Remonttikustannukset vm.45

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
anttipantti
Uusi jäsen

Remonttikustannukset vm.45

Viesti Kirjoittaja anttipantti »

Ihastuimme erääseen peruskuntoiseen rintamamiestaloon. Talo on ryhdikäs ja terveen oloinen. Katto ja putket sekä sauna on uusittu, mutta pinnoiltaan talo olisi käytävä läpi lähes kokonaan. Tapetoinnit ja maalaukset (sisä- ja ulko-) voisimme tehdä itse, mutta muuhun meistä amatööreistä ei olisi. Eli työlistalle jäisi vielä kahden pikku-wc:n laatoitus ja kalustus, lattioiden (80m2) hionta ja maalaus, sisäkattojen panelointi sekä suurimpana keittiöremontti. Lisäksi yläkerran sähköt olisi uusittava. Ikkunoihin emme ainakaan vielä kajoiaisi. Mitä mieltä olette, riittäisiköhän 20 tonnia mihinkään? Ymmärrän toki, että ylläreitä voi aina vanhoissa taloissa tulla.
Sammypiru
Jäsen
Jäsen

Re: Remonttikustannukset vm.45

Viesti Kirjoittaja Sammypiru »

anttipantti kirjoitti:Ihastuimme erääseen peruskuntoiseen rintamamiestaloon. Talo on ryhdikäs ja terveen oloinen. Katto ja putket sekä sauna on uusittu, mutta pinnoiltaan talo olisi käytävä läpi lähes kokonaan. Tapetoinnit ja maalaukset (sisä- ja ulko-) voisimme tehdä itse, mutta muuhun meistä amatööreistä ei olisi. Eli työlistalle jäisi vielä kahden pikku-wc:n laatoitus ja kalustus, lattioiden (80m2) hionta ja maalaus, sisäkattojen panelointi sekä suurimpana keittiöremontti. Lisäksi yläkerran sähköt olisi uusittava. Ikkunoihin emme ainakaan vielä kajoiaisi. Mitä mieltä olette, riittäisiköhän 20 tonnia mihinkään? Ymmärrän toki, että ylläreitä voi aina vanhoissa taloissa tulla.
Keittiörempassa kustannuksiin vaikuttaa ihan remontoijan omat mieltymykset ja vaatimustaso. Omassa keittiörempassa liikuttiin hintatasossa ~1200 eur/kalustemetri, sisältäen asennuksen, teräksiset kodinkoneet, laatoituksen, puuovilla, laminaattitasoilla, kalliita kaappimekanismeja ei ollut, suht koht edullinen tiskiallas ja hana.
maanma
Moderaattori
Moderaattori

20t

Viesti Kirjoittaja maanma »

Keittiön valinnoilla voi saada aikaiseksi keittiön, jonka hintahaarukka on 4000-20000€.

Itselläni tuo 20t riittäisi, vaikka joutuisin teetättämään keittiön ja wc:n asennukset. Kustannukset jäisi noin puoleen eli vastaus kyllä riittää - tuolla suunnitelmalla.
JJ72
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JJ72 »

Meille riitti 5000e kaikkeen itse tehtynä... Tai no ei siinä ole maalit eikä
saneerauskipsilevyt, mutta siis kodinkoneet, kaapit, tasot jne.
Kipsu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Kaikki irti saadut rahat tulevat vuosien ajan menemään remontteihin... Meilläkin oli alunperin ihan budjetti, karkasi käsistä jo ensimetreillä, kun oli helpointa tehdä sitä ja tätä "samalla". Huomattiin heti alkajaisiksi sekin, että meistä ei ole rumassa asumaan eli odottelemaan vuosikausia pintojen remontoimista.

Toisaalta talossa oli paljon sellaista, mitä ei tarvitse remontoida, esimerkiksi tummuneisiin paneelikattoihin ja alkuperäisiin tummuneisiin välioviin olen kovin ihastunut ja tosi iloinen siitä, ettemme vetäisseet niitä valkoisiksi, kun maalia sattui olemaan :). Samoin en näe mitään syytä uusia ikkunoita, vaikka ne ovat hankalat pestä, sen hankaluuden kyllä kerran pari vuodessa jaksaa käydä läpi, kun muuten saa katsella maisemia ihanien vedettyjen ikkunalasien läpi. Samoin olen iloinen siitä, että emme innoissamme purkaneet väliseiniä, no yhden keittiön oven laitoimme umpeen, että saimme yhden ehjän seinän keittiöön. Eli olemme tehneet asumisen kannalta välttämättömät muutokset sumeilematta (portaat kellarikerrokseen, ennen käynti ulkokautta ja tietenkin ainoa suihku siellä kellarissa), mutta muuten olemme välttäneet pilaamasta taloa...

Ei sitä rintsikkaa kannata ihan viimeisen päälle korjata, esimerkiksi kipsilevyihin emme onneksi sortuneet, toisaalta laminaatteihin kyllä (kun halvalla sai ja itse pystyi laittamaan).. Toisaalta lautalattiaan ei olisi ollut varaa, joten minkäs teet. Haaveissa on kyllä kunnon lautalattiat, sitten joskus. Meillä meni hirveästi rahaa sähkötöihin, vieläkin ottaa päähän. Keittiöön taas kannattaa satsata, meillä se on suosituin huone ja aivan ihana. Kaapit ostettiin Ikeasta, säästettiin paljon ja tuli tosi hyvä. Koneissa ei säästetty, niissä olisi voinut säästää satasia...

Meillä nieli hirveästi rahaa ja aikaa porrasaukkojen ja portaiden, kellarisaunan, suihkutilan ja pienen takkahuoneen (takka puuttuu vieläkin) rakentaminen. Pintaremontti on halpaa ja sillä saa nopeasti kivan näköistä :) ja niissä voi mielestäni hyvin säästää, kunhan ei tee ratkaisuja, joita on jälkikäteen vaikea korjata. En tiedä, kuinka kallista on lattian hiominen ja teettekö sen itse, mutta varmaan pääsette hyvin alkuun eli asumaan sillä kahdellakympillä ja se on pääasia. Keittiöön uppoaa helposti monta tuhatta niiden kaappien lisäksi. Samoin vessat ja kylppärit on kalliita paikkoja, niissä palaa ihan kivasti tuhansia ja tuhansia.
Vastaa Viestiin