Onkos kellään kokemusta vaaituskoneesta? Olen katsellut Bosch PCL 1:ä, näyttää olevan 129 euron hinta.
Pääosa käytöstä tulee olemaan sisätiloissa. Lupaavat laser ristikolle noin 4:n metrin näkyvyyttä. Testasin K-Raudassa ja tuntui näkyvän ihan ok vielä kuuteenkin metriin suht kirkkaassa loisteputkivalossa.
Tarkoitus olisi käyttää lisäksi ulkona pihakivien pohjan vaaitukseen. Mutta vain tämä yksi homma on ulkosalla ja sen voin suorittaa iltasella pilvisellä säällä tai vaikka yöllä. Onkos kukaan käyttänyt ristikkolaseria ulkohommissa? Muut hommat ovat siis kaikki sisätiloissa.
vaaituskone / ristikkolaser, kokemuksia?
Re: vaaituskone / ristikkolaser, kokemuksia?
Mulla on http://www.blackanddecker.fi/powertools ... atno/LZR6/ mutta päivällä ei tarvinnu pihalla tehdä mitään, illalla jo hämärässä näky. Muuten sisällä laatotuksessa oikein näppärä. Tuo muuten käy kameran jalustaan kiinni.
Tuli sen avulla taulun koukutkin seinään laitettua, väittäsin että suorassa ovat ja samassa korossa
Tuli sen avulla taulun koukutkin seinään laitettua, väittäsin että suorassa ovat ja samassa korossa
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
ostin tamoliner III :sen bauhausista, piirtää lattiaan 90 asteen kulmassa kaksi pystyä ja lisäksi toiseen näistä vaakaviivan. Itsetasaava, näkyy sisätiloissa yli 8 metriä, ulkona "hämärässä" 15 metriä sujuvasti. Hintaa aparaatilla oli 165 €. Esite http://www.tamolinefinland.fi/fi/esitte ... nerIII.htm. Itse tyytyväinen laitteeseen.
Hankin paikallisesta halpaketjun tavaratalosta pyörivän halpis laserin, joka näyttää 20m asti. Pakettiin kuului laserin jalusta,latta,latan jalusta,seinäteline ja vastaanotin, yhteishinta valtavat 39e. Sisällä näkyy jokaseinälle noin 5m etäisyydeltä, mutta väliäkö tuon kun on vastaanotin havaitsee säteen vaikkei sitä itse näe. Välttää näihin hommiin ihan ok kun ei ne talonkaan seinät aivan luotisuoria ole.
Homma hanskassa ja hanskat hukassa
-
Labyrint64
- Jäsen

Itse todennut että vanha mitta+vatupassi+liitulanka ovat toimivin yhdistelmä. Laserin ongelma on että asennusvaiheessa olet kuitenkin itse säteen edessä kun pitäisi ruuvata. Lisäksi moni asia pitää vanhassa talossa laittaa seinien, katon tai lattian mukaan samaan linjaan eikä maapallon kanssa vaateriin.
Pitää ihan paikkansa mutta itse tykkään laatoittaa seinän kerrallaan ja laserilla viiminen nurkkakin on just eikä melkeen laatat kohillaan eikä se perinteinen saumanpaksuinen hammastus. Pihalaatat tein passilla kun niiden ei tarvine olla millilleen suorassa. Riittää passitarkkuus.Labyrint64 kirjoitti:Itse todennut että vanha mitta+vatupassi+liitulanka ovat toimivin yhdistelmä. Laserin ongelma on että asennusvaiheessa olet kuitenkin itse säteen edessä kun pitäisi ruuvata. Lisäksi moni asia pitää vanhassa talossa laittaa seinien, katon tai lattian mukaan samaan linjaan eikä maapallon kanssa vaateriin.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Ostin Bosch PCL 1:n ja rakkautta ensi silmäyksellä.
Niksi aurinkoisille päiville ulkosalle: käytä alumiinifoliosta repäistyä pikkupalasta "vastaanottimena".
Niksi aurinkoisille päiville ulkosalle: käytä alumiinifoliosta repäistyä pikkupalasta "vastaanottimena".