jope kirjoitti:Periaate on kuitenkin että kun käyttötarkoitus muuttuu hankkeelle pitää olla luvat. Vessan rakentaminen yläkertaan esim. komeroon on kyllä selvästi käyttötarkoituksen muutos.
Joo, tiedän. Ja
periaatteessa olen sitä mieltä, että lait ja asetukset on tehty noudatettaviksi. Mutta olen ymmärtänyt, että nykyään vessat pitäisi rakentaa niin isoiksi, että siellä mahtuu kivasti pyörähtämään rullatuolin kanssa. Sellaiseen meillä ei todellakaan ole mahdollisuutta. Eipä sinne yläkertaan edes pääse muut kuin tervejalkaiset, joten en näe mitään järkeä rakentaa sinne invavessaa.
jope kirjoitti:Jotkut tekee niin että remppaa mitä lystää ja hakee luvat tarvittaessa jälkeenpäin. Kyllä se niinkin käy mutta sama ruljanssi on edessä vaan korotetuin taksoin jos luvan myöntämistä ei muutoin voida esim.pahan virheellisyyden vuoksi kieltää.
Minä en ajatellut hakea mitään lupaa vaan ainoastaan päivittää piirustukset vastaamaan (leikisti) olemassa olevaa tilannetta. Vai meneekö sekin lupamenettelyn kautta? Ei kai meiltä voida laskuttaa korotettua taksaa jostain sellaisesta, mitä joku toinen on ajat päivät sitten askarrellut?
Meillä on nytkin luvaton vessa, jos piirtustuksia uskotaan - ja sisustuksesta päätellen klosetti on ollut paikoillaan jo vuosikymmeniä. Ilmeisesti silloin, kun se on rakennettu, lupaa ei tarvinnut hakea?
jope kirjoitti:Ei sitä luparuljanssia silti kovin pelätäkään kannata toiminpiteenä nuo menee ja ei ole mitenkään ylivoimaisen kallistakaan.
Jos voisin olla suht varma siitä, että meille ei tulla vaatimaan kymmenen neliön vessaa ja metrin levyistä ovea siihen, niin hakisin sen luvan ensin. Mutta mistä sen tietää, jos lupatarkastajalle sattuu huono päivä?
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.