Elikkä ois pieni ongelma ku tulipesän sisäseiniin kertyy pien oloista mönjää ja vaikka kuin ois kunnon tuli niin ei auta, ennemmin kattila rupee paukkuun ja pulisemaan. Kattila on kytketty 1150 litran varaajaan ja puut ovat kuivia 2-3 vuotta katoksessa olleita. Hormissa on niin jumalaton veto jos antaa pellin olla täysin auki. Mikä on muuten normaali lämmitys aika ja kuinka korkealle varaajan lämpö tulee nostaa.
Kiitos jo etukäteen
JÄMÄ kaksoiskattilan lämmitys
-
Pikku-Jumbo
- Uusi jäsen
-
?keskellä kämmentä
- Jäsen

Heips! Kyselin itse aika samanlaiseen ongelmaan vastausta viikko sitten, voit lukea saamani hyvät vastaukset tuolta marraskuun ekan päivän kohdalta. Eräs pannumies, foorumin ulkopuolelta, sanoi, ettei se haittaa mitä tulipesän seinissä on, kunhan nuo muut pinnat pysyvät suht puhtaina. Eli siinä tilassa, missä puut ovat, saa olla töhnää seinissä...
Ja meidän Laka-erikoiskattilan mukana tulleessa peltiohjeessa sanotaan, ettei tulipesää saa mennä kaapimaan, vaan että siellä tuhka suojaa metallipintaa. Minä sitten uskon sen, kunnes joku toisin kertoo...
Ja toivottavasti kertoo, jos sitäkin pitää kaapia...
Mitä peltiä siellä kuristelet? Minä olen ymmärtänyt, että vetoa voi pienentää, pienentämällä ilman menoa tulelle, muttei pienentämällä hormissa olevaa peltiä.
Olenkohan ymmärtänyt oikein?
Ja meidän Laka-erikoiskattilan mukana tulleessa peltiohjeessa sanotaan, ettei tulipesää saa mennä kaapimaan, vaan että siellä tuhka suojaa metallipintaa. Minä sitten uskon sen, kunnes joku toisin kertoo...
Ja toivottavasti kertoo, jos sitäkin pitää kaapia...
Mitä peltiä siellä kuristelet? Minä olen ymmärtänyt, että vetoa voi pienentää, pienentämällä ilman menoa tulelle, muttei pienentämällä hormissa olevaa peltiä.
Olenkohan ymmärtänyt oikein?
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)