tosiaan toimii oma faija, joten ei tarvitse juuri muita palkkailla, kaveri on laattamies ja putkimieskin löytyy aika läheltä, joten "oman" työn osuus on aika suuri... -tai oman ja oman, itse varmaan toimin lähinnä purku ja piikkaus osastolla... ;O)
Vastaa Viestiin