Rintsikka hieman päälle miljoonalla omaksi

Juuri ostanut rintamamiestalon? Aikeissa hankkia rintamamiestalo? Mitä pitäisi ottaa huomioon?
lapanen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lapanen »

Muistakaa, että on jokaisen oma asia/valinta, ostaako Helsingistä rintsikan 1.05 miljoonalla vai ostaako samanlaisen talon kauempaa kunnon tontilla ja jättää remonttirahoiksi miljoona euroa :roll:

Todella vaikea päätös...
tapsa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tapsa »

joo...jokaisen oma asia, työpaikat meilläkin molemmilla helsingin keskustassa, eikä etätyömahdollisuutta joten pakko se on lähistöllä asua.
RouvaM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RouvaM »

Harrastelija kirjoitti:Tiedän paljon ihmisiä, joiden mielestä Helsinki on ainoa paikka elää ja muu Suomi landea.

Totta..Mäkin tiedän ainakin yhden, joka ei halua muuttaa kehäIII ulkopuolelle. :wink:
Ja mä tiedän erään, joka kärsii vieroitusoireita jo siitä, että asuu Kehä I:n ulkopuolella... :wink:
helenja1
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja helenja1 »

Voihan vihtorin.... :shock:
Minttu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Minttu »

RouvaM kirjoitti:
Ja mä tiedän erään, joka kärsii vieroitusoireita jo siitä, että asuu Kehä I:n ulkopuolella... :wink:
Heh, toivottavasti ajatusmaailmanne on laajempi kuin elinpiirinne, matkailu avartaa!

ystävällisin terveisin ex-helsinkiläinen, onnellinen bönde :wink:
EL48
Jäsen
Jäsen

Bauttia ja rallaa...

Viesti Kirjoittaja EL48 »

Moi,

Mutsi slumppas mut ulos sen revast Naikkarilla vähä yli 40vee sitten.
Sen jälkee oon budjannu sellases noin kymmenes eri osottees, mut aina KehäI:sen sisäpuolel, välil vuokraluukus, välil omas.
Kaikki duunit o ollu entisen Stadin alueella, osat entise maalaiskunnan puolel (luetaa Espoo tai Vantaa).
Si ku tuli noit omii kersoi ni ei auttannu spiidaa vaa piti köpaa oma mökki. Fyrkat piti kuitenki londaa pankista, ainaski fifti-fifti omien hillojen lisäks. Ei ollu pakka kunnos ja tarpeeks räkää millä rykii, ja niinpä tää karju slumppas ittelleen ja pikkugimmoille tönön tuolta liitosalueilta, kyl seki bungas meikälle tosi bulin määrän täppää.
Nyt sitte budjataa ekaa kertaa KehäI:sen ulkopuolella, mutta iha sniidust kuitenki viä Stadin puolella ja Kehä3:sen sisäpuolel.
Vaihtoehtoi ei paljoo ollu, molempien duunit, sekä vaimon et meikän, on Stadissa, mulla ytimes, sillä viä siellä minne skurut tsöraa.
Ja kaikki frendit ja harrastusmestat o ollu koko ajan Stadissa.

Emmä oikee osais luudaa missää muualla....syysjatkoi kaikille, nii Stadiin ku landelle.

t:melkee pöndelle muuttanu ja kolmesatkuu köyhtyny
If I had to explain, You would not understand
whiski
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja whiski »

Hiljaa hihitin, tää oli hyvä kommentti! Siinä oli kaikki, mitä Stadiin kuuluu! :razz:
Wanha wirttynyt Whiski

Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
lapanen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lapanen »

Nii, eilen vedin kymmenen stogee ja nyt on aivan kauhee daisari:)

Juu, 28 vuotta riitti ja nyt on elämä :)
JJ
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JJ »

Vaikea minun olisi muutta nykyiseltä paikalta pois (Rajakylä/Vantaa, 200m Helsingin rajalle, 1km metrolle, 15min autolla keskustaan, kaikki lähellä). Taidan vaan olla liian köyhä ostaakseni ison talon hyvällä tontilla tältä alueelta, ainakin siis toistaiseksi.

Enkä ole edes mielestäni kovin rajoittunut maailmankatsomukseltani...
Slyyda
Jäsen
Jäsen

Re: Bauttia ja rallaa...

Viesti Kirjoittaja Slyyda »

EL48 kirjoitti:Moi, ...
:lol:
Aina niin hauskan kuulosta tuo slangi, vaikka tuli joskus muutama vuosi siellä itekki asuttua.
EL48
Jäsen
Jäsen

Jep, mukavaa syssynjatkoa kaikille

Viesti Kirjoittaja EL48 »

:-D

t: stadilainen persaukine pankin torppari

p.s "älä ala dokaa mulle tai mä stikkaan sua röökiin!"

:shock:
If I had to explain, You would not understand
JukkaI
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaI »

"Maalasikunnassa.." hih..

Staari Nikolai II Suomen valtipäivien avajaisissa 1884:

"Olen kuunnellut kenraalikuvernööriäni sekä hänen valiokuntaansa ja Me Tsaari Nikolai II päätämme, että helsinkiin halajaville wähävaraisille ja maalaisille pitää perustaa leiripaikat joissa he voivat kerätä rahaa ja warallisuutta muuttaakseen Helsinkiin. Nimeän nämä alueet Espooksi (Esbo) ja Vantaaksi (Vanda). Näistä Helsinkiin johtaville teille tulee laittaa tullit."

Nykyisin Tullinpuomi Laaksossa sekä Tullirinne pikkuisen ennen Malmin lentokenttää.

P.S. Tuosta EL 48:n jutusta tuli mieleen kun luokallemme tuli tyttö pikkuisen kauempaa ja sanoi välitunnilla taivaalle tähyillen "Kohta taitaa stigata skönee....."
Vastaa Viestiin