Kongo

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Re: Kongo

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Oto Hascak kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:
Pekka Huhta kirjoitti: Tää on muuten hassu juttu kun se tulee niin monessa ketjussa esille, että äijät rakentaa ja akat sisustaa. Ehkä mä sitten olen kammottava pirttihirmu kun mulla pakkaa kanssa olla sanottavani niin tapetin kuosiin, ikkunaverhoihin kuin vessanpeilin koristeleikkauksiin :-D
Pekka
Ollaan Pekka tässäkin asiassa samassa veneessä.
Kyllä minäkin ilmoittaudun samaan sisustajakaartiin... :oops: Foorumin perinnejengistä muodostuu ilmeisesti foorumin fab-3! :lol: Senkin homppelit! :mrgreen:
Kuu-le. Mä olen tässä jo pidempään piirrellyt vihonkulmiin kukkasia ja kaikkea nättiä ton vessan suunnitelmien kanssa. Sitäpaitsi mä olen jo jemmannut äidin varastoista mummon vanhat kirjontalangat, että pääsen söpöstelemään vastaavia kukkasia vessan tekstiileihin. Se on kato nääs niin että kun ruvetaan sisustamaan, niin joka detaljin pitää olla kunnossa. :-D

Kuva

Olen mä noita kohta puoli vuotta tuhertanut muistivihkoihin ja palaverimuistioiden syrjiin. Kait se siitä valmistuu :-D

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Hower
Jäsen
Jäsen

Re: Vessaskisseistä

Viesti Kirjoittaja Hower »

Samanmoisia töhryjä mullakin on muutama vihkollinen.
Yleensä niitä syntyy työmatkalla junassa, vajaa puoli tuntia suuntaansa.
Tarttis muuttaa pitemmälle asumaan niin jäisi enemmän suunnitteluaikaa...
Tietysti toinen puoli ajasta kuluu siihen, että ne omat ideat ja suunnitelmat saa "myytyä" kotona. Helpottaa kovasti jos tekee ensialkuun huonon tai todella huonon luonnoksen...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Oto Hascak kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:
Pekka Huhta kirjoitti: Tää on muuten hassu juttu kun se tulee niin monessa ketjussa esille, että äijät rakentaa ja akat sisustaa. Ehkä mä sitten olen kammottava pirttihirmu kun mulla pakkaa kanssa olla sanottavani niin tapetin kuosiin, ikkunaverhoihin kuin vessanpeilin koristeleikkauksiin :-D
Pekka
Kyllä minäkin ilmoittaudun samaan sisustajakaartiin... :oops: Foorumin perinnejengistä muodostuu ilmeisesti foorumin fab-3! :lol: Senkin homppelit! :mrgreen:
Minä luulin, että täällä suunnitellaan klosettia mutta porukkahan rynnii kaapista ulos... :mrgreen:
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

pvalila kirjoitti:
Oto Hascak kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:
Pekka
Minä luulin, että täällä suunnitellaan klosettia mutta porukkahan rynnii kaapista ulos... :mrgreen:
Ah, kaappi on passé! Nykyään astahdetaan kevyesti punehtuen sävysävyyn tapetoidusta ja pitsiverhoisesta ja intarsiaupotuksin koristelluin antiikkipeilein ja kimaltelevin kristallikruunuin sisustetusta toiletista... päivänvaloon.

pelkka (tietävinään)
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.suorakon.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oto Hascak »

Sukupuolirajoitteet on niiiin vanha juttu. Nykyäänhän se on just hyvä, että löytyy vähän metroseksuaalia sekä Guidoa. :mrgreen: Jotenkin musta tuntuu, että nyt on hyvä heittäytyä sinkkumarkkinoiden vietäviksi, kun ilmeisesti ei enään tarvitse keskittyä tiettyyn sukupuoleen, taisi mahdollisuudet tuplaantua. :lol: Kuistilleni ei tulekkaan kodinhoitohuonetta sekä kylppäriä, vaan sinne tulee perinteinen homojen mekka eli kylpylä turkkilaisella saunalla. Ai hitsi kun on ihqua!!!1! :mrgreen:

Mä en muuten töhertele tai suunnittele piirtämällä. Enkä muutenkaan kelaa tuolla tavalla noita sisustusjuttuja. Sen sijaan päässä pyörii jatkuvasti rakenteet ja niihin liittyvät ongelmat ratkaisuineen. :-D Hiukan on jotain heterouteen viittaavaa ilmeisesti jäljellä. Pitänee vähän pönkittää sitä ja maalata Kongon seinät korkeapaineruiskulla mustiksi ja tehdä nurkkalistat vaikka rosterista. :mrgreen:
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Oto Hascak kirjoitti:
Mä en muuten töhertele tai suunnittele piirtämällä. Enkä muutenkaan kelaa tuolla tavalla noita sisustusjuttuja. Sen sijaan päässä pyörii jatkuvasti rakenteet ja niihin liittyvät ongelmat ratkaisuineen. :-D :
Jos olin tuossa edellä Pekan kanssa samassa veneessä niin nyt siirryn Oton purtiloon.Enpä ole juuri koskaan piirtänyt mitään paperille vaan piirrän päässä.Esimerkiksi yöllä tulee jotenkin alitajuisesti kelattua jotain ongelmaa joka on päivän aikana vaivannut ja kun aamulla heräilee ja alkaa ajatus kulkea niin hommaan on usein löytynyt ratkaisu.Siitä kun sitä ideaa alkaa jalostaa päivän mittaan kun ei ole enää unipäissään niin illalla kun tulee töistä kotiin niin ongelma on ratkaistu.Sitten kun vielä vähän muuttaa suunnitelmaa tehdessä niin johan tulee hyvä. :mrgreen:
Taitaa olla tuo meidän keittiö ainoa juttu joka on tehty piirrustusten mukaan.Muuten on menty periaatteella että ensin tehdään ja sitten piirretään jos katsotaan tarpeelliseksi... :lol:
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Tomppa kirjoitti:Esimerkiksi yöllä tulee jotenkin alitajuisesti kelattua jotain ongelmaa joka on päivän aikana vaivannut ja kun aamulla heräilee ja alkaa ajatus kulkea niin hommaan on usein löytynyt ratkaisu.Siitä kun sitä ideaa alkaa jalostaa päivän mittaan kun ei ole enää unipäissään niin illalla kun tulee töistä kotiin niin ongelma on ratkaistu.Sitten kun vielä vähän muuttaa suunnitelmaa tehdessä niin johan tulee hyvä. :mrgreen:
Juurikin näin homma etenee täälläkin. :-D Tuota "pahempien homppeleiden" harrastamaa piirtelyä onkin sitten ilmeisesti kätevä harrastaa Village Peoplen soidessa taustalla... :mrgreen: Y-M-C-A, trallallalllallaa!!! :lol:
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Oto Hascak kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Esimerkiksi yöllä tulee jotenkin alitajuisesti kelattua jotain ongelmaa joka on päivän aikana vaivannut ja kun aamulla heräilee ja alkaa ajatus kulkea niin hommaan on usein löytynyt ratkaisu.Siitä kun sitä ideaa alkaa jalostaa päivän mittaan kun ei ole enää unipäissään niin illalla kun tulee töistä kotiin niin ongelma on ratkaistu.Sitten kun vielä vähän muuttaa suunnitelmaa tehdessä niin johan tulee hyvä. :mrgreen:
Juurikin näin homma etenee täälläkin. :-D Tuota "pahempien homppeleiden" harrastamaa piirtelyä onkin sitten ilmeisesti kätevä harrastaa Village Peoplen soidessa taustalla... :mrgreen: Y-M-C-A, trallallalllallaa!!! :lol:
No hemmetti, täytyy se insinöörin luonto jossain näkyä :-D . Jos ei muussa niin sitte siinä että pitää aina asiasta piirtää kuva. Mulla on ihan hyvä 3D-prosessori päässä, mutta plotteri on vain 2D, mä en osaa piirtää perspektiivikuvia ollenkaan.

Todella paljon mä työstän noita juttuja ihan vaan päässä, mutta joku pitkä suunnitteluprojekti on semmoinen että vanhoja luonnoksia on kiva selailla ja muistella että "hei tonhan mä voinkin saada liitettyä tähän mukaan..." Usein käy muuten niin että joku vanha kuningasajatus pääsee unohtumaan ja tulee mieleen vasta kun on jo homman tehnyt.

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Oto Hascak kirjoitti:Päätykolmioiden villoitusta, levytystä sekä ulkovuorausta varten ylimpään hirteen lyötiin vaakasuuntainen 2" x 4" lankku, joka toimii alimpana koolinkina. Tuo kyseinen lankku lyötiin paikalleen eli 3300 millin korkeudelle sokkelin yläreunasta mitattuna. Hommaa varten sahattiin 3300 milliä pitkä lauta, joka sokkelin päälle pystyyn asettamalla merkkasi aina lankun paikan. Luonnollisesti tuo merkkilauta jäi viimeisen lankun jälkeen paikoilleen yhteen kehikon ulkonurkkaan... :oops: Yllättävän piukkaan se oli ehtinyt siihen kiilautua, kun sen siitä eilen revein irti! :lol: Täytyykin säästää tuo kyseinen lauta, niin saa vuoden aikana hiukan seurata, että kuinka paljon tuo kehikko tosiaankin puristuu kasaan ja puristuuko tasaisesti joka puolelta.
Juuh... Vihdoista viimein sain tuon noin 15 sekunttia vievän ja yksinkertaisen operaation hoidettua eli tarkistin, että paljonko pirtti on painunut kasaan. Tuo alkuperäinen "merkkilauta" on edelleen olemassa, mutta en viitsinyt sitä kaivaa vintiltä esiin, joten tein tarkastusmittauksen ihan vaan rullamitalla. Tähän painumisen tarkastamiseen sain idean, kun katolla on varsin paljon lunta eli massaa. Välissä oli myös yksi loskap*skakelipäivä eli lumet ovat katolla varmaan aika piukassa. Tuskin sitä ihan hullumaisesti enempää sinne satelee. Tässä on myöskin taustalla aika pitkä pakkaskausi (tosin se yksi vesipäivä oli välissä) eli kelit ovat olleet tosi kuivat. Rullamitta kertoi, että edellisestä monta kuukautta sitten tapahtuneesta mittauksesta ei olla tultu milliäkään alaspäin. Mitta näytti siis lukemaa 3300. Todellisuudessa tulos on pierun verran tuon alle, sillä viimeksi se "merkkilauta" ei mahtunut väliin.

Joutuuko tässä kaikkien muiden kiireiden lisäksi suunnittelemaan ensi kesäksi ulkovuorauksen lyömistä. :lol: Joo, kävin tänään työmaalla ekaa kertaa noin pariin viikkoon enkä tehnyt oikein mitään. :mrgreen: Voi olla, että mitään kamalan erikoista ei tapahdukkaan hetkeen, ellen innostu kuistiin paneeleita höyläyttämään... Se kuistinpirulainen kun on edelleen tuulensuojalevyllä. :oops: Tilasin muuten pari viikkoa sitten ulko-oven. Löytyi aika kivannäköinen uudisovi. :-D
voiettä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja voiettä »

Oto Hascak kirjoitti:
Oto Hascak kirjoitti: Se kuistinpirulainen kun on edelleen tuulensuojalevyllä. :oops: Tilasin muuten pari viikkoa sitten ulko-oven. Löytyi aika kivannäköinen uudisovi. :-D
Mistä tilasit?itellekkin pitäis jostain hahmotella tuota kuistin ja eteisen välistä (lämpöväliovea)
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Pihlan ulko-ovi, jonka tilasin jälleenmyyjältä. Oliskohan ollut UO-185 tyyppimerkkinä. Ensimmäinen selkeä "uudisovi", joka miellytti silmää. Mistä sitten oven tilaatkaan tai ostat, niin kysäise saman oven hinta useammasta paikasta. Itse lähetin tuosta Pihlan ovesta sähköpostia viidelle eri jälleenmyyjälle, jolloin halvimman ja kalleimman väliseksi erotukseksi tuli 150 euroa. Se on aika paljon, etenkin jos kalleinkin tarjous oli alle tonnin. :wink:
voiettä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja voiettä »

OK! tottahan nuo jälleenmyyjät pitää kilpailuttaa..sieltä ylijäämävarastolta mikä on hämeenlinssa vaiko riksussa niin olis tarkoitus käydä kans kattelemassa ovia.
ZoriTo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ZoriTo »

Projektinimestä "Kongo", sen kuvauksesta ja siirtokehikosta tuli mieleen tämä kuva:

Kuva

true kongo?

:razz:
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Viesti:

^ei näy kuva.

Työt eivät ole edenneet oikeastaan ollenkaan. Lumityöt olen käynyt tekemässä, mutta varsinaisiin työkaluihin en ole koskenut vahingossakaan! :lol: Kaveri mulle naureskeli, että sen siitä saa, kun seisoo työt ja k*rpä yhtä aikaa... :mrgreen: Oon keskittänyt tarmoni lähinnä naisissa ramppaamiseen eli totuuden nimissä on sanottava, että poikamieselämä on maistunut makealta, äärimmäisen makealta. :-D

Sen verran on asiat menneet eteenpäin, että viime perjantaina Kongosta kirjoitettiin kauppakirjat ja näin ollen omistan 100%sti koko rytöläjän. Aika kiva fiilis itseasiassa. :-D Yllättävän kallista on tuokin lysti eli kaupanvahvistajan palkkioiden, lainhuudatuksen ja muiden vastaavien menojen jälkeen kauppakirjalle tulee hintaa likemmäs 500 euroa.

Kai se rakentaminenkin tästä vielä jatkuu, kunhan säät lämpiää ja keskittyminen saadaan suunnattua hamekansasta vasaraan. :wink:
Jami
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jami »

Oto Hascak kirjoitti:Kai se rakentaminenkin tästä vielä jatkuu, kunhan säät lämpiää ja keskittyminen saadaan suunnattua hamekansasta vasaraan. :wink:
...tarkoitit siis, että saadaan työkalu vaihdettua meisselistä vasaraan :-D
Vastaa Viestiin