Haaveissa vainko oot mun? Mitä mieltä tästä?

Juuri ostanut rintamamiestalon? Aikeissa hankkia rintamamiestalo? Mitä pitäisi ottaa huomioon?
DonJenzus
Jäsen
Jäsen

Re: Haaveissa vainko oot mun? Mitä mieltä tästä?

Viesti Kirjoittaja DonJenzus »

Ei tuo kyllä kovin perinteiseltä juu näytä, mutta...
...mitä noihin huoneisiin tulee. Niin mun silmään näyttää aika kivalta.
Ulkoapäin....tota..ehkä...omalaatuinen?
Mitä noihin remontteihin: Uskoisin että remontit on tehty kaikki samassa rytäkässä ihan vaan sen takia että silloin on päätetty että nyt rempataan ja kun rempataan, niin rempataan oikein kunnolla. Tuskin siellä mitään suurempaan katastrofia ennen remppoja ole tapahtunut. Eniten oikeastaan pelottaa tuo kellari jossa näyttäis olevan puutavaraa suoraan ulkoseinissä kiinni. Eli kannattaa mennä nenä pitkällä kellarissa. Haiseeko multa vai ei.
Ei sillä ettäkö noi kellarit aina mätänis käsiin, (omakohtaisia kokemuksia on, että ei välttämättä vaikka kuinka fuktisolit puuttuis) mutta tarkkana kannattaa olla.

Mene ja tiedä.

Ikkunoista sen verran, että kun ne on noita 97 vuosimallia, niin ne ei välttämättä ole kovinkaan lämpösiä. Vaikkei niistä vetoa tulisikaan, niin varsinkin tuo hermottoman kokoinen akkuna tuohon terassille saattaa tuntua tosi ikävältä pakkasilla. Ja ikävällä tarkoitan nimenomaan sitä, että saattaa ketuttaa, kun ajatteli ostaneensa lämpöisen kämpän...
Eli kannattaa suhtautua varauksella siihen "parannukseen". Jos ne on kylmiä, niin kyllähän se pistää keljuttamaan. Itse en noille suht uusille ikkunoille paljoa arvoa antaisi, jos siis jos ne on vilposia.
Ikkuna remontti on koko kallis paukku, eli kannattaa sen rahallista puolta jo ajatella. Nykyiset lasit onkin jo ihan muuta mitä kymmenen vuotta sitten. (ja kyllä jos kämppä olisi perinteitä kunnioittava, niin nuo ikkunat olisi ihan erinäköiset :-D )

Don
öljyllä lämmittäminen on kallista
sähköllä lämmittää vielä kalliimmalla
maalämmön perustuskustannukset on älyttömät
eikä aurinkokaan Suomessa lämmitä tarpeeksi...
...taidanpa vetää villasukat jalkaan
Vastaa Viestiin