Mitähän tekis kuistin ikkunoiden kanssa?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
pelkka
Jäsen
Jäsen

Re: Mitähän tekis kuistin ikkunoiden kanssa?

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Moi Vesa, katoppa tuolta http://www.suomenyritykset.fi/maakunnas ... tuotteita/

Uudellamaalla 465 yritystä (okei, kaikki ei varmaankaan tee kaipaamiasi ikkunanpokia), Etelä-Suomen läänistä 826 hakutulosta. Veikkaisin, että matkasi varrelta Helsingistä Lohjalle löytyy jo aika monta puuseppää, jotka kiljuen tekisi sulle nuo ikkunat. Meinaan ei niitä töitä kaikilla hirveästi ole tällä hetkellä.

Tsekkaa vaikka Helsinki, Espoo, Kirkkonummi, Vihti, Lohja, Siuntio ja Salo, ja ennemmin vaikka sieltä (täältä) maaseudulta alkaen.

pelkka
entisointi
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.entisointi.wordpress.com

Viesti Kirjoittaja entisointi »

ohhoh. olen kyllä nähnyt asiattomuuksia, mutten mainostamista, sikäli kuin itseltäni lipsahti, mutten tarvi enää mainostaa sivujani. mutta blogin haluaa joku poistaa, olkaa hyvä vaan. se kertoo juuri sellaisesta pihasaunasta, joka lapsuudenkodissani, rintamamiestalossa oli.

panu
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Jämä: olitko ajatellut tuunata kuistista puolilämmintä vai ihan lämmintä tilaa? Onko siellä tai tuleeko sinne patteri?

Kyllähän noihin nykyisiin karmeihin saisi sekä puuta ympättyä että otettua pois, ja niihin sovitettua tuplat. Parhaassa tapauksessa vanhoilla laseilla. Minkä kokoinen on kuistisi ikkunan poka?

Voisit esimerkiksi tehdä / teettää nuo sisäpuolen hommat + puitteet tänä kesänä, ja talveksi laittaa ulkopuolelle muovin ja ottaa ulkopokat talvi-iltojen puhteiksi. Hyvin asennettu muovi eristää tuossa kohtaa melkein yhtä hyvin kuin se "puuttuva" lasi. Tai voisit laittaa tänä kesänä hankkimasi sisäpokat ulkopuolelle yhdeksi talveksi ja pingottaa muovin sisäpuolelle, ja nykyiset ulkopokat kellariin ja työn alle. Tuolla tavalla voisit tehdä kuistihommat muilta osin valmiiksi.

Tietenkin voit pistää koko hela kuistin totaaliseen remonttiin: myydä nykyiset ikkunat karmeineen ja ostaa vanhat tuplat tilalle. Sekin on hyvä vaihtoehto, kunhan vaan löytyy sopivan kokoinen satsi karmillisia ikkunoita.

pelkka
jämä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jämä »

No, olen vielä kahden vaiheilla, että tekiskö puolilämpimän vaiko ihan lämpimän.
Varmaan puolilämpimänäkin menis.. Nykyäänkään siis ei ole patteria tai muuta lämmitystä.
Sitä olen pähkäillyt tuplien asentamisen kanssa, että miten ne ulommaiset lasit sitten kiinnittäisi. Pystypuut karmeissa kun on niin kapeat, että nykyisten lasien haatkin on kiinni ihan pystypuun etureunassa. Vai meinasitko puun ymppäyksellä, että jatkaisi nimenomaan noita pystypuita sisäänpäin?
Tuossa joku aiemmin kyseli ikkunoiden määrää niin kuistin joka sivulla on kuvan mukainen "ikkunapaketti" tosiaan.
"...pankkitilit pyörii väärinpäin..."
rautarunnari
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rautarunnari »

suunniteltu ja tehty:
vanhat pokat ulkona, uusi 3-krs elementti sisällä. Joku käyräleuka tietysti leikkaa, että ei sovi alupokat rintsikkaan. oli niin tai näin, itse olen tyytyväinen. ja lämpö pysyy sisällä. lasit oli jonkun 30-40 egeä tsibale.
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija
jämä
Jäsen
Jäsen

rautarunnari kirjoitti:suunniteltu ja tehty:
vanhat pokat ulkona, uusi 3-krs elementti sisällä. Joku käyräleuka tietysti leikkaa, että ei sovi alupokat rintsikkaan. oli niin tai näin, itse olen tyytyväinen. ja lämpö pysyy sisällä. lasit oli jonkun 30-40 egeä tsibale.
H

Uteliaisuus heräsi... Onko sulla kuvatuksia toteutuksesta pistää?
rautarunnari
Jäsen
Jäsen

joo.
tässä pari.
http://www.aijaa.com/v.php?i=3912292.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3912296.jpg

voin ottaa lisää jos joku oikein todenteolla innostuu.
H
timle70
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja timle70 »

rautarunnari kirjoitti:suunniteltu ja tehty:
H
Juuri tuollai ajattelin itsekin laittaa, on varmaan tullu liikaa oltua näillä sivuilla, kun meinaa luovuus hävitä kokonaan :lol:
jämä
Jäsen
Jäsen

No jos viitsit ja jaksat niin kyllä lisäkuvat kelpaa :-)
Tutkailen jos tosta ratkaisusta sais sellaisen kyhäelmän tehtyä, että jäis ikkunalautaa vielä ja sais kesäks nostettua pois.
rautarunnari
Jäsen
Jäsen

joo, mulla on ulkopuolelta ulosputoavat ulkopokat ja sisällä kiinteästi listoilla kiinni nuo elementit.
laitan lisää kuvia kunhan ehdin ja muistan.
H
timle70
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja timle70 »

jämä kirjoitti:No jos viitsit ja jaksat niin kyllä lisäkuvat kelpaa :-)
Tutkailen jos tosta ratkaisusta sais sellaisen kyhäelmän tehtyä, että jäis ikkunalautaa vielä ja sais kesäks nostettua pois.
Laita ikkunatiiviste vanhaan ikkunapokaan tai parempi kun laittais lämpölasielementtiin ja sitten valkoiseen 42mm peitelistaan kans tiiviste listan sivuun ja painat listoilla elementin kiinni vanhaan pokaan. laita listat ruuvilla kiinni niin helppo irrottaa :wink:
Jää sitä ikkunapenkkiä mihin emäntä laittaa pelarguuniat kesällä :lol:
rautarunnari
Jäsen
Jäsen

joo, olis voinut olla ihan hyvä vaihtoehto tuo ulkopokaan laitto... ikkunalaudat olisi jääneet hyötykäyttöön.
H
auvo27
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja auvo27 »

eihän tuo ole yhtään pöllömän näköstä. täytyypä harkita itekki.
minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa
rautarunnari
Jäsen
Jäsen

no joo, yhdellä asialla voi pullistella. harvassa rintsikassa on AAA-luokan 4-krslasit... ei sentään ole selektiivejä tai argoneita. HAH !
H
entisointi
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.entisointi.wordpress.com

Viesti Kirjoittaja entisointi »

vähän harmittaisi itseäni tuollainen em ratkaisu, lämpöä tulee mut tunnelma menee. omaan lapsuudenkotiin tein vastaavaan kuistiin pienet lisäykset uusia pokia varten, levennys pystykarmiin siis, sama alas ja ylös. sitten uudet itse tehdyt puitteet päälle , sulkuhakasilla, siis käännettävillä, olis varmaan löytyny 50-l pokia jostain mut ei ollu aikaa etsiä, yhden puitteen kun tekee päivässä. itse ajoin profiilit vanhan mukaan, kittasin ja maalasin.

äiti sanoo että lämmin on istua ja katsella koivun lehtien värinää kuistin seinällä.
Vastaa Viestiin