Pitkä kirjoitti:Jämä ei tainnut saada kysymykseensä vastausta, juttu luiskahti aivan alkuperäisen aiheen viereen.
Whiski, otat tämän melko henkilökohtaisesti. Sain sinussa sittenkin aikaan melkoisen "tunteidenpalon". Et näköjään kestä jos esittää mielipiteitä.
Pekka Huhta on oikeassa, tätä ei kannata jatkaa.
Tässä ollaan Pitkä samaa mieltä kanssasi, ettei kannata jatkaa ja että Pekka on oikeassa. Mutta lopusta ollaankin eri mieltä. En ota tätä henkilökohtaisena mitenkään, enkä saa mitään tunteiden paloa, kuten kirjoitin, sekä pyydän heti anteeksi, jos olen loukannut "mielipiteitäsi"

. Sen sait kuitenkin aikaiseksi, että iski uteliaisuutta enneminkin, miksi pellettilämmitys saa aikaan näin kiivasta haukkumista, kuten sinulta on tullut?
Pekka oli siinäkin mielessä oikeassa, että en ole tutustunut pellettiin tähän mennessä, mutta nyt on kait pakko sekin sarka kahlata loppuun, että vastaisuudessa tiedän, mikä siinä saa näin voimakkaan kielteisen palon aikaiseksi?
Mietin myös eilen illalla viimeisen kirjoituksen jälkeen asiaa pitkään? Vatvoin sitä monelta suunnalta ja koitin hakea ratkaisua asiaan?
Ihminen on merkillinen olento, kun se asuu kerrostalossa ja huoneisto tulee kylmäksi, niin suurin vaiva ja josta kyllä muistetaan valittaa, on se, että joutuu soittamaan huoltomiehelle, joka ei koskaan tee mitään ja aina kaikki on pielessä, että taas on kämppä kylmä

Mutta kun kaikki toimii, niin siitä huoltomiehestä ei tarvitse välittää.
Kun asutaan omakotitalossa ja poltin präkää, niin se on huoltomiehen syy, ettei se taaskaan toimi. siihen ei vaikuta mikään, ei edes se, ettei ole kahteenkymmeneen vuoteen kertakaan puhdistettu öljysäiliötä. Ja vasta viisi vuotta sitten kävi edellisen kerran huoltomies korjaamassa poltinta
Näin voidaan jatkaa kaikki asumis- ja lämmitysmuodot, aina löytyy valittamista. Olen tässä alkanut mietti pitäisikö alkaa valittamaan, kun kirveenterä tylsyy puita hakatessa, niissä kun on santaa tullut kasvaessa mukana, en vai ole vielä löytänyt valitusosoitetta
Pellettilämmittäjä joutuu pakostakin huomiomaan sellaisia asioita, kuin polttoaineen holvaantuminen säiliöön, kierukan tukkeutuminen, mahdolliset pölyn aiheuttamat häiriöt. Yksinkertaisesti siitä syystä, että käsitellään kiinteää polttoainetta.
Kuinka paljon nämä lisäävät työtä? On sitten se joka ratkaisee asian! Jos kuten Pitkä sanoi, on syytä viedä nojatuoli kattilahuoneeseen, niin silloin kannattaa miettiä, onko valinnut väärin, vai onko jokin sellainen seikka, jolla saa homman toimimaan?
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin siinä ollaan tilanteessa, jossa kysytään asiaa, jota ei ehkä ole kokeiltu ennen? Nyt jos Jämä lähtee asiaa kokeilemaan ja homma präkää, niin onko se pelletin syy? Vai onko kyse siitä, että kaikkia asioita ei ole huomioitu kokeilussa? Vasta testaamisen jälkeen voidaan varmasti sanoa, että toimii/ ei toimi ja mitä muutoksia johonkin kohtaan pitää tehdä?
Aikoinaan kun rakensin, niin silloin oli sellainen öljylämmitysmainos pyörimässä jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassa paikassa, että öljypolttimon voi tuoda vaikka olohuoneeseen ja se ei häiritse ketään ja mitenkään, että on se niin hieno värkki. Leo Lastumäki oli silloin valjastettu mainostykiksi ja kiersi kaikkia mahdollisia messuja öljymiesten mukana.
Olin siis rakentamisen alkuvaiheessa ja lämmitysmuodot kiinnosti, mutta minusta tuntui, että nyt ei mainospuheet oikein pitäneet paikkaansa! Haastattelin Lastumäkeä ja kyselin sitten tästä erinomaisesta polttimesta jonka saa asentaa vaikka olohuoneeseen? Juu näin on oli vastaus! minäpä siihen, että otan heti sellaisen, kun kirjoitatte myös takuulausekkeen siihen kauppakirjaan mukaan!
Myyjä oli ensin kauhean innostunut, mutta kun kysyi, että minkälaisesta takuulausekkeesta on kyse? Niin vastasin, että Poltinyhtiö vastaa kaikista mahdollista öljyvahingoista, joita poltinyksikkö voi aiheuttaa, niin hajun, kuin öljynkin muodossa ja korvaa täysimääräisesti kaikki vahingot, joita syntyy niin käyttäessä, kuin poltinta huolettaessa olohuoneeseen, eivät jostain syystä sitten myyneet minulle poltinta?
Tämäkin osoittaa, ettei ole sellaista lämmitysmuotoa, joka ei olisi ollut ongelmia ja selkeitä ylilyöntejä. Ei ole sellaista värkkiä vielä keksitty, jolla ei tule ongelmia, tai sitten en vain ole kuullut sellaisesta?
Onneksi minulla on nimenomaan minua varten kehitelty sigu, jolla voin rauhassa kirjoitella näin hölmöjä asioita, sillä onhan "Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi"