Kysymys vintti-iitasta.

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Helle
Jäsen
Jäsen

Kysymys vintti-iitasta.

Viesti Kirjoittaja Helle »

Tänään purettiin yläkerran tasanteen paneelikatto pois. Tarkoitus olisi laittaa sinne eristettä lisää. Nimenomaan siihen viistolle osalle, koska siinä ei ole eristettä lainkaan. Paneelin alla on hopeapaperi ja sitten vain lauta. Räystäs alunen näkyi olevan auki (siis terve siltä osin).
Onko kokemusta kenelläkään vintti-iitasta? Suunnitelmassa olisi laittaa se siihen lappeelle ja sitten entiset paneelit takaisin. Minkä paksuista iitaa olette laittaneet? :shock:
esapet
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja esapet »

Itse laitoin 70 millistä ja laitan vielä sen 30mm folioidun spu-levyn päälle. Tärkeää muistaa ilmarako väh. 50mm, eli räystäiden alta kattokolmioon vapaa ilmankierto.
Ari
Admin

Viesti Kirjoittaja Ari »

esapet kirjoitti:Itse laitoin 70 millistä ja laitan vielä sen 30mm folioidun spu-levyn päälle. Tärkeää muistaa ilmarako väh. 50mm, eli räystäiden alta kattokolmioon vapaa ilmankierto.
Itse olen laittanut juuri samoin ja tällä hetkellä yhdessä sivukkaassa sama projekti.

Kannattaa vilkaista myös http://www.spu.fi/index.php?sivu=2667
--------------------------------------------------------------------------------------------
Helle
Jäsen
Jäsen

Kiitos hyvistä linkeistä Ari

Viesti Kirjoittaja Helle »

Huomenna saadaan 70 mm vintti-iitat ja sitten otettiin myös sitä foliolla päällystettyä levyä (sauna-satua). Ohjeet oli hyvät tuossa spu-esitteessä.
Ja helpolta asennus näytti.
Seuraavaksi eristetään vinttihuoneet ullakkon puolelta...
esapet
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja esapet »

Ehkä tiesitkin tämän, mutta jos yläpohjassa on ryömintätila, kannattaisi sieltä käsin sitten jatkaa levytystä jonkin verran yli vanhan yläpohjan eristeen, jotta räystäiden alta tuleva kylmä ilma ei kylmentäisi sitä. Itse laitoin sinne 50mm styroksi-levyä.
Vastaa Viestiin