kuntotutkimuksen satoa

Jokaiselta rintamamiestalon omistajalta on varmasti monesti kysytty: "Löytyikö yllätyksiä". Vanhat talot saattavat joskus todellakin kätkeä sisäänsä niin iloisia kuin surullisiakin yllätyksiä. Remontoidessa niihin sitten törmää.
Vastaa Viestiin
havirtaja
Jäsen
Jäsen

kuntotutkimuksen satoa

Viesti Kirjoittaja havirtaja »

Nonnii... nyt tuli koluttua koko kämppä vesikatosta ryömintätilaan kosteusmittarin, lämpökameran ja purkutyökaluarsenaalin kera.

1. Yläpohja on ihan päin p:tä
Toisella puolella missä on tuuletustila on tilanne suht ok, mutta toinen puoli ja kaikki lappeen suuntaiset eristykset on päin helv. Tuolien välit on täytetty styroksilla ja paikoin kolattu alaspäin vielä 100mm villaa. Rakenne on siis paneeli tai levy, höyrynsulku/ilmansulku, villa 100mm,styrox 130mm, vaakalaudoitus kk 150mm päre, vaakaruoteet peltikate

2. Seinät on sisäpuolelta lisäeristetty, sillä mitä käteen on sattunut, villaa, styroksia yms. höyrynsulut on sentään muistettu ja limitettykin kunnolla.eristyksen paksuus vaihtelee 120mm - 50mm, huoneesta ja kerroksesta riippuen. Vanhoja rakenteita on eristeiden alla ainakin kolmea eri sorttia, huokolevyä, kovalevyä ja pinkopahvia.

3. Alapohjassa on muovimatto, lastulevy, joissain huoneissa levyn alla höyrynsulku+ 20mm styrox ja , lattialauta, 40cm puruja, pahvi tai juuttisäkkia ja aluslaudoitus.

Vaurioita ei ihme kyllä ollut syntynyt mihinkään, mutta oma perfektionistin luonne ei salli jätää asioita näille sijoille vaan melkoinen remppa on ajankanssa hiljalleen tulossa.

Päätän lähetyksen täältä tähän
Homma hanskassa ja hanskat hukassa
marwin
Jäsen
Jäsen

Re: kuntotutkimuksen satoa

Viesti Kirjoittaja marwin »

Kuntotutkimus , nyt olet suorittanut sen paikkoja avaamalla. Jos kohteeseen on tehty kuntoarvio
ovat siihen käytetyt rahat mennet harakoille. Eli aivan sama asia jos nyt sitten tilaat vielä paikalle
kauppakamarin vahvistaman tavarantarkastajan, siinäkin menee rahat harakoille.

MarWin
havirtaja
Jäsen
Jäsen

Ei varmaan muuten olis tullut niin perinpohjaista tehtyä, mutta meni kurssin näytetyön piikkiin tämä tutkimus. sitä paitsi kunto arvio on mielestäni syytä teettää kuitenkin vaikka itse tarkemmin paikkoja myöhemmin tutkisikin, se antaa kuitenkin yleisvaltaisen kuvan talosta ja sen kunnosta ja vaikuttaa osaltaan oikean hinnan muodostamiseen. Minun tapauksessani myyjällä oli kovin suuret luulot kiinteistönsä arvosta, eikä siitä suostuttu tinkimään ennen kuin kuntoarvion tulosten perusteella. Kuntotutkimuksen tarkoitus on tuottaa tietoa yksittäisen rakenneosan kunnosta ja ominaisuuksista, tässä tapauksessa se oli rakenteiden koostumusten selvittäminen, sillä niistä ei ollut etukäteen tietoa.
Esim. kuntoarvio raportissa todetaan että kosteustunnistimella havaittiin useissa seinissä kohonneita arvoja vaikka näkyviä vaurioita ei havaittu. Syy selvisi nyt, höyrynsukuna oli käytetty alumiinipaperia, jonka sähkönjohtavuus aiheutti virhetuloksen arviossa.
Eli mielestäni rahaa ei ole mennyt euroakaan hukkaan.
marwin
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja marwin »

Oidetään termit oikeina jotta pysytään asiassa.

Esim. harvalla on talossa ilmastointi vaan ilmanvaihtojärjestelmä on.
MarWin
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

-
Hower
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hower »

marwin kirjoitti:Kuntotutkimus , nyt olet suorittanut sen paikkoja avaamalla. Jos kohteeseen on tehty kuntoarvio
ovat siihen käytetyt rahat mennet harakoille. Eli aivan sama asia jos nyt sitten tilaat vielä paikalle
kauppakamarin vahvistaman tavarantarkastajan, siinäkin menee rahat harakoille.

Oidetään termit oikeina jotta pysytään asiassa.

Esim. harvalla on talossa ilmastointi vaan ilmanvaihtojärjestelmä on.

MarWin
No näinpä juuri, pysytään Asiassa
Muuten, tuolla toisaalla annoit neuvoja rintamamiestalon ostosta ja ilmoitit ykskantaan: " Ensinnäki, talon pitää olla remoitoimaton"
Vähän mä nyt ihmettelen kun jakelet remontointineuvoja palstalla vaikka mielestäsi remontoitua taloa ei pidä ollenkaan ostaa. Porukkahan räpeltää talonsa myyntikelvottomiksi remonttineuvojen mukaisilla remonteilla!?
Bily
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Bily »

:-D
havirtaja
Jäsen
Jäsen

Missäs mä semmoisia olen mennyt möläyttämään, en itse löytänyt/muistanut sellaista pätkää? Olen tiemmä yrittänyt ainakin ilmaista että myös jo rempattu talo on vaihtoehto vaikka niissä olisikin tehty virheitä ja että myös hyvin rempattuja talojakin löytyy.
inkeroinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja inkeroinen »

havirtaja kirjoitti:Missäs mä semmoisia olen mennyt möläyttämään, en itse löytänyt/muistanut sellaista pätkää? Olen tiemmä yrittänyt ainakin ilmaista että myös jo rempattu talo on vaihtoehto vaikka niissä olisikin tehty virheitä ja että myös hyvin rempattuja talojakin löytyy.
Howerhan oli lainannut Marwinin viestiä... viini
havirtaja
Jäsen
Jäsen

no niinpä olikin :oops: ...meinas ahdistus iskeä, kun yritän aina olla suht varovainen ja johdonmukainen kommentoidessani jotain.
Vastaa Viestiin