Pönttöuunin rappaus?

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
Vastaa Viestiin
Tnu
Jäsen
Jäsen

Pönttöuunin rappaus?

Viesti Kirjoittaja Tnu »

Elikkä, voiko pönttöuunia (peltistä) rapata? Varmastikkin voi, mutta miten rappauksen saa kestämään? Ja mikä olis sellanen paras tapa tähän hommaan? Kuva
Niin ja piti laittaa tähän vielä sellanen kysymys, että heikentääkö rappaus lämpötehoa?
jonin
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jonin »

Kerrostalojen peltielementtikylppäreiden laatoitukseen on siihen suunniteltu saneerauslaasti. Saneerauslaastiin saattaisi sitten saada kiinni haluttua pintalaastia. Pönttöuunin kuori kyllä elää jonkun verran lämpölaajenemisen takia joten halkeamia on kovaan laastiin varmaan odotettavissa. En usko että tuosta tulisi kovin hyvän näköistä.
irjalca
Uusi jäsen
Viesti:

"Rapattu" pönttöuuni

Viesti Kirjoittaja irjalca »

Pellitetyn uunin pinta on mahdollista tehdä rapatun näköiseksi sekoittamalla esim. hiekkapuhallushiekkaa Luja-maaliin.

Itse olen käyttänyt aika paljon Luja-maalia niissä uuneissa joissa pinnan lämpötila jää alle 60 astetta. Kartoita siis uunin lämpötilat ennen maalin valintaa (kuumin paikka yleensä heti luukun yläpuolella).
Uuni-Muurari
PETEBJ75
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Mulla on tiilipiippu maalattu lujalla (myos saunasta) ja hyvin on pysynyt. Joten todellisuudessa se varmaan kestaa enemmankin kuin 60 astetta
Ammattimies saa hyvästäkin huonon!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Tnu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tnu »

Kyl me taidetaan rappaus unohtaa ja siirtyä sitten ihan maalipöntölle :lol:
Vastaa Viestiin