Kärpäsiä kitusti!
Re: Kärpäsiä kitusti!
Tuollainen liimapinta voisikin olla ihan kätevä, lähteekö se irti ihan helposti sitten kun pinnassa on enemmän kärpästä kuin liimaa? 
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Lasiin tulevassa pinnassa on noin 2mm leveä liimapinta, josta poistetaan suojapaperi. Tartunta puolella on lähes koko leveydeltä suojapaperi ja poista sekin. Itse seurasin hetken aikaa missä kohtaa lasia ötökät pörräsivät. Aika lailla joka puolella menivät. Laitoin pyydykset pystysivuille aivan oikeaan ja vasempaa reunaan keskilinjan paikkeille. Pyydyksessä on sellainen taitos reunassa, joka pokan puolelle. Kun ne on pystysivuilla ne jäävät ikkunaverhojen taakse. Suositelen, todella tehokkaita. Ja olen huomannut saman että suosivat joitakin ikkunoita.
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
Itse olen pyhittänyt yhdet pinsetit kärpäspyydysten "siivoamiseen", mitään muuta konstia en ole keksinyt kärpästen irrottamiseksi siitä kätevästi. Jos ne on täynnä kärpästä, niin on ne aika roisin näköset. Ja on se niin tiukkaa liimaa, ettei siitä kärpänen ehjänä lähde, vaan jalkoja ja siipiä niihin jää. Ja pikku itikat/mäkäräiset/banaanikärpäset saa olla niissä. Otan syksymmällä noi kaikki sit ikkunoista irti ja ens keväänä uudet.
ikämajaRajamäki
Meillä itikoista ei onneksi ole juurikaan ollut haittaa, tyttäret hysteerisiä jos kerran viikossa kärpänen pörrää sisällä.
Imuri on näppärä vehje pörriäisjahdissa. Kärpänenhän aina pudottautuu siivilleen eli hieman alaviistosta kannattaa lähestyä.
Luultavasti imurilla voi, kun tehoa hieman laskee, imaista myös paperit ötököistä puhtaaksi.
Ilmeisesti nuo sähkögrillit eivät kärpäsiä tapa, kun kukaan ei niitä suositellut.
Imuri on näppärä vehje pörriäisjahdissa. Kärpänenhän aina pudottautuu siivilleen eli hieman alaviistosta kannattaa lähestyä.
Luultavasti imurilla voi, kun tehoa hieman laskee, imaista myös paperit ötököistä puhtaaksi.
Ilmeisesti nuo sähkögrillit eivät kärpäsiä tapa, kun kukaan ei niitä suositellut.
Pizzerioissa näkee joskus sellaisia boxeja joissa sinistä valoa, ei se tunnu ainakaan niitä kärpäsiä isommin houkuttelevan kun niitä aika mukavasti pörrää lämpiminä kesäpäivinä sisätiloissa, mutta en tiedä jos osan vaikka liiskaisivatkin?
Pitäisikö viritellä tuota sähkölätkää, kuten jotkut ovat tehneet?
Tulisi niitä raatoja vähän helpommin, kun tuolla vakiolla mallilla saavat kyllä tällejä muttei henki lähde aina yhdestä tällistä
Pitäisikö viritellä tuota sähkölätkää, kuten jotkut ovat tehneet?
Tulisi niitä raatoja vähän helpommin, kun tuolla vakiolla mallilla saavat kyllä tällejä muttei henki lähde aina yhdestä tällistä
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Ne on kyllä tarkoitettu kertakäyttöisiksi. Eli kun alkaa olemaan täynnä > roskiin ja uusi peliin.wekkuli kirjoitti:Itse olen pyhittänyt yhdet pinsetit kärpäspyydysten "siivoamiseen", mitään muuta konstia en ole keksinyt kärpästen irrottamiseksi siitä kätevästi. Jos ne on täynnä kärpästä, niin on ne aika roisin näköset. Ja on se niin tiukkaa liimaa, ettei siitä kärpänen ehjänä lähde, vaan jalkoja ja siipiä niihin jää. Ja pikku itikat/mäkäräiset/banaanikärpäset saa olla niissä. Otan syksymmällä noi kaikki sit ikkunoista irti ja ens keväänä uudet.
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
No juu, moni asiahan on näin suunniteltu, kuten kertakäyttöiset mukit, vaan hyvin ne toimii useita kertoja ja pelastuuhan siinä maailmakin vai mikä se nyt oliMarkku&Rintsikka kirjoitti: Ne on kyllä tarkoitettu kertakäyttöisiksi. Eli kun alkaa olemaan täynnä > roskiin ja uusi peliin.
No mut "täyttymistä" odotellessa menis ehkä abaut kymmenen vuotta niitä raatoja ihaillessa...Markku&Rintsikka kirjoitti:Ne on kyllä tarkoitettu kertakäyttöisiksi. Eli kun alkaa olemaan täynnä > roskiin ja uusi peliin.wekkuli kirjoitti:Itse olen pyhittänyt yhdet pinsetit kärpäspyydysten "siivoamiseen", mitään muuta konstia en ole keksinyt kärpästen irrottamiseksi siitä kätevästi. Jos ne on täynnä kärpästä, niin on ne aika roisin näköset. Ja on se niin tiukkaa liimaa, ettei siitä kärpänen ehjänä lähde, vaan jalkoja ja siipiä niihin jää. Ja pikku itikat/mäkäräiset/banaanikärpäset saa olla niissä. Otan syksymmällä noi kaikki sit ikkunoista irti ja ens keväänä uudet.
ikämajaRajamäki
Löysin edellisen tai sitä edellisen asukkaan peruja olevia kärpäspaperi-rullia (vuodelta miekka ja kilpi), tahmaisilta vaikuttavat yhä, kun yhden laitoin kokeeksi tuohon ikkunan läheisyyteen, jossa useimmiten pörräävät, ehkä tuokin jotain auttaa 
No perhana, nyt alkaa oikeasti olemaan hyvät neuvot tarpeen, kärpäset eivät tahdo liimautua mihinkään paperiin, surraavat vaan ympyrää kattoa vasten pöristen, 10kpl tullut jo tässä tunnin sisään liiskattua ja lisää vaan ilmestyy surisemaan, hermo meinaa lämmetä pikkuhiljaa noihin.
Myrkkyä seinien sisään jostain välistä?
Myrkkyä seinien sisään jostain välistä?
-
?keskellä kämmentä
- Jäsen

Iltayön apu meillä on ollut se,
että olen laittanut vessaan valon ja sammutellut muualta valot pois...
Kärpäset menevät valon perässä vessaan ja jäävät sinne, pimeään eivät halaja...
Saapi yön nukkua rauhassa
ja aamulla virkeänä voi miettiä viksumpia
ja pitkän tähtäimen suunnitelmia kärpästen päänmenoksi...
Se valo jää vessaan koko yöksi,
mutta on mielestäni halpa hinta yöunista
että olen laittanut vessaan valon ja sammutellut muualta valot pois...
Kärpäset menevät valon perässä vessaan ja jäävät sinne, pimeään eivät halaja...
Saapi yön nukkua rauhassa
ja aamulla virkeänä voi miettiä viksumpia
ja pitkän tähtäimen suunnitelmia kärpästen päänmenoksi...
Se valo jää vessaan koko yöksi,
mutta on mielestäni halpa hinta yöunista
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Tarvitaan pistorasiaan liitettävä hämärätunnisteella oleva 1W yövalo. Jonka ympärille neliön muotoinen puukehikko, jossa on etuseinä pleksiä tai lasia.Seinän puoli tietty tyhjä. Lasiin kiinnitetään "kärpäspyydys ikkunaan" tuotetta koko aluelle. Kannataa kotelo mitottaa "kärpäspyydys ikkunaan" koon mukaan (esim. 4 kpl) Ei ole kuvaa liittää tähän. Asennus johonkin muuhun huoneeseen kuin makkariin.
Nuo vinkit kuulostavat oikein hyviltä
Ihmetys on suuri kyllä nyt, ei yhtään kärpästä enää pörräilemässä täällä, eli toistaiseksi tänään noita ei ole tullut, mutta pari hämähäkkiä löytyi seinältä, varsin pulleaa lajiketta, onko tämä nyt siis niin, että foorumilla kun avautuu, niin luonto hoitaa homman?
Hankin kylläkin myös sellaisen kärpäsen pyydystimen mitä pizzerioissa yms. paikoissa on, Motonet myi edullisesti ja pitää testailla tuota kunhan tässä toipuu järkytyksestä.
Ilmestyihän noita kärpäsiä tällekkin päivää sitten vielä, katsoin, että aina kävivät ottamassa vauhtia olkkarin ikkunan läheltä katon rajasta, joten sijoitin väliaikaisesti tuon hankkimani tuhoojan nyt sinne, enää ei tarvitse husia, lentävät nyt suorilla tuohon laitokseen ja komean räsäyksen säestämänä tipahtavat, ei tietty nukkuessa kovin käytännöllinen, mutta varsin tehokas pyydys noin muutoin. Paikka on aika tärkeää valita oikein, 2 metriä eri kohdassa kun tuo oli, niin ei kärpäsiä kiinnostanut pätkääkään
23,90e muistaakseni tuosta piti köyhtyä, mutta jos laskee omalle ajalle vähänkään arvoa niin hyvin tuo itsensä hankkii takaisin, on se kärpäsen jahtaaminen sellaista touhua, että tunti poikineen kuluu pian.
Hankin myös sellaisen muutaman euron 'matka-mallin', siinä on sininen led valo ja samalla periaatteella pitäisi räpsähtää jos ötö erehtyy valoa lähestymään, tuo ei samassa paikassa toiminut kyllä sitten yhtään, ei vaan vetänyt kärpäsiä puoleensa.
Niin tuo Markun esittelemä keino perustuu ilmeisesti samaan ilmiöön, kärpäsen ansana korkean jännitteen sijaan liimapaperi, huomattavasti mukavempi öiseen pyydystämiseen sellainen.
Ihmetys on suuri kyllä nyt, ei yhtään kärpästä enää pörräilemässä täällä, eli toistaiseksi tänään noita ei ole tullut, mutta pari hämähäkkiä löytyi seinältä, varsin pulleaa lajiketta, onko tämä nyt siis niin, että foorumilla kun avautuu, niin luonto hoitaa homman?
Hankin kylläkin myös sellaisen kärpäsen pyydystimen mitä pizzerioissa yms. paikoissa on, Motonet myi edullisesti ja pitää testailla tuota kunhan tässä toipuu järkytyksestä.
Ilmestyihän noita kärpäsiä tällekkin päivää sitten vielä, katsoin, että aina kävivät ottamassa vauhtia olkkarin ikkunan läheltä katon rajasta, joten sijoitin väliaikaisesti tuon hankkimani tuhoojan nyt sinne, enää ei tarvitse husia, lentävät nyt suorilla tuohon laitokseen ja komean räsäyksen säestämänä tipahtavat, ei tietty nukkuessa kovin käytännöllinen, mutta varsin tehokas pyydys noin muutoin. Paikka on aika tärkeää valita oikein, 2 metriä eri kohdassa kun tuo oli, niin ei kärpäsiä kiinnostanut pätkääkään
23,90e muistaakseni tuosta piti köyhtyä, mutta jos laskee omalle ajalle vähänkään arvoa niin hyvin tuo itsensä hankkii takaisin, on se kärpäsen jahtaaminen sellaista touhua, että tunti poikineen kuluu pian.
Hankin myös sellaisen muutaman euron 'matka-mallin', siinä on sininen led valo ja samalla periaatteella pitäisi räpsähtää jos ötö erehtyy valoa lähestymään, tuo ei samassa paikassa toiminut kyllä sitten yhtään, ei vaan vetänyt kärpäsiä puoleensa.
Niin tuo Markun esittelemä keino perustuu ilmeisesti samaan ilmiöön, kärpäsen ansana korkean jännitteen sijaan liimapaperi, huomattavasti mukavempi öiseen pyydystämiseen sellainen.
Tänään oli mukava ylläri kun yläkerran kylmästä vinttihuoneesta löytyi tuhannen kärpästä. Niitä oli ikkunalla sisäpuolella satoja. Härkänen pörinä kuului.Mistähän ne nyt on sinne kaikki tulleet? Onko vaan heränneet talviuniltaan jostain seinän sisältä vai miten ovat päätyneet juuri tuonne? No raidilla ne myrkytin, täytyy käydä huomenna siivoamassa raadot pois.
Onhan noita ihan kiusaksi asti taas, kai ne jostain seinästä sitten heräilevät, täällä tosin ovat vain ulommaisen ja keskimmäisen lasin välissä, jotain yöperhosiakin siellä välissä näkyy olevan jo raatona, sisällä eivät kauaa kestä hengissä, kun tuo sähköllä toimiva kärpäsen tuhooja napsii hyvin äkkiä jos sellainen eksyy sisälle (sellainen mitä pizzerioissa yms näkee).