ekke45 kirjoitti:Onko se laatukoneen merkki vai kauppiaan kupru,että 2 akkua maksaa enemmän kuin kaksi akkua ja uusi kone latureineen?
mulla on kans DW:n akkuväännin, ja katsoin samaa akkujen hinnoittelussa. jos kone + akut + laturi maksaa pikku tinkaamisen jälkeen hilkun yli 200€ ja vara-akut 100€ kipale, niin pelkkää hintaprosenttipeliä se varmasti on.
muuten halpiskoneita voi ostaa, jos tiedostaa sen, mitä on tekemässä. markalla saa markan koneen... olen koittanut itse miettiä tulenko tarvitsemaan ko. värkkiä ikinä sen jälkeen kun saan käsillä olevan homman tehtyä. jos vastaus on kyllä, hankin laatu- tai mid-price laitteen jos vastaus on ei, ja halpiksen ostaminen on vuokrausta halvempaa, niin sitten tarjousladon kautta kotiin. joskus sattuu ihan kohtuullisiakin halpiksia käteen, joskus taas sen ainoan homman tekeminen niillä on tuottanut tukun ärräpäitä. itselle DW-Metabo-Hilti-linja saattaa olla tarpeeseen nähden vähän ylimitoitusta, useinmiten oikea värkki voisi löytyä merkeistä AEG/Bosch/Ryobi
omaan kokemukseen pohjautuen, näitä en enää yritä ostaa halpiksina:
- poravasara (halpis ei vaan kestä rytyyttämistä)
- kuviosaha (useimmilla halpiksilla tulee vinoa)
- akkuväännin (voima ei riitä, pahimmillaan hidaslaturi, eikä lisäakkuja saa erikseen...)
satunnaiseen viilailuun ja kevytbetonin porailuun riittänee yleensä joku honkkarikonekin.