Villa Anna

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Ursula
Jäsen
Jäsen

Villa Anna

Viesti Kirjoittaja Ursula »

Löysin tämän keskustelupalstan juuri ja olen uusi rintamamiestalon omistajatar :-) Minun lisäkseni Villa Annassa asuu tällä hetkellä 3 koiraani. Remontti on ollut käynnissä nyt noin 2 kuukautta ja olen itse asunut jo remontin keskellä noin kuukauden. Ajattelin, että voin kertoa tänne silloin tällöin kuulumisia ja pistää kuvia.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Terveisiä Etelä-Savosta, Ursula.
sofi
Jäsen
Jäsen

Re: Villa Anna

Viesti Kirjoittaja sofi »

Kaunis talo sinulla :-). Sokkeli ilmeisesti uusittu harkoista?

Minkälaista remppaa tekemättä? Yläpohjan tuuletuksen parantamista yms. pientä, vain onko isompaakin savottaa vielä tiedossa? Onnea vain töihin!

Komeita vuhveja myös :-D.
maza the oulu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja maza the oulu »

VALMIS TALO. ONNEA!!
YKSIN EN OLE MITÄÄN MUTTA VAIMONI KANSSA OLEN VOITTAMATON.
Ursula
Jäsen
Jäsen

Talossa on sellanen ns. "elintasosiipi" mikä on rakennettu n. 10 vuotta sitten tollasille pilareille. Muuten sisällä on tehty pintaremppaa siten et alakerran 2 huonetta on nyt valmiina. Seinät on levytetty ja tapetoitu, paneelikatot maalattu, lattiaan laitettu uus matto. Keittiö on purettu muulta osin, mut puuhella jätettiin - ens viikolla pitäis tulla keittiökalusteet. Alakerras oli pieni WC mikä purettiin pois ja WC siirrettiin sinne "elintasosiiven" kylpyhuone/saunaan. Yläkerrassa lattialaudat poistettiin kahdesta makuuhuoneesta, koska lattia oli väsynyt ja vinkura. Nyt lattiat on levytetty ja osottavat parkettia. Yläkertaan rakennetaan kylpyhuonetta/WC:tä makuuhuoneiden väliin. Portaat odottaa sit vielä uusimista - ja se asia on kyl ihan avoin...ja jottei tekeminen lopu niin tos pihas on vielä tuo pihasauna/kesäasunto :wink: ja 1200 neliön tontti mikä nyt aluksi ainakin pitäisi aidata :-)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
sofi
Jäsen
Jäsen

Ihana tuo puuhella :-D. Upeita tulisijoja muutenkin. Kaunista kerrassaan!
evyx
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evyx »

Tunnelmallinen talo. Millä olet maalannut pönttöuuniin noin kauniin pinnan?
Ursula
Jäsen
Jäsen

En ole nyt ihan varma, mutta se oli jotain hyvin lämpöä kestävää...oliskohan ollut superlateksia? Onko sellaista? Tarkistan asian myöhemmin :-) Ajattelin vaihtaa vie pönttöuuniin luukut kun noi on silleen rikki, ettei ne pysy kiinni. Ajattelin sellasia ikkunallisia samoin kuin puuhellaankin :wink:

Tulin just kotiin töistä ja olen aika onnellinen kun täällä on purettu seiniä ja isonnettu keittiön oviaukkoa yms. tänne on tullut mukava avara tunnelma. Mutta kauheesti on pölyä, mut mukavalta tuntuu alkaan siivoileenkin, kun talo alkaa hahmottuun. Otan lisää kuvia tämän hetken tilanteesta viikonlopun aikana.

Ja ensi viikol tulee keittiökin ja saan mm. jääkaapin - olen ollut ilman jääkaappia kuukauden - kellarin portailla olen pitänyt maitopurkkia hiukan huonoin tuloksin :lol:
sofi
Jäsen
Jäsen

Kauniilta tosiaan näyttää :-D. Ilmeisesti vanha osa on rossipohjainen ja alapohjaltaan hyväkuntoinenkin, eikö vain? Samoin yläpohja, vaikka päädyistä tuuletusräppänät puuttuvatkin? Tuommoinen terve tönö on kyllä oikea aarre, varsinainen helmi. Niin kaunis katsella - ollos ylpeä kaunottarestasi! :-D

Lapsuuskylässäni rintsikoiden "pönttiksiä" on maalattu pellavaöljymaaleilla ja sittemmin myös metallimaaleilla.
Ursula
Jäsen
Jäsen

En tiedä noista tuuletus tai muista teknisistä asioista mitään - olen antanut remontoinnin asiantuntijoiden tehtäväksi :-) Itse sit lähinnä suunnittelen, siivoan, lämmitän uuneja, soittelen puhelimella ja käyn kaupas + keittelen kahvia :wink:

Siinä pönttöuunissa oli joku hyvin pahasti paikoitellen lohkeillut vanha maali päällä - se oli lohkeillut etenkin kuumimmilta kohdilta. Hioin sit pintaa ja kovaa vanha maali ainakin oli. En itse osaa juurikaan mitään remonttihommia tehdä - miehet on antanut minulle sit just hiomis ja maalustöitä pikkusen - uuneja, kattoja jne. Sit olen siivoillut lähinnä - huh ku rempasta tulee mahdottomasti pölyä ja likaa asuntoon!
sofi
Jäsen
Jäsen

Kyllä se jäljestä näkyykin että ammattilaiset ovat oleet talokaunotarta kunnostelemassa. Ja siistiä on :-). Totta myös että hirmuisesti sotkua remontoidessa tulee. Huh :shock:.
Ursula
Jäsen
Jäsen

Kuvia "kylpyhuoneesta" ja "mun huoneesta" :wink:
Kuva
Kuva
Kylpyhuoneemme :lol:
Kuva
Kuva
Tuossa on joskus ollut vanha uuni (yläkerran toinen huone)
Kuva
Minun huoneen laajennettu oviaukko
Kuva
Portaat
Kuva
Tuosta purettiin vanha pikku vessa pois ja laajennettiin keittiön oviaukkoa
Kuva
Keittiö saa tällä viikolla kalusteet ja kaapit :-)
tarmasti
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tarmasti »

Hyvä että annat kyytiä kuvissa näkyville homeisille (?) mineraalivilloille ja niiden pakkausmuoveille :-)
Ursula
Jäsen
Jäsen

Minä vaan ihailen - eli en anna kyytejä edes villoille :wink:

Pitää käydä päivännäön aikaan tarkistamas mitä tuo homeen näköinen oikein on :lol:
sofi
Jäsen
Jäsen

Ursula kirjoitti:
Pitää käydä päivännäön aikaan tarkistamas mitä tuo homeen näköinen oikein on :lol:
Veikkaisinpa että rakennusaikaista betonijäämää tms. vain :-).
Ursula
Jäsen
Jäsen

Joo jotain laastin näköistä se oli - kyllä rakennusmiehet on mua infonnut jos on ollut jotain mm. pikkuvessan lavuaarin vesiputki oli falskannut vähän vanhan ja uuden putken liitoskohdasta - mut ainakaan vie ei ole mitään kamalaa löytynyt :neutral: toivottavasti jatkuu samaan malliin!
Vastaa Viestiin