Yritin haulla hakea tietoa Uulan sokkelimaalista, mutta hintsusti löytyi. Onko kellään käytännön kokemusta maalin hyvyydestä / huonoudesta? Meillä olisi tilanne se, että vanha lateksi hiekkapuhalletaan sokkelista ja tilalle tulee joko sementtimaali tai uulan sokkelimaali.
Sementtimaalissa oli vaan se ropleema että Fesconin sävyt ei oikein miellyttäneet, joten Uulan tavara olisi siinä mielessä ykkössijalla.
Meillä on hyvä kokemus. Komea on maali ja hyvin se on pysynyt. Maalasimme sillä pyöreällä sokkelimaalipensselillä hieroen. Kertamaalaus riitti, vain joihinkin kohtiin maalia tuli turhan ohuesti ja ne maalattiin uudelleen.
Ainoa ongelma (josta olen täälläkin kertoillut) liittyi sellaiseen sokkelikohtaan (avokuisti), joka pääsi yläkautta kostumaan. Maali ja Serpokin (tasoite) lohkeili siitä kohdasta pois. Mutta sekin korjautui, kun sokkelin yläosa suojattiin pellillä.
Minua ihmetyttää Uulan sokkelimaalissa sen koostumus. Sen sanotaan olevan öljymaalia ja perinteiseti öljymaali ei ole sopivaa alkaliselle betonille. Tietysti maalissa pitää olla joku juju koska se on tehty erityisesti sokkelille, mutta mikä se on?
Ssamppa millaisia kokemuksia sinä sait Uulan sokkelimaalista?
Tuoteseloste sanoo tuon sokkelimaalin olevan petroliöljymaalin kanssa identtistä, eli valopetrolin kerosiinin tms. mitäkaikkeaseolikkaan osuus on 15-25%.
Miksi petroliöljymaali sopii sokkelille.. Minäpäs kaivan kirjallisuuden esiin.
Ainakaan Tikkurilan Yki-sokkelimaali ei sovi sokkelille - tutkiskelin viime kesänä närkästyneenä pienoiskerrostalomme sokkelia, maalia on lähtenyt kondenssin ansiosta rumasti vähän joka paikasta. Löysin pannuhuonetta siivotessani syyllisen, purkillisen Yki-sokkelimaalia, näemmä aitoa lateksia. Oli aika huvittavan näköinen kuminenklöntti päälärin pohjalla, puolet maalista oli kuivunut.
Pitäisiköhän ihan huvin ja urheilun vuoksi reklamoida ja haukkua tuote pataluhaksi. Eihän se mitään hyödytä, mutta kelpo haukkuminen välillä raikastaa!
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
PetteriKivimäki kirjoitti:Pitäisiköhän ihan huvin ja urheilun vuoksi reklamoida ja haukkua tuote pataluhaksi. Eihän se mitään hyödytä, mutta kelpo haukkuminen välillä raikastaa!
Niin tekee, mua se vaan tuppaa nykyään kaduttamaan aika pian louskutuksen loppumisen jälkeen (taidan olla tulossa vanhaksi). Haukkumisessa kannattaa muistaa ennen kaikkea oikea mielentila ja oikea ajoitus. http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0099587/12
Meillä hiekkapuhallettiin sokkeli viime kesänä ja tasoitettiin muistaakseni Serpolla ja senjälkeen maalasin Uulan sokkelimaalilla. Maali oli hyvin riittoisaa ja helppo maalata. Olen ihan tyytyväinen Uulan maaliin.