Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.
Ostin kesällä Einhell BPS600E pistosahan. Heti huomasin että laitteen terä kulkee aina jossain muussa kuin 90 asteen kulmassa. Liekä ohjurin välyksistä tai mistä kiinni. Hain sitten pro-mallin Bosch:n tilalle. Einhellillä on nyt sitten sahattu polttopuita - muuhun siitä romusta ei ole. Vein sitten nurmon Prismaan laitteen, kun siinä on takuu. Mielestäni tämä on takuuasia. Lisäksi koneeseen ei mene normaalit terät koska istukan ura on liian kapea. Primassa heppu ilmoitti ettei mene takuuseen ja pyysi toisenkin "asiantuntijan" katsomaan "kun täällä on taas tällänen tapaus". Lupasivat lähettää maahantuojalle joka tutkii laitteen - koska siinä ei ole vikaa. Lupasin palata asiaan ja otin koneen mukaan.
Se tuli selväksi että Nurmon Prismasta ei meille tule jatkossa kun leipää, jos muut kaupat on kiinni ja oli mun viimeinen halpistyökalu.
Vai oliskohan tämä kuulunut tuonne v*****s-ketjuun.....
Joo K-rauta Kuninkojan konepuolen myyjien kanta oli aika yksiselitteinen. Paskaa he ei myy, mutta jos asiakas välttämättä sitä haluaa ja hyllystä otta, niin ei hekään voi sitä pois siltä ottaa . Einhell on kirosana siellä, mutta kun ei voi määrärätä mitä tuodaan hyllyyn. Minä en saa sieltä edes ostaa noita, kun eivät halua kuunella palautetta, jostan käsittämättömästä syystä?
Wanha wirttynyt Whiski
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
Itse olen 3 Einhelliä sortunut ostamaan. Eka oli akkuporakone, huono ergonomia, akut ei kestäneet ja vuoden päästä pääsi toimintasavut pihalle, tilalle hain Makitan. Toinen ostos Einhellin 1800 wattinen käsisirkkeli joka olikin jo ihan hyvä, käytössä vieläkin. Ainut on ohjurin kiristysruuvin muovihattu joka pyörii tyhjää, eli hieman pitää patentoida. Sitten on tullut hommattua Einhellin kulmuri 125mm laikalle, signal red värinen jollain antishock materiaalilla pinnattu. Ihan kelvollinen siihen käyttöön mitä mulla on.
Kesällä olin ostamassa käsisirkkeliä ja pitkällisen puntaroinnin jälkeen päädyin kyllä Boschiin, ei köyhällä ole varaa ostaa halpaa. Nykyään olen rautakaupassa töissä eikä meidän hyllyilä tuota Einhelliä löydy joten olen kähes pakotettu valitsemaan työkaluni linjalta Metabo, Makita, Hitachi tai ETC.
Mullakin on tuo Einhellin pistosaha (mallia en muista). Ei myöskään mene terä suoraan, mutta on ollut kovassa käytössä. Alkuunhan se piti modifioida niin, että repi sen teräsuojan kokonaan pois, niin suojalasit päässä näkee, mihin suuntaan se terä kulkee. On sahailtu vaikka minkälaista levyä, eli ajaa asiansa hintaan nähden. Mutta paska sahahan se on, ei siitä mihkään pääse.
Einhellin kulmahiomakoneella tein talon sokkeliin tuuletusreiät. Yksi kone päästi savut pihalle, mutta kävin takuun piikkiin vaihtamassa toisen. Sekin tosin meni rikki, kun timanttilaikka suli kiinni akseliin. Kone siis toimii, mutta laikkaa ei saa irti.
Ari kirjoitti: Einhellillä on nyt sitten sahattu polttopuita - muuhun siitä romusta ei ole. Vein sitten nurmon Prismaan laitteen, kun siinä on takuu. Mielestäni tämä on takuuasia. Lisäksi koneeseen ei mene normaalit terät koska istukan ura on liian kapea. Primassa heppu ilmoitti ettei mene takuuseen ja pyysi toisenkin "asiantuntijan" katsomaan "kun täällä on taas tällänen tapaus". Lupasivat lähettää maahantuojalle joka tutkii laitteen - koska siinä ei ole vikaa. Lupasin palata asiaan ja otin koneen mukaan.
Tapaus jatkuu. Einhell on saanut levätä ja päätin sahailla sillä nyt polttopuita, neljä trukkilavaa paloiksi. Neljännen lavan kohdalla tuli nenään muovinkäryä, mutta tein homman loppuun - melkein loppuun. Lopputuloksena että terä lakkasi heilumasta vaikka mottori pyöri ja osa laittesta oli sulanut. Takaisin siis Prismaan kun koneessa oli takuuta 1v ja 3 kk jäljellä. Myyjä (eri kun edellisellä kerralla) kysyi toiselta ko. merkin takuukäytännöstä ja sai vastaukseksi että uusi tilalle - enää ei siis lähetetä maahantuojalle korjattavaksi. Vanhaa keltaista mallia ei tietenkään ollut enää hyllyssä ja sain lapun käteen jolla voi ostaa vaikka 32,90 euron edestä leipää. Loppu hyvin ja enää en yhtäkään halpatyökalua osta (tässä välissä lensi yksi PowerCraft rälläkkä roskiin).
Tuohon voi vain vastata yksiselitteisesti. Einhelin kohdalla sinulla onnellinen loppu
Wanha wirttynyt Whiski
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
Ite opin jo jo polven korkusena isäukolta että köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa. :)
No sitten tosin joutuu maksamaan yli 50 euroa pelkästään takkerista, mut eipähän tarvii seuraavaan 30-50 vuoteen ostaa uutta. Kaikki laatu ei tosin maksa, ostin rautakaupasta Hultaforssin perus vatupassin (180cm) ja maksoin siitä 34e. Paikallisessa tarjoustalossa kiinalainen pingpong passi 39,90. ;)
Ja en ainakaan henkilökohtaisesti allekirjoita k-raudan ammattitaitoa laadun myymisessä. Mulle yrittivät myydä kaikkein huonointa aluskatemuovia vaikka pyysin nimenomaan laadukasta, varastolla sitte ihmettelivät että miks sää sitä, sehän on ihan p*skaa. Ja peltikattoa tehdessä melkeen naurovat mut ulos kun sanoin ruuvaavani harjan päältä aaltopellin. "ei sitä kukaan ruuvaa harjan päältä, se menee niin helposti ryttyyn" Siinä vaihteessa vaihtu kauppa paikalliseen rautanet liikkeeseen. Huomattavasti ammattimaisempi myynti, jos eivät ole jostain varmoja niin kysyvät joltain kun tietää ja pyytävät että käy kattomassa varastolla miellyttääkö jne. Monilta osin ihan järkyttävästi halvempi myös.(vain k-raudasta saa ruuveja 55e/kg)
Peltikattoon vaan sen verran että k-rauta myy ruukin kanttiaaltopaskaa vähän kalliimmalla mitä ostin rautanet liikkeestä Jaakko tuotteen perinteisemmän mallista. Ja paikallinen katontekijä sano että nimenomaan harjan päältä ruuvaus. Hyvin onnistu, ei yhtä ainoota vekkiä ruuveista 183m2 peltikatossa.
MX1K kirjoitti:
Ja en ainakaan henkilökohtaisesti allekirjoita k-raudan ammattitaitoa laadun myymisessä. Mulle yrittivät myydä kaikkein huonointa aluskatemuovia vaikka pyysin nimenomaan laadukasta, varastolla sitte ihmettelivät että miks sää sitä, sehän on ihan p*skaa. Ja peltikattoa tehdessä melkeen naurovat mut ulos kun sanoin ruuvaavani harjan päältä aaltopellin. "ei sitä kukaan ruuvaa harjan päältä, se menee niin helposti ryttyyn" Siinä vaihteessa vaihtu kauppa paikalliseen rautanet liikkeeseen. Huomattavasti ammattimaisempi myynti, jos eivät ole jostain varmoja niin kysyvät joltain kun tietää ja pyytävät että käy kattomassa varastolla miellyttääkö jne. Monilta osin ihan järkyttävästi halvempi myös.(vain k-raudasta saa ruuveja 55e/kg)
Täällä on myös tuo k-raudan palvelu aivan käsittämättömän huonoa.
Joudut odottamaan kun finninaamanen teini puhuu muijalleen puhelimessa kun oot menossa kysymään jotain.
Varastolla joudut ite menemään myymälään hakemaan jonkun joka antaa sulle tavaraa, vaikka ole ne jo kassalla maksanut ja asian pitäisi olla selvä.
Täällä on tuossa lähellä myös s-rauta/agrimarket, jossa palvelu on täysin erilaista.
Myyjät neuvovat mielellään ja tietävät oikeasti mistä puhuvat.
Tuoski kirjoitti:
Täällä on myös tuo k-raudan palvelu aivan käsittämättömän huonoa.
Kannattaa skipata suosiolla noi huonolla valikoimalla ja palvelulla varustetut sisustuskaupat ja mennä oikeaan alan liikkeeseen. Saa asiantuntevaa palvelua, opastusta, kunnolliset välineet/tarvikkeet ja hyvässä tapauksessa vielä työvälineitä lainaan.