MILLONKAHAN USKALTAISI POISTAA PORRASMUOTIT?

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
bcmikak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

MILLONKAHAN USKALTAISI POISTAA PORRASMUOTIT?

Viesti Kirjoittaja bcmikak »

kUINKAHAN KAUON TUO "PIKABETONI" KUIVUU? Eilen valoin pari askelmaa. Perkules kun kiilamuottini antoi periksi ja siitähän muutama ärräpää syntyi. Niin siis kuinka kauon luulette kuivumisen kestävän jotta saan/uskallan muotit purkaa?
Aika on rahaa ja aikaa minulla ei ole....
jonin
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jonin »

Kuivuminen kestää pitkään mutta kyllä se viimeistään parin päivän kuluttua on niin kovaa että muotin uskaltaa varovasti purkaa. Eikö säkissä ollut mitään ohjeistusta kovettumisesta?
bcmikak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

JUU.

Viesti Kirjoittaja bcmikak »

Otin 14 tunnin jälkeen pois, kestää jo seisoa.Ei lukenut 1000kg säkissä mitään. Aika nopsa kuivahtaminenhan tuossa olikin. Tosissaan 1000kg ei riitä kyllä mihinkään!!! 5 porrasta n. 30 nousua ja 30 etenemää. Aika pirusti menee ainetta!! Tulikohan tehtyä liian jämäkkää...ei tuos harkko muurauslaastikaan 500kg kovin montaa 2,5 metrin pituista varvia riittänyt.

On perskule jo hommaa. Ensin lapiolla monttu, lattiavalu perustaksi, molemmat harkkoseinät ja sitten nää portaat. Piru jos tommosen sais tehhä jollekkin tuntityönä niin tienais rutosti!!!
Aika on rahaa ja aikaa minulla ei ole....
pikkumiäs
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pikkumiäs »

Mietippä, mikäli joutusit itse teettämään ulkopuolisella. Pistä äkkiä säästämäsi eurot taskuun?! :lol:
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
talo52
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja talo52 »

Onhan siinä hommaa juu, sanoisinko jopa että ihan per...leesti. :-D

Mulla aine oli kuivabetonia S100, niin ainakin ite annoin vuorokauden kuivua, ihan vaan kaiken varalta. Ja tais jotain kaks suursäkkiä mennä, tosin oli noi muurit valuharkoista, joten sinne sai tiputella aika paljon...

Ja säkkitavaralla alotin, tyhmä kun olin....
Tume_t
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tume_t »

Noita sokkeleita kun ollaan valettu niin valusta seuraavanapäivänä ollaan muotit aukaistu ettei liiaksi tarttuisi kiinni. Tosin en tiedä mitä laatua tuo on ollut.

Joku sitä sanoi että betoni palaa (kovettuu) kymmeniävuosia, tiedä sitten pitääkö tuo paikkaansa.
Vastaa Viestiin