Särkikalojen nuottaminen Littoisten järvellä

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
whiski
Jäsen
Jäsen

Särkikalojen nuottaminen Littoisten järvellä

Viesti Kirjoittaja whiski »

Särkikalojen nuottaminen Littoisten järvellä viikolla 7 maanantaista - torstahin ja mahdollisesti vielä perjantaina. Nuottauspaikka Ristikalloin koulun ranta, josta saa noutaa kalaa joko itselleen, tai vaikka kissoille. Toiminta on luvallista ja perustuu särkikalakantojen pienentämiseen järvessä. Jos nyt jotain kiinnostaa kyseinen kalojen saanti, niin nyt on siihen oiva tilaisuus, esm säilykkeiksi.

Paikka on siis Turun viereistä kuntaa Kaarinaa ja siellä Littoistenjärvi
Wanha wirttynyt Whiski

Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
valpperi
Jäsen
Jäsen

Re: Särkikalojen nuottaminen Littoisten järvellä

Viesti Kirjoittaja valpperi »

Ai ku oiski paikalla, on ihan mun syntymäkodin vieressä, on tullu kalasteltuu pikkupoikana useampi hauki järvestä, ristikallion rannasta ku kattoo vasemmalle ni näkee keltasen saunamökin ''vetten päällä'', se on mun ja mun siskon puoliks. Onko muuten järvessä edelleen paljon leväkasvustoa, en kerenny viime kesänä kalaan :-D
whiski
Jäsen
Jäsen

En asu niin lähellä, että tietäisin, mutta Kaarinalehden mukaan sitä tuolla toimenpiteellä, eli rehevöitymistä yritetään pientää.
Wanha wirttynyt Whiski

Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
whiski
Jäsen
Jäsen

No niin tässä vähän asiaa särkikalojen pyytämisestä. Kannattaa lukea http://www.turuntienoo.fi/uutiset/1011/
Wanha wirttynyt Whiski

Vastaa Viestiin