Mistä ostat tarvikkeet remontteihin?

Rintamamiestaloista ja muusta
Hippula07
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hippula07 »

Pekka Huhta kirjoitti: Jännittävintä tässä kuitenkin on K-rautojen koosta päätellen, että niissä ihan oikeesti käy joku. Onko se sitten niin että K-raudoissa käy kusetettavana vain ne jotka ei mistään muusta ymmärrä ja vähänkään viksummat suuntaa muualle?

Hmm. Liikeidea se sekin :-D

Pekka
Jos vaihtoehtoina on omalla paikkakunnalla K-rauta ja Carslon, joista Carslon on todettu huonoksi niin ei jää paljon vaihtoehtoja ellei tee "ostosmatkoja" > 100 km päähän. Kaikilla ei ole vaihtoehtoja. Kieltämättä palaa usein (aina) hermot kun käyn rautakaupassa. Syyt ovat tässä:
- Myyjät ovat vain myyjiä, jotka ei tiedä tuotteistaan juuri mitään. Pitää tasan tarkkaan tietää mitä on ostamassa.
- Rautakaupan hyllyhinnat ovat humpuukia. Aina pitää olla tinkaamassa ja repimässä hihasta myyjää, että saa "oikean" hinnan. Erästä tuotetta ostaessani katsoin netistä ko. tuotteen halvimman hinnan ja menin K-rautaan ja sanoin, että kilpailija myy tähän hintaan. Myivät empimättä samaan ja ero oli n. 20%.
- Tänä päivänä rakennustarvikkeet ovat niin kalliita, että tekisi mieli jättää rempat tekemättä......

- Antti
Viimeksi muokannut Hippula07, Ke Syys 26, 2007 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tobbana
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

K-Rauta on mun ykkösvaihtoehto vaikka sitä muut parjaavatkin, mulla ei ole ollut mitään ongelmia asiointien kanssa. Remonttia aloittaessa kävin tekemässä muutaman myyjän kanssa selväksi että hinnat kerralla kohdalleen, niin ei tarvitse joka kerta käyttää puolta tuntia tinkimiseen ja tässä "sopimuksessa" on pysytty. Voi toki olla etua että tällaisella pienehköllä paikkakunnalla suurin osa ihmisistä tuntee toisensa, näin myös nuo myyjät ovat minulle tuttuja vuosien takaa, eivät toki kaikki mutta osa. Totta on myös että aivan hurjimpiin tarjouksiin eivät kykene vastaamaan, mutta plussapisteet ja palvelu ovat omalta osaltani kompensoineet tilannetta melko hyvin, mm. kuljetuspalvelu ja lainaperäkärry löytyy tarvittaessa.

Maxi Makasiinista käyn hakemassa joitakin pientarvikkeita jos ei satu K-Rauta olemaan auki.

-Sami
RMT Iisalmessa (rak. ~48)
http://talorojekti.satamatulessa.com
kaukomäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kaukomäki »

Lahden K-raudassa olen itse pari kertaa yrittänyt olla asiakkaana. Ei tullut muuta kuin totaalinen hermojen menetys. Myymälä muistuttaa romuvarastoa, ja myyjiä ei löydä mistään. Eipä sieltä sekamelskasta sitten itse mitään löydä. KALLIS.
Terrasta on kyllä melko helppo ostaa, jos vaan tavaraa on hyllyssä. Myyjän löytää kohtuuhelpolla. Hyllynreunahinnat kohtuutasolla, + tarra S-kortissa korjaa loput. Lainakärry veloituksetta 2 tuntia.
Starkilta myös helppo ostaa, myyjiäkin löytyy, ja valikoimaa. Hyllynreunahinnat kovat, alennukset haettava. Noutopihaa siellä tosin vältän kuin ruttoa, siellä saa ajan kulumaan myyjää etsiessä. Myös tuolta peräkärry veloituksetta 2 tuntia.
Villekulla
Jäsen
Jäsen

Rautakauppa-asioinnista

Viesti Kirjoittaja Villekulla »

Ihan noviisina ja remontit juuri vasta aloittaneena on pakko todeta K-raudan palvelutason heikkous täälläkin päin. Kyseinen suurmyyymälä olisi lähestulkoon meidän talon vieressä, mutta siitä huolimatta ajamme toiselle puolelle kaupunkia Starkkiin, ei niinkään hinnan vaan nimenomaan palvelun takia.

Kunnon "maalaisrautakauppa" palvelualttiine myyjineen löytyy Raisiosta, Eino Aalto Ky, joka tosin kuuluu Rautia-ketjuun.

Mutta todella hyvää palvelua, perinteisiä tuotteita ja materiaaleja sekä ennen kaikkea perustietoa korjausrakentamisesta olemme saaneet Maskun Tamminaulasta, joka on vähän kuin Metsänkylän navetta pienoiskoossa (tosin en ole asioinut navetassa muuta kuin nettisivuilla).
Kivisyrjä
Jäsen
Jäsen

K-raudoissa.

Viesti Kirjoittaja Kivisyrjä »

K-Raudoissa käy Yritykset eli pikku duunarit ja isot raksa firmat ostamassa tuotteensa, kun ei niillä ole niin väliä paljon se tavara maksaa kun sen rahan saa kuitenkin moninkertaisena takaisin siltä Asiakkaalta joka ei osaa itse tehdä.
Ja sitten siellä käy Rahakkaita ihmisiä joita ei kiinnosta paljon mikäkin maksaa+sekä Talonyhtiöt, kaupungin ja kuntien työntekijät tuhlaavat meidän kaikkien verorahoja K-Raudoissa.
Amatööri rakentelijat ovat vähäinen porukka mitä siellä käy ja jos käy he eivät ostele kuin sen ja vain sen mitä nyt just tarvitsee kun ei muualta saa siihen hätään. :cool:

Tänään26,09,07 kävin Simolinilla Finnfoamia+Koolinkia+Uretaania+Laminaattia.
Jatketaan......
Kivisyrjän tilalliset ovat Jääskeläiset.
AS2000
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja AS2000 »

Pekka Huhta kirjoitti:Joskus aikanani kirjoitin tositapahtumiin perustuvan jutun rautakauppakäynnistä K-raudassa. Enpäs kopioi tähän, löytyy ketjusta http://www.puuvene.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=2946 .
"Apaattinen kanantaluttaja"! :lol: :lol: :lol: Ihana kielikuva, pelastit päiväni! :lol:

Minun katkerin K-Rauta-kokemukseni on viime vuosituhannen loppumetreiltä, jolloin odotin viimeisilläni toista lastani. Teimme silloisessa kodissa pientä pintaremonttia, ja mies oli edellisenä päivänä ostanut vahingossa väärän väristä lattialistaa. Minä menin sitä sitten vaihtamaan jättilaismahani ja "hieman" uhmaisen esikoisen kanssa.

Neuvontatiskillä sirpakka neito kysyi kuittia. Mulla sitä tietenkään ollut, se oli miehen lompakossa. Joo sitten ei voi vaihtaa. Yritin selittää, että tässä on teidän lappu tallella ja kaikkea, eilen on ostettu, haluan vain vaihtaa sen täsmälleen saman hintaiseen mutta eri väriseen. Ei kuulemma käy. Esikoinen hikoili haalareissaan ja aloitti oman shown. Roikotin lasta toisessa kädessä ja lattialistaa toisessa ja yritin anoa armoa - turhaan. Silloin vannoin, että siihen putiikkiin en jalallani astu enää ikinä.

Olen kumminkin astunut :wink: Tosin suosin nykyään toista K-Rautaa; täällä pk-seudulla on onneksi varaa valita. Tykkään shoppailla K-raudassa, siis hypistellä tapetteja ja silitellä kaakeleita. Jos jotain pitää oikeasti hakea, niin myyjäähän sieltä ei löydä millään ilveellä.
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
Hippula07
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hippula07 »

Tein viime viikonloppuna päätöksen hankkia ilmalämpöpumpun ja maanantaina menin k-rautaan kun tarjouksessa oli panasonic nordic -pumppu. LVI-tiskin takaa löytyy myyjä piilosta ja kysäisin seuraavasti "Terve, osaisitko myydä minulle ilmalämpöpumpun" (ajatuksena oli se, että hän esittelisi malleja ja käyttäisi verbaalista lahjakkuuttaan, jotta saa pumpun myydyksi). Myyjä kysyin kumpi malli ja vastasin "Nordic". Kaveri meni tiskin taa koneelle naputtelemaan ja totesi, että varastosta löytyy, tässä maksulappu kassaa varten.

Helposti hän pumpun "myi" minulle. No olin jo ennakkoon selvittänyt ko. vehkeen speksit ja en odottanutkaan, että ko. lafkassa joku olisi siitä jotain tiennyt.
Kivisyrjä
Jäsen
Jäsen

K-raurasta

Viesti Kirjoittaja Kivisyrjä »

Olen kumminkin astunut :wink: Tosin suosin nykyään toista K-Rautaa; täällä pk-seudulla on onneksi varaa valita. Tykkään shoppailla K-raudassa, siis hypistellä tapetteja ja silitellä kaakeleita. Jos jotain pitää oikeasti hakea, niin myyjäähän sieltä ei löydä millään ilveellä.[/quote]

Joo Itsekkään en käytä enkä enää koskaan mene K-75 enkä Järvenppään K-rautaskaan, siellä kun on periaatteessa samat omistajat nimeltään RIISTOVELJET:-) Suku on Pahin......

ja jos nyt vähän eritellään niin Porvoon lähellä on myös yksi K-rautanen johon en mene kuin tuhkana.

Ja se että jos sieltä hakee asiantuntemusta niin on sama kun kysyisi Roskakuskilta et mitä sä kuljetat, niin se varmaan vastais et en tiiä? varmaan jotain P...sk...a??? :cool:

Tänään kävin Starkilla Herttoniemessä (Ihan sika hinnat verrattuna tähän paikalliseen Simoliiniin) Kello oli jotain 09:00 ja siellä oli kaameet jonot 2kassaa, kaikki jonottavat oli Duunareita, olin jonottanut 15.Min ja pääsin kassalle, (Kassa kysyi apaattisella äänellä Stadilaisittain) Mikä FIRMA??? tai sano vaan nimi? sanoin ihan huvikseen Jääskeläinen,(Kassa) OK. ja alkoi ottaa mun tavaroita, siinä vaiheessa minä sanoin et ei mul täällä mitään tiliä ole et oon yksityinen henkilö ja Maksan käteisellä, (Kassa) Aha Ookoo....Naureskelin jälkikäteen et onpa rento meininki täällä :-D
Kivisyrjän tilalliset ovat Jääskeläiset.
hellman
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hellman »

Mitä mistäkin... K-raudasta tuli haettua maalit, lakat ja muut pikku tarpeet. Tosin myyjä oli aina sama, luulisi tietävän mikä sopii koska omistaa käsittääkseni itsekin rintsikan(sukulaiseni kaveri). Häneltä saan myös neuvot laatoitukseen ja muuhun sellaiseen(taitaa olla harvinainen K-raudan myyjä).

Tulee kyllä rampattua muuta kamaa millon mistäkin ja harvemmin siihen kaipaa myyjää viisastelemaan, mutta yleisimmin palvelu on ollut ihan hyvää.
Harrastelija
Jäsen
Jäsen

Olen käynyt K-Raudassa :(

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

Pakko se on myöntää ostin oulunkylän k-raudasta leca-harkkoja, laastia jne kotiin kuljetuksella vertailun tein muutaman rautakaupan kesken hinta eroa oli seuraavaksi halvimpaan yli 100eur muut vertailu kaupat oli suutarilan starkki, bauhaus ja malmin rautia. Hauska juttu sinäänsä oli tiskillä kun kyselin tarjousta niin vastaus oli "me ei tehdä tarjouksia me myydään" mikä piti paikkansa.

Aina kun ostan suurempia eriä niin soittelen samat firmat läpi.

PS. Tietääkö kukaan mistä saa pääkaupunkiseudulla halvimmat huokoleijonat 22mm?
EEmeli1
Jäsen
Jäsen

Re: Mistä ostat tarvikkeet remontteihin?

Viesti Kirjoittaja EEmeli1 »

Oulun Starkkia on pakko kehua, hintavertailua en tuotteille sen kummemmin ole tehnyt (EKOvilla säkki 13,90 ja puhalluskone ilman vuokralle), mutta palvelu on ollut ensiluokkaista :-D . K-rautaan ja Ojan rautaan (paikallinen rautia) minua ei enää saa kilon kappaleinakaan :( Bauhausissa palvelu on ollut asiallista, joskaan ei aina asian tuntevaa.
Rosanna67
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Rosanna67 »

Meidän paikkakunnalla on huippuhyvä K-ryhmään kuuluva rauta-ja maatalouskauppa. :-)
Sille ei hintavertailussa, palvelussa ja toimituksissa pärjää lähikaupungin rautakaupat (ei Bauhausit eikä se Starkkikaan, eikä Puukeskus). Vaan kyllä ne ajaakin tavaraa laajalle alueelle lähes ympäri vuorokauden.
Puutteena täytyy mainita, että noita sisustuspuolen juttuja sieltä ei (enää) saa, siis laattoja, tapetteja yms.
Viimeksi muokannut Rosanna67, La Syys 17, 2011 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kurjuuden maksimointi --> uudesta omakotitalosta täysrempattavaan rintamamiestaloon --> Mutta: omakotitaloalueen helvetistä haja-alueen autuuteen
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

Mistä halvimmalla saa.
En osta mitä sattuu ('kiinalaista'), vaaan mitä tarvitsen.
Punnitsen käykö käytetty.
Netti, paikalliset liikkeet, tutut, sama mistä ostan ellei kiire ole. Pikku tarvikkeet melkein tarjoustalosta. Laminaatteja sun muita kyttään kokoajan ja ostan jos on haluamaani esim poistomyynnissä puoleen hintaan tarvittava neliömäärä.
Ja kun olen PA en osta mistään.
Täällä päin ei ole mitäään huokeaa rakennustarvikelikettä ja se kirpaisee äkkiä 25% lisää kuluihin.

Lisäksi kierrätän talossa. Otin seinän laudoituksen pois, laiton runkoleijonan ja laudat kiikutin vintille aluskatteen asennusta odottamaan. Ulkopaneelit irroitin ehjänä, poistin huonot, höyläsin loput ja tuli muuten pirun komea, kun puun syyt näkyvät maalin läpi, eikä mikään tikkukasa.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
Harri68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Harri68 »

-Starkista ja Puukeskuksesta lähinnä.
-puutavara lähiseudun pikkusahoilta
-käytettyä pyrin kyttäämään, mutta harvoin natsaa
-maalit paikallisesta maalikaupasta. Saas nähdä kuin asiakassuhteen käy, kun siellä tais omistaja vaihtua ja entisiä asiantuntevan oloisia myyjiä ei ole näkynyt.
-K-rautaa olen yrittänyt käyttää, mutta eihän siitä mitään ole tullut. Täällä ainoat ketkä saavat palvelua ko.paikassa ovat naapurimaan kansalaiset.
joonak
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja joonak »

-Starkista maalit, kaakelit, ovet (ellei osteta ovia käytettynä) +muu perus remppatavara, mitä milloinkin sattuu tarvitsemaan. Matkaa Starkille on vain kilometrin verran joten helppo hakea. Menee tosin iltaisin paria tuntia aikaisemmin kiinni kuin kilpailija joten rajoittaa välillä
-Puutavara Starkin vierestä paikalliselta kauppiaalta
-Robinhoodista ja muista halpakaupoista joitain työkaluja, liimoja ym.
-Prismasta yleensä viikonloppuisin ja iltaisin kun tulee akuutti remppatavaran tarve. Hinnatkaan ei ole niin pahat kuin voisi luulla

Yleensä mistä halvimmalla saa mutta köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Myös toimitusaikataulu on tärkeä. K-rautaa pyrin välttämään erittäin huonon palvelun takia ja Starkki on aina tehnyt halvemman tarjouksen kuin K-rauta isommista ostoksista.
Vastaa Viestiin