Pellettilämmitys

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
Jukka68
Jäsen
Jäsen

Pellettilämmitys

Viesti Kirjoittaja Jukka68 »

Käsi ylös kaikki,jotka olette laittaneet pellettipolttimen!
Kertokaahan laitteistanne,onko vaihtoon menny kaikki kattilaa myöten vai poltin vanhaan öljypannuun?
Kaikenmoiset kommentit tervetulleita.
Pasil
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Pasil »

http://www.pellettikeskustelu.net

Sieltä tietoa kattavasti, joitain samoja "naamoja" mukana keskusteluissa kuin täällä.
jartsa78
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jartsa78 »

mulla on justiin rakenteilla pelletti lämmitys!
Ostin vaan polttimen ja asennus tapahtuu vanhaan kattilaan!
Tietysti olisin laittanu uuden kattilan jos olis ollu ylimäärästä rahaa :lol:
mutta tuleivaisuudessa laitetaan uusi kattila!
kunhan raha tilanne antaa myöden.
nämä rintsikka talot on nimittäin aina jostain päin rempallaan :lol: 8)
-JL-
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JL- »

Pari kuukautta on pelletti palanut meidän kellarissa.
Kerralla kaikki uusiksi ja polttimeksi tuli Ecotec A4 sekä kattilaksi Jäspi PE-30. Vanha kaksoispesäkattila oli jäätynyt pari kertaa, niin ei turhaan ruvettu siirtämään sitä uuteen pannuhuoneeseen.
Talo ei kylläkään ole rintsikka, tuollainen 290m2 -37 rakennettu hirsitalo. Joskus joku on kutsunut sitä virkamies-taloksi.
Jukka68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jukka68 »

Olen kyllä vieraillut tuhka tiheään tuolla pellettiforumilla,ajattelin kysäistä tälläkin palstalla mielipiteitä/kokemuksia.

Jartsa,minkäsmoiset hilut laitoit,eli uskallatko kertoa polttimen merkin :-D
jartsa78
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jartsa78 »

mä ostin käytetyn polttimen "bentone p20" oon kerinny koe polttaan jo tossa mun kattilassa joka on vm:68 högfors kaksois pesä kattila!
kuljetin ruuvi systeemit oon tehny itte paitsi kierukka osaa moottorit ja putket on omaa tekoa! nytte justiin on siilo tekeillä meinaan kyllä tässä kuukauden sisällä saada pelaamaan nuo vehkeet :-D ÖLJY LOPPUU PIAN!!
antsu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja antsu »

Laatuliekki pohissut Jämän kaksikossa,-87,puupuolella.Hyvin pelaa.Öljypoltin on edelleen varoiksi siinä vieressä,omalla termostaatilla, mutta eipä sitä ole tarvinnut.Joskus käytän putsauksen yhteydessä jottei ryydy.
Säiliönä kakssatanen tynnyri jota imurilla täytän.Näillä vehkeillä ajattelin mennä kunnes tulee kattilan vaihdon aika ja katsoa rauhassa kuinka kehittyy öljyn ja pelletin hinnat.
KOH
Uusi jäsen

Biona ja PE-25

Viesti Kirjoittaja KOH »

Itse vaihdoin Oilon juniorista Biona 2000 -pellettipolttimeen. Kattilan vaihto ei heti onnistunut, joten olen tuhnannut 39-vuotiaan Termino A -kattilan kanssa. Siinä on olematon tuhkatila ja vetokin huono. Ei sovellu pellettilämmitykseen. Kyseisen polttimen asennus onnistuu useimpiin öljykattiloihin, eikä siihen tarvita ammattimiestä asentamaan tai säätöjä tekemään, sillä poltin säätää itse itseään.

Nyt on kellarissa Kaukoran tekemä PE-25 -pellettikattila, joka on tarkoitus asentaa ensi viikolla.
jhelmine
Jäsen
Jäsen

Laka 20kW + Laatuliekki 20kW

Viesti Kirjoittaja jhelmine »

Mulla on Laatuliekin poltin. Laitoin joitain kuvia laitteistosta osoitteeseen http://www.iki.fi/jhelmine/pelletti/lammitys.html

Jonkin verran on ollut töitä tuon kanssa, mutta en sano että muilla käyttäjillä tarvii tulla samoja tilanteita vastaan.
Tuulikumpu
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuulikumpu »

Pellettivarastoja (optiona ulkoverhous) ja kuljettimia tekee ainakin Triotec Oy:

http://www.triotec.fi/puupellettisailiot.htm

http://www.triotec.fi/TRIOTEC_pellettisailio.pdf
Vastaa Viestiin