Valinnanvaikeutta puupintoihin

RMT:n sisustusnurkka naisille, miksei ukoillekin.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Valinnanvaikeutta puupintoihin

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Tuolta kun alkaa katselemaan sopivaa puuta vaikka lattiaan, niin vierähtää hetki jos toinenkin. Eikä kovin montaa taida löytyä paikallisen sahan 'hyllystä' :lol: Vaan enpä ainakaan itse ole oppinut tyytymään siihen mitä löytyy suoraan varastosta, aina pitää saada se hankalin vaihtoehto ;)
http://www.hobbithouseinc.com/personal/ ... xtotal.htm
kami82
Jäsen
Jäsen

Re: Valinnanvaikeutta puupintoihin

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Eipä löytynyt Lotofaa jota meidän pöytätaso on... Tiedä sitten oliko se oikea nimi... Täytyy googlata.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

kami82 kirjoitti:Eipä löytynyt Lotofaa jota meidän pöytätaso on... Tiedä sitten oliko se oikea nimi... Täytyy googlata.
Ilmeisesti kyseessä siis tuollainen kaunis jalopuupinta?
http://www.pentol.ch/wooddetail.asp?code=&wood=102

Linkissä väittävät nimeksi "Brown sterculia" englannin murteella, mutta eipä sellaistakaan tuosta isosta listauksesta löydy.
Hirsipirttihirmu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hirsipirttihirmu »

Onneksi itse pidän eniten ihan kotimaisista puulajeista, niin ei ole sitäkään huolta niinkuin noiden eksoottisten lajien kohdalla, että alkuperä voi olla ihan mitä tahansa (sademetsät, muuten herkät alueet). Eksoottisista vain viljelty kelpaisi.
Winston
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Winston »

Ei varmaankaan liity mitenkään lattia-aiheeseen, mutta meillä tuli keittön massiivipuisten pöytätasojen kanssa ongelma saannin suhteen : sademetsiä ei enää laiteta nurin samaan malliin kuin ennen (onneksi!) niin eksoottisia (lue:tummia) puulajeja ei välttämättä ole saatavilla tarvittavaa määrää. Päädyttiin siis kotoiseen tammeen, luonnonkin puolesta viini
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Ainahan tasot voi tehdä vaikka kotimaisesta koivusta,petsata tummaksi vesipetsillä ja öljytä niin saa halvat jalopuutasot.Meillä tehtiin näin ja kaikki ovat aina silittelemässa että mitä puuta nämä on... :lol:
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Rieputarallaa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Rieputarallaa »

Juuri tuota Tompan ideaa olen ajatellut myös itse toteuttaa, kun ei tarpeeksi tummaa sävyä tahdo löytyä. Keittiö tilataan IKEAsta, joten jos tilaan samassa paketissa sieltä myös ne puutasot niin onkohan niissä joku käsittely pinnassa mikä estäisi tuon tummenuskäsittelyn. Tietääkö kukaan?
Winston
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Winston »

Minun mielestä Ikean tasot on samaa massiivipuuta kuin muuallakin, eli käsittely pitääkin tehdä itse.
Vastaa Viestiin