Tomppa kirjoitti:Eli jos käy säännöllisesti töissä päivittäin niin itse kaiken tekeminen ei onnistu?

Joo-o,hyvin se ainakin täällä on onnistunut.
Hyvin onnistuu.
On ikävä kyllä täälläkin ollut pakko onnistua, rahat ei riitä ulkopuolisen työvoiman palkkaamiseen.
Kyse meillä ja teilläkin on ilmeisesti "vain" korjaus/muutosrakentamisesta. Täällä on kolmas vuosi menossa kellari- ja piharakentamisessa, yksi huoneen laajennus sivuvinttiin tekemättä ja kaikkea muuta isompaa ja pienempää kesken. Se vika minullakin on että esim. jalka/ovilistoiksi ei kelpaa naulaimella huiskaistut valmiiksi maalatut listanpätkät vaan ne tehdään itse; jyrsitään, pohjamaalataan, jiirataan millilleen, kiinnitetään paikoilleen, upotetut ruuvinkannat tapitetaan, kitataan, hiotaan, välimaalataan, hiotaan ja pintamaalataan. En tiiä onko siinä sinänsä mitään v…n järkeä.
Jos pitkästä tavarasta kokonaisen talon rakentaa raakaan maahan alusta loppuun omin voimin töissä käynnin ohessa niin luulenpa, että siitä hetkestä kun ensimmäiset puut kaadetaan ja monttu kaivetaan siihen jouluun kun pihakin on valmis töitä on tehty kaikki vapaa-aika uhraten hyvinkin 3-4 vuotta. Jos sen vielä perinnetietoisen pieteetillä tekee Pekka Huhta-tyyliin niin tuskinpa edes riittää.
Kaiken vapaa-ajan se vie mutta onnistuu kyllä mainiosti. Kyse on kuitenkin vain omasta halusta.
...jalkalistat on siistin näköset, voivat hyvin ja halvaksi tuli.
En tiedä, minkämoiset perheet kullakin on, meillä on kaksi lasta ja kaikki mun kellarissa viettämäni aika on pääsääntöisesti ollut pois niiden kanssa olemisesta. Jos joku "omasta halustaan" vääntää taloa vuosikausia kaiken vapaa-ajan (=lasten kanssa olemisen) uhraten niin kyllä sille voi tulla kalliskin hinta. Pankkilainaakin kalliimpi.
Lapsuus menee kuulkaa yllättävän nopeasti.
Ja Otolle: asennettasi ja projektiasi Isolla Kunnioituksella sivusta seuraavana ei ollut tarkoitus osoitella sormella. Eikä nämä sössötykseni edes sovi sinuun.