Ajattelin itse panssarimaalia, kun tein testin ja maalasin parivuotta sitten ruostuneen metalliputken suoraan ruosteen päälle niin eipä tuo ole uudelleen ruostunut. Luulis toimivan hyvin puhdistetulle pinnalle
konesaumapeltikaton maalaus?
konesaumapeltikaton maalaus?
Olisin kysynyt millä maalilla olette maalanneet katon, jossa on jo vanha maali hyvin kiinni siis pesu vain ja maali pintaan?
Ajattelin itse panssarimaalia, kun tein testin ja maalasin parivuotta sitten ruostuneen metalliputken suoraan ruosteen päälle niin eipä tuo ole uudelleen ruostunut. Luulis toimivan hyvin puhdistetulle pinnalle
Re: konesaumapeltikaton maalaus?
(foorumin haku-toimintoa käyttämällä hakusanoilla "peltikaton maalaus" ja "panssarimaali" saat osviittaa vastauksia odotellessasi)
Ensiksi katon pesu Panssaripesulla, sitten ruostuneisiin kohtiin värillistä Rostexia ja lopuksi lopullinen maalaus Panssarimaalilla kahteen kertaan. Ennen pesua suositellaan myös harjaamaan maalin rapistuneet kohdat teräsharjalla, mutta varo ettet vahingoita kattoa.
Kiitos! 
Moro,
Itse maalasin kuistin katon viime kesänä Bily:n kirjoittamalla tavalla. Nyt katselin tuossa viime viikolla kun Panssarimaali oli lähtenyt kesimään katosta isoina paloina ja tippunut maahan lumien mukana. Onneksi ei suurta vahinkoa tapahtunut kun katto on menossa kuitenkin vaihtoon, mutta enpä aio uutta konesaumakattoani maalata enää Panssarimaalilla. Suosittelen tutustumaan RK-peltikattomaaliin ja saman tuoteperheen pohjamaaliin. Itse ajattelin tuolla maalata kun tulee ajankohtaiseksi.
- Samppa
Itse maalasin kuistin katon viime kesänä Bily:n kirjoittamalla tavalla. Nyt katselin tuossa viime viikolla kun Panssarimaali oli lähtenyt kesimään katosta isoina paloina ja tippunut maahan lumien mukana. Onneksi ei suurta vahinkoa tapahtunut kun katto on menossa kuitenkin vaihtoon, mutta enpä aio uutta konesaumakattoani maalata enää Panssarimaalilla. Suosittelen tutustumaan RK-peltikattomaaliin ja saman tuoteperheen pohjamaaliin. Itse ajattelin tuolla maalata kun tulee ajankohtaiseksi.
- Samppa
-
Tinakenkäpoika
- Jäsen

Aiheeseen liittyen.
Kukaan tehnyt tuota pesua ja harjausta höyrypesurilla, onnistuukohan sillä?
Kukaan tehnyt tuota pesua ja harjausta höyrypesurilla, onnistuukohan sillä?
Luulis toimivan! koska pelkällä painepesurilla ei lähde joutuu laittaa harjan. varmaan sellainen terassi harja ois hyvä.
Pitää tosiaan kysellä noista maaleista! Ei tosiaan jaksais turhaan hangata kattoa ei se niin kivaa oleSsamppa kirjoitti:Moro,
- Samppa
Näkyy (haulla) joku kommentoineen, ettei ole Ferrexin päällä oikein tahtonut pysyä Panssarimaali.
(Ja haulla "peltikattomaali" näkyy tuo RK-maali saavan aika mukavat suositukset.)
(Ja haulla "peltikattomaali" näkyy tuo RK-maali saavan aika mukavat suositukset.)
Ei meillä vaan ole lähtenyt. Yleensä peltikaton maalin vie mukanaan aurinko, ei lumet. Pesitkö katon kunnolla harjalla, maalasitko tarpeeksi "syvälle" sekä "paksusti", pohjustitko paljaat pelti kohdat ja harjasitko kattoa teräsharjalla?Ssamppa kirjoitti:Moro,
- Samppa
Kaikki Em. kohdat tuli tehtyä mielestäni huolellisesti. Sen takia sapettikin vietävästi. Se pysyi katossa puolisen vuotta ja nyt talvella läks irtoamaan.
- Ssamppa
- Ssamppa
http://www.nba.fi/tiedostot/c3f6084d.pdf
<< Museoviraston Korjauskortin ohjeet.
Ruukki suosittelee jotakin Tikkurin maalia (en nyt muista mitä..) omien maalattujen profiiliensa uudelleenmaalaamiseen. Eiköhän se sama sovellu myös tähän tarkoitukseen? Panssarimaalia se ei kuitenkaan ole. Ruukilta varmaan tieto irtoaa ihan sähköpostilla.
-Johny
<< Museoviraston Korjauskortin ohjeet.
Ruukki suosittelee jotakin Tikkurin maalia (en nyt muista mitä..) omien maalattujen profiiliensa uudelleenmaalaamiseen. Eiköhän se sama sovellu myös tähän tarkoitukseen? Panssarimaalia se ei kuitenkaan ole. Ruukilta varmaan tieto irtoaa ihan sähköpostilla.
-Johny
Jossain toisessa peltikatto-threadissa asiasta jo kirjoitinkin: Panssarimaalin alla pitää olla SUPER Rostexia. Pelkkä Rostex ei ole kelvollista. Maalasin itse taloni katon ensin Rostex+Panssari ja hilseily alkoi aikasta nopeasti. Tikkurilan Maalarilinjassa sitten mestari(?) totesi tuon minkä alussa kirjoitin. Viime kesänä tein kaikki kolme kattoa uudelleen Super-Rostex+Panssari. Ei kun odotellaan. Ja toivotaan.
Lienee Repco mitä tarkoitat?Kannattaa sitten suhtautua enemmän kuin varauksella siihen että tuoteseloste kertoo maalin pysyvän myös muovipinnan päällä.Semmoista maalia ei olekaan joka tuon muovipinnan maalaamiseen sopisi,sanottiin sitten Maalilinjalla mitä tahansa.johny_t kirjoitti: Ruukki suosittelee jotakin Tikkurin maalia (en nyt muista mitä..) omien maalattujen profiiliensa uudelleenmaalaamiseen. Eiköhän se sama sovellu myös tähän tarkoitukseen? Panssarimaalia se ei kuitenkaan ole. Ruukilta varmaan tieto irtoaa ihan sähköpostilla.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Tomppa kirjoitti:Lienee Repco mitä tarkoitat?Kannattaa sitten suhtautua enemmän kuin varauksella siihen että tuoteseloste kertoo maalin pysyvän myös muovipinnan päällä.Semmoista maalia ei olekaan joka tuon muovipinnan maalaamiseen sopisi,sanottiin sitten Maalilinjalla mitä tahansa.johny_t kirjoitti: Ruukki suosittelee jotakin Tikkurin maalia (en nyt muista mitä..) omien maalattujen profiiliensa uudelleenmaalaamiseen. Eiköhän se sama sovellu myös tähän tarkoitukseen? Panssarimaalia se ei kuitenkaan ole. Ruukilta varmaan tieto irtoaa ihan sähköpostilla.
Kiitos Tomppa!
Itsellänikin jossain vaiheessa kattojen maalausta edessä ja olisin melkein lähtenyt uskomaan Ruukin miesten puheita, mutta täytynee tutustua asiaan paremmin.
-J