V***tus ketju
Älykoti hoi! (Re: V***tus ketju)
Erehdyin selailemaan uusinta Suomelan numeroa eilen kun hain viikon postit laatikosta. Ei olisi pitänyt. Siellä oli "artikkeli" älykodista. "Artikkelissa" luki mm. seuraavaa:
Kun ulkona liikutaan, valot kytkeytyvät hetkeksi päälle. Energian lisäksi säästyy askelia, kun vanhempien ei tarvitse juosta sammuttamaan hevostallin valoja lasten jäljiltä." (s. 13)
"Kotiteatteri kuin unelma! Huipputason äänentoisto, täydellinen akustiikka ja muhkeat tuolit virittävät ihanaan elokuvanautintoon vaikka keskellä päivää." (s. 14)
"Ohjelmoin järjestelmän lisäämään ilmanvaihtoa saunaan tunnin kuluttua siitä, kun laitan saunan päälle. Näin saamme enemmän happea löylyihin."
(s. 15)
En tiedä. Yleensä osaan ottaa tuollaiset juppijutut naurahtaen, mutta nyt meinasin repiä koko lehden. Saatana. Että jotkut osaavat olla, tai että jotkut osaavat kuvitella joidenkin olevan noin pinnallisia, noin nautinnonhaluisia, noin pulskeita, noin kyltymättömiä, noin ahneita. Ja että jotkut ihan tosissaan yhä uskovat siihen että kaikki nuo sähkövempeleet tuovat tyydytystä ja onnea. Voi vittu mitä idiootteja.
Ja millä vitulla tuollainen älykotiväki paistaa chateaubriandinsa sitten kun sähkökatkos tulee?
Musta tuollainen "älykoti" on rivo painajainen.
pelkka
(otin kirjoitukseni pois, mutta kun oli tullut jo kommentti perään niin päätin laittaa takaisin. Helpotti huomattavasti jo pelkkä kirjoittaminen...)
Kun ulkona liikutaan, valot kytkeytyvät hetkeksi päälle. Energian lisäksi säästyy askelia, kun vanhempien ei tarvitse juosta sammuttamaan hevostallin valoja lasten jäljiltä." (s. 13)
"Kotiteatteri kuin unelma! Huipputason äänentoisto, täydellinen akustiikka ja muhkeat tuolit virittävät ihanaan elokuvanautintoon vaikka keskellä päivää." (s. 14)
"Ohjelmoin järjestelmän lisäämään ilmanvaihtoa saunaan tunnin kuluttua siitä, kun laitan saunan päälle. Näin saamme enemmän happea löylyihin."
(s. 15)
En tiedä. Yleensä osaan ottaa tuollaiset juppijutut naurahtaen, mutta nyt meinasin repiä koko lehden. Saatana. Että jotkut osaavat olla, tai että jotkut osaavat kuvitella joidenkin olevan noin pinnallisia, noin nautinnonhaluisia, noin pulskeita, noin kyltymättömiä, noin ahneita. Ja että jotkut ihan tosissaan yhä uskovat siihen että kaikki nuo sähkövempeleet tuovat tyydytystä ja onnea. Voi vittu mitä idiootteja.
Ja millä vitulla tuollainen älykotiväki paistaa chateaubriandinsa sitten kun sähkökatkos tulee?
pelkka
(otin kirjoitukseni pois, mutta kun oli tullut jo kommentti perään niin päätin laittaa takaisin. Helpotti huomattavasti jo pelkkä kirjoittaminen...)
Viimeksi muokannut pelkka, To Marras 27, 2008 19:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: V***tus ketju
^Odotappa sitä päivää kun jääkaappisi kysyy neljännen kerran että: "Oletko aivan varma että haluat saunaoluen ja kyrsän poltettavaksi takassa?" jonka jälkeen sen käyttis kaatuu ja se lukitsee itsensä seuraavaksi kuukaudeksi että saat huoltomiehen paikalle (tai soittelet helpsoniin
) ..täten ennustan että alkaa olla rälläkkä ja leka olemaan yksiä keittiön perusvarusteita 
Virheitä tekemällä oppii - tekemään parempia virheitä.
Suomelahan on aivan täysin mainoslehti, hieman huvittaa jutut, joissa ei paina pätkääkään turhan kuluttamisen välttäminen, vaikka varmaan jokainen siihen kuluttamiseen ajoittain sortuu. Usein tulee kyllä mieleen että onko tämä kaikki tekniikka tarpeellista, jota taloihin innolla tungetaan. Tuleeko se onni siitä että talo on omistajiaan älykkämpi? Kotiteatteri voisi kyllä olla joskus kiva, kun haluaisi katsoa esim hiihdon arvokisoja melkein kuin paikalla, mutta en ole pystynyt kuitenkaan perustelemaan kotiteatterin tarpeellisuutta itselleni, kuten en ole pystynyt telkkariakaan. Varmaan laitan kyllä antennijohdot ja riittävästi pistorasioita olkkariin, jos joskus haluaa TV/teatteri option käyttää. Jotenkin kyllä tuntuu, että kaveripiirissäkin on jonkin sortin liuku pois TV:n katselusta, elämässähän voi tehdä asioita myös oikeasti, ei vain katsoa tekemistä.
Itse asiassa V******A nykyinen meno jossa kaikki pitää saada nyt ja mielellään helposti. Toki olisin itsekin mielelläni hyvässä kunnossa tekemättä mitään, mutta kummasti sitä nautti eilen ja tänään lenkistä, vaikka kunto taitaa olla sillä tasolla kuin viimeksi oli noin 24 vuotta sitten. En tiedä mistä tämä helpon elämän malli on tullut, mutta vähän huolestuttaa mitä valmiuksia ihmisillä on "oikeaan" aktiiviseen elämään muutaman vuosikymmennen päästä.
Mutta huomenna pääsen saunaan tai viimeistään viikonloppuna, silloin ei pänni eikä v-i-t-u-t-a, muu kuin viikonlopun aamuvuorot.
Itse asiassa V******A nykyinen meno jossa kaikki pitää saada nyt ja mielellään helposti. Toki olisin itsekin mielelläni hyvässä kunnossa tekemättä mitään, mutta kummasti sitä nautti eilen ja tänään lenkistä, vaikka kunto taitaa olla sillä tasolla kuin viimeksi oli noin 24 vuotta sitten. En tiedä mistä tämä helpon elämän malli on tullut, mutta vähän huolestuttaa mitä valmiuksia ihmisillä on "oikeaan" aktiiviseen elämään muutaman vuosikymmennen päästä.
Mutta huomenna pääsen saunaan tai viimeistään viikonloppuna, silloin ei pänni eikä v-i-t-u-t-a, muu kuin viikonlopun aamuvuorot.
pelkkaa asia tässä:
Erehdyin selailemaan uusinta Tekniikan maailman numeroa eilen kun hain viikon postit laatikosta
ja nyt vituttaa.
Esiteltiin uusia autoja ja niiden tekniikoita. On s..na aabeeässää, eeäspeetä, v..un navikaattoria, sähköikkunaa, hyprriidiä, turvatyynyä, varaashälyytintä, vepastoo, penkinlämmintintä ja p..leen ilmastointia (eikö niitä ikkunoita enää saa autosta auki!)
En tiedä. Yleensä osaan ottaa tuollaiset juppijutut naurahtaen, mutta nyt meinasin repiä koko lehden. Saatana. Että jotkut osaavat olla, tai että jotkut osaavat kuvitella joidenkin olevan noin pinnallisia, noin nautinnonhaluisia, noin pulskeita, noin kyltymättömiä, noin ahneita. Ja että jotkut ihan tosissaan yhä uskovat siihen että kaikki nuo vempeleet tuovat tyydytystä ja onnea. Voi vittu mitä idiootteja.
Ja millä vitulla tuollainen juppi korjaa täynnä sähkövehkeitä olevan autonsa?
70-lukulainen Lada ajaa asiansa ihan hyvin!
Musta tuollainen uusi varusteltu auto on rivo painajainen.
Erehdyin selailemaan uusinta Tekniikan maailman numeroa eilen kun hain viikon postit laatikosta
ja nyt vituttaa.
Esiteltiin uusia autoja ja niiden tekniikoita. On s..na aabeeässää, eeäspeetä, v..un navikaattoria, sähköikkunaa, hyprriidiä, turvatyynyä, varaashälyytintä, vepastoo, penkinlämmintintä ja p..leen ilmastointia (eikö niitä ikkunoita enää saa autosta auki!)
En tiedä. Yleensä osaan ottaa tuollaiset juppijutut naurahtaen, mutta nyt meinasin repiä koko lehden. Saatana. Että jotkut osaavat olla, tai että jotkut osaavat kuvitella joidenkin olevan noin pinnallisia, noin nautinnonhaluisia, noin pulskeita, noin kyltymättömiä, noin ahneita. Ja että jotkut ihan tosissaan yhä uskovat siihen että kaikki nuo vempeleet tuovat tyydytystä ja onnea. Voi vittu mitä idiootteja.
Ja millä vitulla tuollainen juppi korjaa täynnä sähkövehkeitä olevan autonsa?
70-lukulainen Lada ajaa asiansa ihan hyvin!
Musta tuollainen uusi varusteltu auto on rivo painajainen.
-
maza the oulu
- Jäsen

Olin salille menossa pikkukiireellä, paku oli pysäköity tien poskeen ja hurautin ohi niin johan VÄLÄHTI vihree valo pakun takaosasta, eli kuvaan pääsin.Onneksi ei haku päällä!!!!! ei vituta mutta harmittaa
no huntin laskuhan sieltä tulee (luultavasti)
YKSIN EN OLE MITÄÄN MUTTA VAIMONI KANSSA OLEN VOITTAMATON.
Re: Älykoti hoi! (Re: V***tus ketju)
pelkka kirjoitti:Erehdyin selailemaan uusinta Suomelan numeroa eilen kun hain viikon postit laatikosta. Ei olisi pitänyt. Siellä oli "artikkeli" älykodista. "Artikkelissa" luki mm. seuraavaa:
(s. 15)
pelkka
Kyllä minä voisin laittaa omaan talooni jotain älyä jos sähköjä tarvii joskus enemmälti uusia. Olisi ihan mukava automatisoida joitain toimintoja ja tehdä systeemistä sellainen että toimintoja on helppo muuttaa tietokoneella. Toki se vaatisi tuplajohdotukset että systeemit toimii myös ihan manuaalisesti sitten kun tietokone päättää lopettaa yhteistyön. Mutta eihän nuo toki oikeasti tarpeellisia ole.
Kotiteatterikin jo löytyy tai siis olohuoneessa on vähän panostettu äänentoistoon. Akustiikka parani sillä kun muutettiin betonikuutiosta purukuutioon.
Mutta minä kuulunkin varmaan palstan nuorisoon ja olen vieläpä jonkin sortin insinörtti.
-
Oto Hascak
- Jäsen

- Kotisivu: www.suorakon.com
- Viesti:
Kauanko mahtaa kestää, että postiluukku tuo sakkolapun? Itse ajelin pari-kolme viikkoa takaperin duunihommiin Raumalle ja yhden ohitustilanteen myötä automaattisen kameravalvonnan salama räpsähti. Ei ole vielä vaan sakkolappua kuulunut..? Tapana ei ole kaahailla eikä koheltaa, mutta se edessä ailahtelevaisesti körötellyt pakettiauto ajeli reippaasti alle rajoitusten ja hyvän paikan tullen päätin mennä ohitse. Sattuipa vaan niin, että ei ollut tuttu tie ja hyvässä ohituspaikassa koreili valvontakamera... Mahtoi siinä nousta pakettiautokuskin naamalle veemäinen virne, kun meikäläisen ruosteinen volvo tallentui valokuvaan!maza the oulu kirjoitti:Olin salille menossa pikkukiireellä, paku oli pysäköity tien poskeen ja hurautin ohi niin johan VÄLÄHTI vihree valo pakun takaosasta, eli kuvaan pääsin.Onneksi ei haku päällä!!!!! ei vituta mutta harmittaa![]()
no huntin laskuhan sieltä tulee (luultavasti)
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
köh.
Mä luin tota samaa Suomelaa ja mietin tota samaa juttua. Nimiä ei mainittu eikä mitään tunnistettavaa ollu, kuvat kovin "asuntomessumaisia" joten ajatelin että kyseessä on kuvitteellinen perhe joka mainostaa hommaa. Mitenhän se järjestelmä muuten vahtii että läksyt on oikeesti tehty ennen ku lapset voi viihtyy? Noi ohjelmoinnit ja tilanteet ja valaistuksen vaihtelut luonnostaan on niin monimutkaisia etten usko tommosen toimivuuteen/käytettävyyteen ollenkaan. Mä en jaksais alkaa puljata tommosen kanssa.
Mun mielestä on kummaa tai huolestuttavaa jos esim makuuhuoneessa tarvii viihde-elektroniikkaa, mä oon viihtyny/viihdyttäny siellä muutenkin ihan mainiosti
joten mulla ei ainakaan ole mitään virkaa monihuonejärjestelmille. Vaikka audiokanavia olis 10 tai viistoista niin en halua nähdä/katsoa väkivaltaviihdettä kotonani. Enkä katso koskaan urheilua töllöstä, meen ite vaikka kävelylle mieluummin. En kattois vaikka olis kuin hdtv jossa jokainen hikinen karva ja kyyneleen vierähtäminen näkyis autenttisesti.
Mä viihdyn nytkin: mulla on takassa halot valmiina, luita pöydällä paistettavaks. Korkkasin Liberty Alen ja kahdelta kanavalta tulee Tom Waits/Gloria Gaynor. Mulla on reilu tunti itselle ;)
Vois v*****ttaa rankasti, mut ei. Oltiin säästetty kesälomia tähän ja meininki mennä kaukoitään lataan kennoja. Ja sit just noi levottomuudet niin ei lähdetty natiaisten kans. On otettu iisisti kotona, vaihdoin talvirenkaat ja lähdetään pohjoisemmaks hiihtämään. Parempi täällä kun jumissa jossain tuolla nappuloiden kanssa
Ja mä toivon että ne saa siellä tavallisen häiskän ja matamin asiat parempaan kuosiin nyt/joskus.
Sama juttu muuten tossa Suomelan kellariremppajutussa jota täällä kritisoitiin kovasti. Voi hyvin olla että tolla "toimittajalla" on puurot ja vellit pahasti sekasin. Siis hiekka/sepeli, muovin paikka jne. Ja jos se on vaan ihastellu ihkua sisustusta voi olla ettei ollu kiinnostusta kysellä salaojista yms sateessa kurasella pihalla? Ehkä asiat onkin kuosissa siellä ja Suomelassa ei; niillä kai on vaan "avustajia"?
Suomela on aika puppua lukemista kaikenkaikkiaan.
Sinänsä toi ilmiö kaikenmaailman "ominaisuuksista ja mahdollisuuksista" on varmaan tuttu "viihde-elektroniikasta" mutta levii nyt joka paikkaan: tarkoitus on kai jo viihtyä asetuksia ja vehkeitä ropatessa sisällön sijaan? Autot meni jo, nyt tulee "kodit" jne. En mä ainakaan jaksa/tarvii kaikenmaailman ominaisuuksia mitä kaikki elektroniikkaa sisältävät vehkeet on täynnä. Autokin naputtaa ja hälyttää vaikka mistä: turvavöistä (no ihan ok), valitus liukkaasta alkaa +2:ssa...
Kuka piru niitä mitään käyttää? Kameroissa, puhelimissa, tv:ssä jne?
Mäkin väläytin kameranlamppua jo pari kuukautta sitten, jonon ekana mutt ei oo kuponkia kuulunu vielä.
Oikeestaan mua v*****ttaa ainoostaan se että jos me ihmiset on tosiaan pilattu/pilataan tän planeetan ilmasto. Noi pari talvista päivää kerto taas sen että ei täällä (ruuhka-)Suomessa mitään kaamosmasennusta tarvis esiintyä jos talvi olis tommosta. Kaikki nappulat kaivo kelkat/pulkat/lapiot esille ja ryntäs ulos. Mä otin vintiltä pari vanhaa potkukelkkaa ja lenkki tehtiin, olis aika tosi nastaa jos olis kunnon talvi ja vois noilla käydä kaupassa yms!
Mut hei! Nyt mä tuikkaan tulet ja käännän nupit kaakkoon! Kaikkea hyvää kaikille älkääkä antako v*****lle yliotetta!

Mä luin tota samaa Suomelaa ja mietin tota samaa juttua. Nimiä ei mainittu eikä mitään tunnistettavaa ollu, kuvat kovin "asuntomessumaisia" joten ajatelin että kyseessä on kuvitteellinen perhe joka mainostaa hommaa. Mitenhän se järjestelmä muuten vahtii että läksyt on oikeesti tehty ennen ku lapset voi viihtyy? Noi ohjelmoinnit ja tilanteet ja valaistuksen vaihtelut luonnostaan on niin monimutkaisia etten usko tommosen toimivuuteen/käytettävyyteen ollenkaan. Mä en jaksais alkaa puljata tommosen kanssa.
Mun mielestä on kummaa tai huolestuttavaa jos esim makuuhuoneessa tarvii viihde-elektroniikkaa, mä oon viihtyny/viihdyttäny siellä muutenkin ihan mainiosti
Mä viihdyn nytkin: mulla on takassa halot valmiina, luita pöydällä paistettavaks. Korkkasin Liberty Alen ja kahdelta kanavalta tulee Tom Waits/Gloria Gaynor. Mulla on reilu tunti itselle ;)
Vois v*****ttaa rankasti, mut ei. Oltiin säästetty kesälomia tähän ja meininki mennä kaukoitään lataan kennoja. Ja sit just noi levottomuudet niin ei lähdetty natiaisten kans. On otettu iisisti kotona, vaihdoin talvirenkaat ja lähdetään pohjoisemmaks hiihtämään. Parempi täällä kun jumissa jossain tuolla nappuloiden kanssa
Ja mä toivon että ne saa siellä tavallisen häiskän ja matamin asiat parempaan kuosiin nyt/joskus.
Sama juttu muuten tossa Suomelan kellariremppajutussa jota täällä kritisoitiin kovasti. Voi hyvin olla että tolla "toimittajalla" on puurot ja vellit pahasti sekasin. Siis hiekka/sepeli, muovin paikka jne. Ja jos se on vaan ihastellu ihkua sisustusta voi olla ettei ollu kiinnostusta kysellä salaojista yms sateessa kurasella pihalla? Ehkä asiat onkin kuosissa siellä ja Suomelassa ei; niillä kai on vaan "avustajia"?
Suomela on aika puppua lukemista kaikenkaikkiaan.
Sinänsä toi ilmiö kaikenmaailman "ominaisuuksista ja mahdollisuuksista" on varmaan tuttu "viihde-elektroniikasta" mutta levii nyt joka paikkaan: tarkoitus on kai jo viihtyä asetuksia ja vehkeitä ropatessa sisällön sijaan? Autot meni jo, nyt tulee "kodit" jne. En mä ainakaan jaksa/tarvii kaikenmaailman ominaisuuksia mitä kaikki elektroniikkaa sisältävät vehkeet on täynnä. Autokin naputtaa ja hälyttää vaikka mistä: turvavöistä (no ihan ok), valitus liukkaasta alkaa +2:ssa...
Kuka piru niitä mitään käyttää? Kameroissa, puhelimissa, tv:ssä jne?
Mäkin väläytin kameranlamppua jo pari kuukautta sitten, jonon ekana mutt ei oo kuponkia kuulunu vielä.
Oikeestaan mua v*****ttaa ainoostaan se että jos me ihmiset on tosiaan pilattu/pilataan tän planeetan ilmasto. Noi pari talvista päivää kerto taas sen että ei täällä (ruuhka-)Suomessa mitään kaamosmasennusta tarvis esiintyä jos talvi olis tommosta. Kaikki nappulat kaivo kelkat/pulkat/lapiot esille ja ryntäs ulos. Mä otin vintiltä pari vanhaa potkukelkkaa ja lenkki tehtiin, olis aika tosi nastaa jos olis kunnon talvi ja vois noilla käydä kaupassa yms!
Mut hei! Nyt mä tuikkaan tulet ja käännän nupit kaakkoon! Kaikkea hyvää kaikille älkääkä antako v*****lle yliotetta!
Eipähän meilläkään ole mitään ihme monikanavakotiteatterivempeleitä eikä automaattisähkösäätöjä, mutta ei se nyt meikäläisen vitutuskäyrää mitenkään nosta jos joku niistä on kiinostunut ja väkertää semmoisia ajankulukseen.
Sitä tietysti ihmettelee, että nykytalot ja kesämökitkin on täynnä erilaisia o l e s k e l u paikkoja, on pientä oleskelutilaa aamupäivään, keskipäivään, iltaan, ruokailuun, kahvinjuontiin, grillailuun, telkkarinkatseluun, kaljan tai viskinjuontiin, seurusteluun, pelailuun yms.yms. Mutta pitääkö sitä toisten valinnoista ihan hermojansa menettää?
Sitä tietysti ihmettelee, että nykytalot ja kesämökitkin on täynnä erilaisia o l e s k e l u paikkoja, on pientä oleskelutilaa aamupäivään, keskipäivään, iltaan, ruokailuun, kahvinjuontiin, grillailuun, telkkarinkatseluun, kaljan tai viskinjuontiin, seurusteluun, pelailuun yms.yms. Mutta pitääkö sitä toisten valinnoista ihan hermojansa menettää?
Mua vituttaa se että kun rakennetaan taloja tai laitoksia niin tarjouksista aina halvin voittaa, harmi vaan että se halvin on yleensä jättäny pois erinäisiä alkuperäisen suunnitelman laitteita ja vaihtanut osan halvempiin ja huonompiin. Kun puhutaan vaikka ilmastoinnista niin se yleensä tarkoittaa että halvempi pitää enemmän ääntä, sitten hierotaan ja nysvätään ja kirotaan päivä tolkulla kun ei saada äänitasoja viranomaismääräyksien mukaisiksi. Että mua ottaa pattiin moinen hölmöys.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Ei ne varsinaisesti mua v*****ta mutta ehkä se hiukka korpee että niitä markkinoidaan "elämänlaatua parantavina" tai "ekologisina" tai jotenkin "järkevinä" ja "hyödyllisinä" tms automaatteina. En tiedä/tunne ketään joka noita kaikenmaailman ominaisuuksia hankkimisen jälkeen (kauheesti) käyttäis mutta tiedän/tunnen joitakin jotka jälkeenpäin toteaa että "paskan möivät", "lähti lapasesta" jne.Hower kirjoitti:Eipähän meilläkään ole mitään ihme monikanavakotiteatterivempeleitä eikä automaattisähkösäätöjä, mutta ei se nyt meikäläisen vitutuskäyrää mitenkään nosta jos joku niistä on kiinostunut ja väkertää semmoisia ajankulukseen.
Mutta nyt...rouskis ja kippis!
V-M
-
?keskellä kämmentä
- Jäsen

...kun aika ei riitä...
Öljyn hinta laskee ja laskee ja pitäs tilata,
mutta tilaa ny tässä, ku tiärät, että ens viikolla saa halvemmalla
ja kuinka paljon säästäskään, jos tilais vasta seuraavalla...
Mutta kanistereiden kanssa pelaaminen rassaa
ja kaksoispesäkattilan puilla lämmittäminen on melko aikaa viepää hommaa...
Ja jos öljy loppuu kanisterista päivän aikana ja pannu ehtii jähtyä, sitä noen määrää
OIen nyt koulutuksessa viikolla päivisin
eikä sit ole aikaa edes lukea täältä uusia viestejä saatikka kirjottaa mitään...
Öljyn hinta laskee ja laskee ja pitäs tilata,
mutta tilaa ny tässä, ku tiärät, että ens viikolla saa halvemmalla
ja kuinka paljon säästäskään, jos tilais vasta seuraavalla...
Mutta kanistereiden kanssa pelaaminen rassaa
ja kaksoispesäkattilan puilla lämmittäminen on melko aikaa viepää hommaa...
Ja jos öljy loppuu kanisterista päivän aikana ja pannu ehtii jähtyä, sitä noen määrää
OIen nyt koulutuksessa viikolla päivisin
eikä sit ole aikaa edes lukea täältä uusia viestejä saatikka kirjottaa mitään...
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
Naapurin mies tyhjentelee noita kameratolppia ja sanoi että n.4 arkipäivää niin pitäisi tulla lappu kotiin jos kamerankuvaan on päässyt ja nopeutta oli liikaa.
-
Oto Hascak
- Jäsen

- Kotisivu: www.suorakon.com
- Viesti:
Mikseiköhän meikäläinen ei ole tuota sakkoa saanut?JHakkinen kirjoitti:Naapurin mies tyhjentelee noita kameratolppia ja sanoi että n.4 arkipäivää niin pitäisi tulla lappu kotiin jos kamerankuvaan on päässyt ja nopeutta oli liikaa.
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli