Jaha, missä näin keskustellaan "...kumpi on parempi, konesaumattu vai muotoprässätty peltikatto..." ja osoitatko tuon minulle "...jotkut on sitä mieltä, että muotoonprässätty on yhtä hyvä ellei parempi..."

Ei kai vaan minun tekstissäni ole tuohon viittaavaa, eihän?
Kuten jo mainitsin niin meillä on se helvetin ruma

mutta toistaiseksi pitävä huopakatto ja jos joskus menee uusiksi niin taidetaan pysyä huopakatossa (olen kyllä keväällä/alkukesästä kysellyt peltikatteiden hintaa asenettuna mutta "nou mani nou hani")
MjR kirjoitti:Tällä hetkellä ehkä enemmän kallellaan peltiin

mutta aika näyttää.
Niin ne tilanteet, mielipiteet muuttuu
Minullahan ei todellakaan ole tietoa kumpi parempi enkä voi siitä keskustella (jaa tuon tiedän,huopakatto hiljainen) mutta yritin kyseenalaistaa ja tuoda sitä esille että kun jotain suht tuoretta tuotetta lyödään kuin vierasta sikaa niin niille väittämille olisi hyvä löytää perustelut. Kertokaa elävät esimerkit missä/milloin on Classic/Elegia peltiä on irronnut kiinityksistään ja se johtunut just siitä huonosta kiinnityksesta, toisen reunan ruuvit + "pienet klipareet". Samoin niistä vuotokohdista. Näihin kohtiinhan näissä palstan arvosteluissa on takerrettu. Vai onko kaikki sittenkin vain mutua?
Ja tosiaan noita tuulen mukana lentäviä katteita, kyllä lähtee, kun vain sattuu sopiva tuulenmyräkkä. Tuossa muutama syksy takaperin lähes naapurissa kerrostalosta kuoriutu konesumakattoa ja seuraavasta korttelista yhdestä autotallista tiilikuvioitu kate. Oli ilma sakeana peltiä.
Mitä tarkoittaa "ihan aikuisten oikeesti".....
pelkka kirjoitti:"Totuus" on aika mielenkiintoinen käsite näissä rakennushommissa.
.... Mutta muuten noista firmojen sivustoista... niissä on usein monenlaista vänkää väitettä. Toki joskus käyttökelpoisia kuvia ja ohjeitakin. Mutta ei ne mitään absoluuttista herransanaa silti ole. Itse arvostan enemmän sellaisten ihmisten mielipiteitä, jotka ovat käyttäjiä, asentajia, purkajia, korjaajia. Kädet ovat tässä se avainsana: kädet, ei suu.
Ehkäpä sitä "totuutta" ei sitten ole näissä rakennushommissa. Juu kyllähän pitää noita kaikkia mainitsemisiasi pitää arvostaa, vielä enemmän kun ovat käsillä tehneet ja pystyvät kysyttäessä suulla perustelemaan mikä hyvä ja mikä taas ei ja ennenkaikkea miksi ei.
The Truth Is Out There
Pitäkää hatuistanne....ei kun katoistanne kiinni