Millä ottaisin pien pois kellarin sisäseinästä?
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

- tareone
- Jäsen

Järvenpää - Paikkakunta: Järvenpää
On kokemusta ja on kovaa kamaa. Irrottelin sillä vanhat liimat entisöitävästä kamerasta, liimat lähti ja pääkipu tuli, vaikka oli suojaimet ja tuuletettu tila. Muovi sulaa ksyleenillä samantien, mutta on tosiaan sen luokan liuotinmyrkkyä, että pitää olla ammattisuojaimet, enkä lähtis noin isoa hommaa sisätiloissa siltikään ksyleenillä tekemään.juukeli kirjoitti: Joku ehdotti ksyleenillä liuottamista, onko kellään moisesta aineesta kokemuksia?
Ksyleeni on järkyttävää kamaa, joskus aikoinaan olin tehdashommissa jossa ison hiomalaitteen pinnat puhdistettiin ksyleenillä kerran päivässä. En suosittele tuohon hommaan tai ainakin pitää olla maskit ja koko talo tyhjänä ja kunnon tuuletus perään. Toki ksyleenin vahvuus vaikuttaa, nuo kaupasta ostettavat purkit ovat normaalisti aika laimeata tavaraa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ksyleeni
http://www.ttl.fi/OVA/tksyleen.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ksyleeni
http://www.ttl.fi/OVA/tksyleen.html
-
ankkuli
- Jäsen

miten olisi juuri saneerausjyrsin (kai joku nimittää kuppilaikalliseksi betonijyrsimeksikin):
tai 
mulla oli noista jälkimmäinen ramirentistä lainassa, mutten sitten tarvinnut, kun sokkelin ulkopinnassa ei ollutkaan pikeä. käyttökokemusta ei siis ole, mutta kaveri poisti tuommoisella parin seinän pinnasta piet. hyvin lähti, mutta hikistä hommaa kuulemma sekin.

mulla oli noista jälkimmäinen ramirentistä lainassa, mutten sitten tarvinnut, kun sokkelin ulkopinnassa ei ollutkaan pikeä. käyttökokemusta ei siis ole, mutta kaveri poisti tuommoisella parin seinän pinnasta piet. hyvin lähti, mutta hikistä hommaa kuulemma sekin.
Just tuota vehjettä tarkoitin. Älyttömän tehokas peli.juukeli kirjoitti:On kumma etteivät Kuopion vuokraamoissa tiedä tuollaisesta laitteesta, tosin en ole nimellä kysynyt, vaan pien poistosta on puhuttu. Meinasin ensi viikonlopuksi ottaa sähköllä toimivan piikkauskoneen ja siihen leveän terän, eiköhän tuo sillä lähde, eikä pölise hirveästi.
JK
EDIT: Siis tuo oikeanpuoleinen on sellainen jota itse testasin.
Viimeksi muokannut JJ, Ti Helmi 05, 2008 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viime viikonloppuna hain sitten piikkauskoneen vuokralle ja piikkasin puolet piestä pois, toinen mokoma vielä jäljellä. Löytyi ihan uusia lihaksia, aika kovaa hommaa on, mutta lähteepähän piki.
Jälki on tietenkin todella epätasaista. Olisko ehdotuksia, millä seinä tasoitetaan, kun siitä halutaan sisään päin hengittävä?
JK
Jälki on tietenkin todella epätasaista. Olisko ehdotuksia, millä seinä tasoitetaan, kun siitä halutaan sisään päin hengittävä?
JK
Nyt on piki piikattu pois.
Kerron mitä suunnittelen, neuvokaa jos menee vikaan...
1. Harjaan irtonaisen kiviaineen pois ja käsittelen seinät Boracol10:llä.
2. Koska seinä on nyt täynnä koloja, tasoitan sen vaikkapa muurauslaastilla.
3. Maalaan kalkkimaalilla.
4. Laatoitan lattian ja laitan lattialämmityksen.
5. Kattoon paneeli.
YT Jukka K
Kerron mitä suunnittelen, neuvokaa jos menee vikaan...
1. Harjaan irtonaisen kiviaineen pois ja käsittelen seinät Boracol10:llä.
2. Koska seinä on nyt täynnä koloja, tasoitan sen vaikkapa muurauslaastilla.
3. Maalaan kalkkimaalilla.
4. Laatoitan lattian ja laitan lattialämmityksen.
5. Kattoon paneeli.
YT Jukka K
Itse lähtisin tasoittamaan seinää tiilitasoitteella mielummin kuin muurauslaastilla. Ainoa vain että se on harmaata ja maksaa yli kympin säkki. Levittyy isolla teräslastalla kyllä vastaavasti todella hyvin ja nopeasti. Pysyy vielä seinässäkin kiinni. Ainakaan yhden kokeilun jälkeen en lähtisi muurauslaastilla mitään suurempaa seinäpintaa tekemään.
Olisiko jotain muita vastaavia tuotteita, mutta valkoisena? Ei mitään kipsipohjaisia kuitenkaan. Antiikkilaasti tietty, mutta euron kilohintaan tuolla ei mitään suuria tasoituksia viitsi tehdä jos sen tavaran joutuu itse maksamaan.
Olisiko jotain muita vastaavia tuotteita, mutta valkoisena? Ei mitään kipsipohjaisia kuitenkaan. Antiikkilaasti tietty, mutta euron kilohintaan tuolla ei mitään suuria tasoituksia viitsi tehdä jos sen tavaran joutuu itse maksamaan.
Ovathan tiilitasoite ja antiikkilaasti hengittäviä?? Se on nyt ehdottoman tärkeää.
Täytyypä vähän tutkia noita antiikkilaasteja.
Kiitos vinkistä!
Voiskohan ajatella, että tasoittaisi ensin suurimmat epätasaisuudet tiilitasoitteella ja vetäis sitten päälle antiikkilaastin. Tai sitten kalkkimaalin...
JK
Täytyypä vähän tutkia noita antiikkilaasteja.
Kiitos vinkistä!
Voiskohan ajatella, että tasoittaisi ensin suurimmat epätasaisuudet tiilitasoitteella ja vetäis sitten päälle antiikkilaastin. Tai sitten kalkkimaalin...
JK