Laminaattia portaisiin?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: Laminaattia portaisiin?

Viesti Kirjoittaja tuuma »

duppa kirjoitti:Minustakin portaista tulivat ihan siistit, en tiennyt kenelläkään tuollaisia olevan, mutta päätin kokeilla ja olen tulokseen tyytyväinen :wink:
Tuo kommentti tarkoittaa ilmeisesti sitä että ne ovat sitten aivan superonnistuneet :wink: Hmmm. Kuinka monta harjoituskappaletta suunnilleen menee listoittaessa noin siististi, kysyy poropeukalo...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
duppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja duppa »

tuuma kirjoitti: Tuo kommentti tarkoittaa ilmeisesti sitä että ne ovat sitten aivan superonnistuneet :wink: Hmmm. Kuinka monta harjoituskappaletta suunnilleen menee listoittaessa noin siististi, kysyy poropeukalo...
Jos noita valkoisia reunuslistoja tarkoitat, niin kolme-neljä "hutia" tuli, mutta rinta rottingilla täytyy sanoa, että sen verran pihi ukko olen, etten yhtään hutia tehnyt tosta kalliimmasta alumiinilistasta :wink: Siinä kun helposti tekee sen, että leikkaa vaan pitkästä tangosta sopivan mittaisen palan ja sen jälkeen huomaa, että valmiiksi tehtyjen ruuvinreikien jaotus onkin mennyt aivan "reisille" :shock: ELI OTTAKAA HUOMIOON MYÖS RUUVIREIKIEN JAOTUS LEIKATESSANNE ALUMIINILISTAA!!!
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

duppa kirjoitti: Jos noita valkoisia reunuslistoja tarkoitat, niin kolme-neljä "hutia" tuli, mutta rinta rottingilla täytyy sanoa, että sen verran pihi ukko olen, etten yhtään hutia tehnyt tosta kalliimmasta alumiinilistasta :wink:
Juu noita valkoisia mä vaan vasta ajattelin, itsellä tullut tehtyä yksi seinä pontti laudasta vinolle katto-osuudelle, jossa nurkka niin kas kummaa kun välillä sen vaan sahas väärin vaikka kuinka ajattelin että oikein meni mutta joskus kulma juuri päinvastoin ja sitten taas yhden 45° liikaa pituutta. Sitä ennen olin naureskellut vanhoille staroille töissä kun he oli listoittanut lattioita ja kattoa niin muisti oli tehnyt usein tepposia. En naura enään. Nuo sunkaan portaat ei taida olla tehtaalta tulleet ja jos noin millilleen tekee niin jokainen on varppina pitänyt mitata ei melko tarkalleen vaan justiinsa.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
kaukomäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kaukomäki »

Nätti portaikko. Melkein jo säntäsin laminaattikauppaan tänään. Pitäis vaan ensin päättää mitä tekee tälle: Askelma tulee n, 7-8 mm pystyosan yli. Höyläiskö askelmaa lyhyemmäks vai iskiskö spaakelia pystyosiin :roll: :roll: Ideoita??
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
duppa
Jäsen
Jäsen

kaukomäki kirjoitti:Nätti portaikko. Melkein jo säntäsin laminaattikauppaan tänään. Pitäis vaan ensin päättää mitä tekee tälle: Askelma tulee n, 7-8 mm pystyosan yli. Höyläiskö askelmaa lyhyemmäks vai iskiskö spaakelia pystyosiin :roll: :roll: Ideoita??

Helppo juttu,teet siihen rimoista koolauksen, jolloin tämä ylitys tulee samalle tasolle ja johon sitten kiinnität laminaatin. Tai sitten ruuvaat siihen pystyosalle 7-8 mm paksun levyn, joka tekee saman asian.
Lunttilan herra
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Lunttilan herra »

duppa kirjoitti:
kaukomäki kirjoitti:Nätti portaikko. Melkein jo säntäsin laminaattikauppaan tänään. Pitäis vaan ensin päättää mitä tekee tälle: Askelma tulee n, 7-8 mm pystyosan yli. Höyläiskö askelmaa lyhyemmäks vai iskiskö spaakelia pystyosiin :roll: :roll: Ideoita??

Helppo juttu,teet siihen rimoista koolauksen, jolloin tämä ylitys tulee samalle tasolle ja johon sitten kiinnität laminaatin. Tai sitten ruuvaat siihen pystyosalle 7-8 mm paksun levyn, joka tekee saman asian.

..ja sit laitat ledipätkää sinne listan alle!
tullee kuruottinlaivalla =)
kaukomäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kaukomäki »

Asiasta innostuneena aloitin tänään tuon portaikkoprojektin. Teen sillai, että laminaatti (Pähkinä) tulee askelmiin ja pystyosat on oikastu ja maalattu Lujalla valkoiseksi. Askelmien etureunoihin täytyy vielä laittaa nätit alulistat. 2 porrasta nyt tehty ja tulee nätti. On vaan melkoista nyhräämistä sahailla laminaatit sopiviksi, meillä kun joka ikinen askeltaso on eri kokoinen ja muotoinen :lol:
Enkä varmalla laita ruåttinlaivaledejä :-D :-D
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
duppa
Jäsen
Jäsen

kaukomäki kirjoitti:Asiasta innostuneena aloitin tänään tuon portaikkoprojektin. Teen sillai, että laminaatti (Pähkinä) tulee askelmiin ja pystyosat on oikastu ja maalattu Lujalla valkoiseksi. Askelmien etureunoihin täytyy vielä laittaa nätit alulistat. 2 porrasta nyt tehty ja tulee nätti. On vaan melkoista nyhräämistä sahailla laminaatit sopiviksi, meillä kun joka ikinen askeltaso on eri kokoinen ja muotoinen :lol:
Enkä varmalla laita ruåttinlaivaledejä :-D :-D

Laitappa kuvia portaista ku saat valmista (tai vaikka ennenkin)

Mitähän mahtais eukko tuumata ku lykkäis portaisiin tollaset Ruåttinlaivan vihreät EXIT-valot :shock: ........ ja portaathan johtaa suoraan makkariin :wink:
bcmikak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bcmikak »

hienoja kuvia! Laminaatilla itsekkin ajattelin tehdä. Tuo kiinnitys ihmetytti minuakin mutta liimaa sitten. Kellariin meneviin portaisiin taidan laittaa korkkimattoa, ovat ehkä hiukan lämpösemmät kuin laminaatti. Asennuskin vaikuttaa "helpohkolta". Kiitos tästä saitista. Puu on aina puuta mutta itse en jaksa rueta purkamaan taas yhtä paikkaa atomeiksi eli siksi siis menen laminaattikauppaan mars. :-D
Aika on rahaa ja aikaa minulla ei ole....
lapanen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lapanen »

Täytyy eriäväkin mielipide laittaa; siististi tehty, mutta ulkonäöllisesti karmeat. Lisäksi laminaatin liukkaus arvelluttaa, varsinkin villasukat jalassa. Itselläkin portaiden "kuorittaminen" kunhan yläkerran remontti on valmis. Toisaalta hyvä nähdä etukäteen, miltä laminaatti näyttää messinkilistojen kanssa portaissa, joten kiitos kuvista.

Ja vielä, jokainen tekee niinkuin haluaa, en ole tuomitsemassa.
bcmikak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bcmikak »

Jaa-a, itse olen tilannut jarrukankaan askelmiin. Eivät peitä koko porrasta, ovat mielestäni aika siistit. Keino tämäkin. Mutta hyvä kun on monenlaisia mielipiteitä. :lol:
Aika on rahaa ja aikaa minulla ei ole....
ripe
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://www.fiarosa.fi

Viesti Kirjoittaja ripe »

lapanen kirjoitti:Täytyy eriäväkin mielipide laittaa; siististi tehty, mutta ulkonäöllisesti karmeat. Lisäksi laminaatin liukkaus arvelluttaa, varsinkin villasukat jalassa. Itselläkin portaiden "kuorittaminen" kunhan yläkerran remontti on valmis. Toisaalta hyvä nähdä etukäteen, miltä laminaatti näyttää messinkilistojen kanssa portaissa, joten kiitos kuvista.

Ja vielä, jokainen tekee niinkuin haluaa, en ole tuomitsemassa.
Mää en sanois ihan näin jyrkästi.
Itse laittaisin mielummin vaikka parkettia, tosin mielestäni rappusiin ei kuulu puun päätysaumoja.
Parketissa olis sekin etu, vois tarvittaessa vaikka höylätä reunaa. Reuna ei repeilis, vois sahata kummalta puolen vaan.
inkeroinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja inkeroinen »

ripe kirjoitti:Itse laittaisin mielummin vaikka parkettia, tosin mielestäni rappusiin ei kuulu puun päätysaumoja.
Parkettia tai onhan niitä myynnissä muutamalla eurolla valmiita liimapuulevyjä,joista voi tehdä portaisiin ton pinnoituksen oliko se ohuin 18 mm?
inkeroinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja inkeroinen »

ripe kirjoitti:Itse laittaisin mielummin vaikka parkettia, tosin mielestäni rappusiin ei kuulu puun päätysaumoja.
Parkettia tai onhan niitä myynnissä muutamalla eurolla valmiita liimapuulevyjä,joista voi tehdä portaisiin ton pinnoituksen oliko se ohuin 18 mm?
lapanen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lapanen »

Tai miksei vaikka jalopuukeskuksesta mahonkiviilua ja lakka päälle, jos hifistellä haluaa?
Vastaa Viestiin