Hintavertailua ulkoverhouksesta

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Gonzalez1980
Uusi jäsen

Hintavertailua ulkoverhouksesta

Viesti Kirjoittaja Gonzalez1980 »

Avaan varmasti aiheen, jota foorumilla on laajemmin käsitelty useassakin eri aiheessa. Tässä piilee kuitenkin se problematiikka, jonka itse koin tietoa etsiessäni. Tietoa (perusteellista) on vaikea löytää, joten laiskana foorumin käyttäjänä toivon tämän auttavan muitakin foorumilla kävijöitä (tai ainakin itseäni) :-D

Eli ulkoverhouksesta aiheutuvat kustannukset? Materiaalit, maalaus, eristys, kourut, itse tehty, teetetty yms. Kaikki projektit kiinnostavat, mutta kustannukset ovat ne, jotka tässä vaiheessa tavattoman paljon kiinnostavat...

Ehdottaisinkin, että ne kokeneet remonttireiskat, jotka suinkin raaskivat ilmoittaisivat esimerkiksi seuraavasti;

- Talon neliöt
- Teetettyjen ja itse tehtyjen töiden osuus

Uskoisin kuitenkin, että kyseisellä foorumilla juuri tämä aihe onkin monille ajankohtainen ja näin ollen nämä tiedot palvelevat monia muitakin kuin pelkästään minua tämän dilemman kanssa..

Kiitos valtavan valtavan paljon jo etukäteen!!!

Nm. 30- puutalo Tuusulasta
Ps. Tarttisin näet hieman muutakin kuin puuteria poskiin :oops:
Nupukki
Jäsen
Jäsen

Re: Hintavertailua ulkoverhouksesta

Viesti Kirjoittaja Nupukki »

Meillä tehtiin ulkovuoriremppa viime kesänä.

Talossamme on neliöitä noin 130, laudoitusmalliksi valittiin lomalauta, laudat saatiin hankittua huokeella naapurin puuvajasta ja punamultaa siveltiin pintaan. Niin ja laitettiinhan me lisälämmöneristeeksi myös tuulensuojalevyt.

Kustannuksia syntyi muistelemani mukaan seuraavasti: tuulensuojista noin 2000 euroa, laudoituksesta noin 1000 euroa (se oli halpaa!), maaleista noin 400 euroa sekä sen lisäksi ainakin vielä naulat siihen päälle, juoksut tehtiin vanhasta ulkovuorauslaudasta, joka oli paikoitellen priimaa, vaikkakin oli seinällä ollut jo 60 vuotta. Nostin oli lainassa 1,5 viikkoa - sekin veloituksetta. Nostin nopeutti hommaa ihan älyttömästi, kun yks oli ylhäällä naulaimen kanssa, yks alhaalla ja yks sirkkelöi lautoja määrämittaan ja kulmaan. Työt ei maksaneet itsetehtynä mitään, jollei "menetettyä" kesälomaviikkoa lasketa sekä yhtenä viikonloppuna mukana ollutta talkooväkeä. Yllättävän nopeesti se homma itsetehtynäkin etenee, kun hommat on hyvin suunniteltu ja on tarpeeksi käsiä joka vaiheeseen.

Kouruista ja syöksytorvista pyydettiin tarjous, oli reilut 1200 egee. Ei olla vielä niitä laitetettu, mutta viimesitään syksyllä olis tarkoitus, kun saadaan hommat saatettua loppuun ja niistäkin tarjoukset useammalta.
jiikoo59
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jiikoo59 »

Materiaalit : ulkorappauksen uusinta

maalaus : räystäslaudat, sokkeli ja ikkunasmyygit

eristys : ei lisäeristystä

kourut : tehty aikaisemmin

itse tehty : vanhan rappauksen poisto, uuden rappausverkon kiinnitys, maalaukset

teetetty : rappaustyö, telineiden asennus/purku

- Talon neliöt : ulkomitat 8,5m x 9,5m
- Alue : länsi-Suomi
- Kokonaiskustannus :
-- telineet 45pv ympäri talon, sivut kahdessa ja päädyt kolmessa tasossa : n. 2000e
-- rappaustyö (sis. apumiehen) : n. 3500e
-- laastit n. 3500kg Maxit laastia (tartunta, oikaisu ja värillinen pinta) : n. 3500e
-- rappausverkot + rosterikiinnikkeet n. 1500e
-- maalit n. 500e
-- jätelava n. 200e

-- sekalaista tavaraa, puuta, ruuveja, työkaluja yms. tarpeellista n. 1000e

Omaa työtä 8 vkoa aamusta iltaan mm. vanhan rappauksen poisto, verkotus, maalaukset, tavaran hakua ja pihan loppusiivous.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Minulla on ollut panelit tilattuna jo parisen viikkoa ja kohta ne taitavat tulla pihalle. Hinta oli paikallisella sahalla kohtuullinen ja saan just sellaista tavaraa kuin haluan. Laatukin on kohdallaan, hienosahattu pinta on todella sileä. Tuulensuojalevyä (12mm) menee noin 50 kappaletta ja yhden levyn hinta K-kauppiaalla 9 euroa (vadin nimnomaan suomalaista, laadun ja periaatteen vuoksi). Maaleihin uppoaa varmaan se vajaat viisisataa.

Telineet aion lyödä itse kasaan kakkosnelosesta ja neljän tuuman laudasta, työtasoiksi vanhaa varastohyllyä. Jäähän sitten puutavara jäljelle ja minulla on sille muutakin käyttöä kuin pelkästään saunapuiksi. Telinefirma tarjosi yhden päädyn telinettä hintaan 14,50 per päivä ja kun sen kertoo kolmella kuukaudella, niis sillä saa puutavaraa paljon.

Jos kuitenkin haluaa asialliset ja turvalliset ammattilaistason telineet, niin kannattaa käydä katsomassa mallia esimerkiksi IKH:n myymälässä Vantaalla, Kehäkolmosen varrella. Parilla tonnilla saa jo aika komean kokonaisuuden ja jos sitä pitää hyvin, niin jälleenmyyntiarvo on varmaan korkea.

Katso -> http://www.ikh.fi, sieltä valitset tuotteet ja sitten tikkaat
Gonzalez1980
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Gonzalez1980 »

Kiitos jo näistäkin... Saa pikkuhiljaa kokonaiskuvaa projektista, jossa itse pääsee kuitenkin tekemään melko vähän. Tästä johtuen olenkin keskustellut tutun raksakaverin kanssa, jonka avulla projektin aion toteuttaa.. Tulen laittamaan tietoa hieman tarjouspyynnöistä ja toteutuneista hinnoista jahka projekti saadaan käynnistettyä.

Näillä näkymin loppukesästä yksi sivu kerrallaan edetään. Pystylaudoitus koko matkalta. Tosin pitää selvittää vielä paljon paljon asioita ennen projektin varsinaista aloitusta, joten palaillaan sen puitteissa myöhemmin.

Olisi varsin mukavaa saada tosiaan lisää projektikohtaisia tietoja tänne. Kiitos vielä kerran jo vastanneille..!! :cool:
Vastaa Viestiin