-53 rintamamiestalon osto!
-53 rintamamiestalon osto!
eli olisi tuollainen talo kaupan ja kyselisi minkälaisella budjetilla kannattaisi lähteä sitä rakentamaan eli talo on lkuperäis kunnossa eikä ole ollut mitään vesivahinkoja koko talossa melko varma tieto samat asukkaat asunut koko talon iän. eli tarvitsisi vaihtaa sähköt putke yms.. ja lämmitys järjestelmänä on öljy kattila on n.25v vanha eli menisi viellä muutaman vuoden mutta senkin vaihtoa pitäisi samalla miettiä millä kannattaisi lämmittää jatkossa!! ja lattialämmityksen teko pattereiden tilalle kiinnostaisi millä periaatteella olette tehneet ja mitä mahtaisi noin kustantaa talo on perus 110m2. tässä nyt alkuun mutta kiitoksia jo etukäteen vastauksista ja neuvoista!
-
Tinakenkäpoika
- Jäsen

Re: -53 rintamamiestalon osto!
Sanotaanko näin, tuohon remonttiin saat menee niin paljon kun ikinä pankista antavat tai sitten vähemmän,riippuen kuinka paljon laitat uusiksi ja tekeekö hommat palkallinen vaiko itse hartiapankilla. Jos uuden talon meinaat tuosta teettämällä remontoida, niin luulen että halvemmaksi tulee rakentaa suoraan uusi talo.
Mä luulen taaskin, että nää RM-talot on enenpi elämäntapa ja harrastus, eli vuosien varrella itse remppailee kuntoon. Tietty on niitäkin jotka kerralla kaikki laittaa kuntoon, purkavat talon rangalle ja eikun uusiksi kokonaan.
Mä luulen taaskin, että nää RM-talot on enenpi elämäntapa ja harrastus, eli vuosien varrella itse remppailee kuntoon. Tietty on niitäkin jotka kerralla kaikki laittaa kuntoon, purkavat talon rangalle ja eikun uusiksi kokonaan.
-
rintsikkamies
- Jäsen

Re: -53 rintamamiestalon osto!
juuri sain oman rintamamiestalon kustannuslaskelmat valmiiksi...talo puoliksi remontoitu ja melkein kaikki itse tehtynä, kolmikerroksinen talo ja remontoitu vanhaa kunnioittaen, jätin purueristyksen seiniin ja välipohjiin, kun lattioita avattaessa näytti kuin ne olisi sinne eilen laitettu...hengittääkin taas oikein seuraavat 60 vuotta..samoin ulkoseinistä uusin ainoastaan pystypaneloinnin välirimat, 60 vuotiaat ulkovuorilaudat näyttivät paremmalta ja suoremmilta kuin nykysahoilla väärin sahatut kierot laudat....sähköt uusin kokonaan, samoin käyttövesiputket ja viemärit kaivettiin ylös ja vaihdettiin uusiin, eli kaikenkaikkiaan kolmikerroksisen 1949 rakennetun alkuperäiskuntoisen talon saneeraa n.45.000-60.000e ja jos teettää työt niin varmaan hintaa tulee lisää 35.000e??