Onko kukaan maalannut huopakattoa?
Pysyyköhän tuossa mikään maali päällä?
Tulipa vaan mieleen kun ei viitsisi vaihtaa ehjää kattoa vain väärän värin takia.
t: Ville

Hmmm, en jaksa autokatoksen katolle näin varhain aamulla nousta (10:48), mutta tuli mieleen että onko se itse bitumihuopakin värjättyä, vaiko vaan se pinnan sirote? (Täytyy kai pukea päälle ja käydä kattomassa, muuten jää pyörimään mieleen.)Pekka Huhta kirjoitti:Jos ajattelet kattopahvia, niin siitähän lähtee ihan rukkaskädellä pyyhkimällä sitä pintahiekkaa pois. No, niin tapahtuu maalauksen jälkeenkin, ja joka hiekanmurenan alta paljastuu sitä alkuperäistä väriä.
Oma katon väärään väriin sopeutuminen on taloudellisesti kannattavaa toimintaa. Naapurin väärään väriin on paljon vaikeampi sopeutua, sillä siitä ei tule senttiäkään säästöä.pelkka kirjoitti:Hmmm, en jaksa autokatoksen katolle näin varhain aamulla nousta (10:48), mutta tuli mieleen että onko se itse bitumihuopakin värjättyä, vaiko vaan se pinnan sirote? (Täytyy kai pukea päälle ja käydä kattomassa, muuten jää pyörimään mieleen.)Pekka Huhta kirjoitti:Jos ajattelet kattopahvia, niin siitähän lähtee ihan rukkaskädellä pyyhkimällä sitä pintahiekkaa pois. No, niin tapahtuu maalauksen jälkeenkin, ja joka hiekanmurenan alta paljastuu sitä alkuperäistä väriä.
Itsekin kyllä kallistuisin bitumituotteeseen, jos olisi tarvis. Tai, rehellisesti, itseäni tuntien taitaisin sopeutua katon väriin... kun on näitä muitakin rahareikiä... ja kun ei sitä kattoa juuri tule itse kateltua. Tuossa seitsemän kilometrin päässä on kyllä yksi katto järvenrantatalossa joka on räikeän kirkkaansininen. Sopii hyvin suomalaiseen perinnemaisemaan, grrrr.
pelkka