jepjep.
eikös nämä rintsikat ole aikanaan rakennettu hengittäviksi ?
minulla on ainakin kaikki lattiat kuusivaneria, joten ei se hengittävyys siihen pelkästään kaadu.
et silleen.
H
Niin, tarkoitin tuota kohtaa, jossa plätkitään lasivillaa seinään ja kehutaan seinärakenteen pysyvän hengittävänä.
Mitähän ne hengittävyydellä tässä mahtavat tarkoittaa, eivät varmaankaan sitä mitä se tarkoittaa, eli materiaalin kykyä imeä ja siirtää kosteutta. Lasivilla ei ole hydrofiilinen, siihen kertyvä kosteus tiivistyy vedeksi.
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Lasivillahan on hengittävää ja eix siinä oo öljyä seassa Ei siis sido itseensä kosteutta joku tais joskus sanoa silleen, kun on villatehtaassa töissä tällä palstalla. Korjatkaa jos oon väärässä, minun mielipiteeni on, että uudispuolella ei osata tai ei olla osattu rakentaa suomenmaassa ikinä. Helvetti, joka vuosi tehdää uusilla ohjeilla seinät ynnä muut sitten ihmetellään kun ei rakenteet toimi, ite aloitin raksalla v.88 ja on kyllä tullut nähtyä jos minkä näköistä rakennetta koko ala sellaista kokeiluu. Nyt kun vuosia vierähtänyt j itse taas korjailee niitä virheitä tai ei ne musta virheitä oo jos rakentajat tekevät sen hetkisen suunnittelian/ mestarin ohjeiden mukaan, kun he taas saavat ohjeet jostakin. Saatana talvella rakennetaan betonitaloja muutamassa kuukaudessa ja siellä on muovimatot pesuhuoneissa ja parketit lattiassa. miten ne voi olla kuivia ne talot hitto, että taas rupes vit....aa Anteeksi aamun avaukseni
Viimeksi muokannut timle70, Su Huhti 19, 2009 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
timle70 kirjoitti:Lasivillahan on hengittävää ja eix siinä oo öljyä seassa Ei siis sido itseensä kosteutta joku tais joskus sanoa silleen, kun on villatehtaassa töissä. Korjatkaa jos oon väärässä, minun mielipiteeni on, että uudispuolella ei osata tai ei olla osattu rakentaa suomenmaassa ikinä. Helvetti, joka vuosi tehdää uusilla ohjeilla seinät ynnä muut sitten ihmetellään kun ei rakenteet toimi, ite aloitin raksalla v.88 ja on kyllä tullut nähtyä jos minkä näköistä rakennetta koko ala sellaista kokeiluu. Nyt kun vuosia vierähtänyt j itse taas korjailee niitä virheitä tai ei ne musta virheitä oo jos rakentajat tekevät sen hetkisen suunnittelian/ mestarin ohjeiden mukaan, kun he taas saavat ohjeet jostakin. Saatana talvella rakennetaan betonitaloja muutamassa kuukaudessa ja siellä on muovimatot pesuhuoneissa ja parketit lattiassa. miten ne voi olla kuivia ne talot hitto, että taas rupes vit....aa Anteeksi aamun avaukseni
Käytit itsekin remontissasi eristeenä mineraalivillaa, ettei sen puoleen.
Noiden annettujen tietojen mukaan ei vaikuta hengittämiseen kuten on mainostettukin. Ulkopuolelle laitettu mineraalivilla ei vaikuta sisäpuolen hengittämisiin jos siellä rungossa on muuten hengittävää ja läpäisevää kamaa käytetty. Miettiä tietysti voi kannattaako tuollaisen sekarakenteen laittaminen. Parasta olisi sulkea se sisäpuolelta jolloin loppuu hengittämiset siihen. Kukaan ei huomaa hengittääkö vai ei mutta itku ja parku alkaa jos joku kastuu tai homehtuu.
Hiukan epäilyttävää siltikin vetää mineraalivillaa ulkoseinään. Meinaavat että tuo rappaus ja sen pinnoite toimii goretexin tavoin sulkien kosteuden ulos ja päästävän höyryt läpi. Kukahan vastaa ongelmista jos ei toimikaan seinällä sateessa samoin kuin suunitelmissa papereilla.
timle70 kirjoitti:Lasivillahan on hengittävää ja eix siinä oo öljyä seassa Ei siis sido itseensä kosteutta joku tais joskus sanoa silleen, kun on villatehtaassa töissä. Korjatkaa jos oon väärässä, minun mielipiteeni on, että uudispuolella ei osata tai ei olla osattu rakentaa suomenmaassa ikinä. Helvetti, joka vuosi tehdää uusilla ohjeilla seinät ynnä muut sitten ihmetellään kun ei rakenteet toimi, ite aloitin raksalla v.88 ja on kyllä tullut nähtyä jos minkä näköistä rakennetta koko ala sellaista kokeiluu. Nyt kun vuosia vierähtänyt j itse taas korjailee niitä virheitä tai ei ne musta virheitä oo jos rakentajat tekevät sen hetkisen suunnittelian/ mestarin ohjeiden mukaan, kun he taas saavat ohjeet jostakin. Saatana talvella rakennetaan betonitaloja muutamassa kuukaudessa ja siellä on muovimatot pesuhuoneissa ja parketit lattiassa. miten ne voi olla kuivia ne talot hitto, että taas rupes vit....aa Anteeksi aamun avaukseni
Olen "timle 70" kanssa 100 % samaa mieltä.
Olen seuraillut ja jossain määrin kysellytkin remontointiohjeita palstalaisilta, mutta vastaukset saavat entistä enemmän "pöntön " sekaisin. Sieltä tulee jos jonkinlaista sekamelskaa, joittenka perusteella on mahdoton valita "paras" vaihtoehto. Joten enpä enää kysele. Jokainen olkoon oman onnensa seppä!
Käytit itsekin remontissasi eristeenä mineraalivillaa, ettei sen puoleen.
Kaikkialle muualle olen laittanut kivivillan paitsi verannan seinään ja lattiaan Vai liekkö joku käynyt salaa pistämässä
Ja kyllä tuon kuvan villa näyttää kivivillallta ei lasivillalta
Tällä palstalla on aivan sama mitä villaa laittaa seinään aina se on jonku mielestä väärin. Tietty jos survoo hamppua ja hevosen häntäjouhia tilkkeeksi niin se kyllä miellyttää suurta joukkoa
Mineraalivilla toisiaan ei hengittele jos sillä kosteuskäyttäytymistä tarkoittaa. Kaasuja se kuitenkin läpäisee melko hyvin. Hengittävä eriste on paikassaan ihan hyvä asia mutta ei tuota mainittua hevosenhäntäjouhi ideologiaa kannata joka paikkaan varauksettomasti suositella.
Tossa esimerkkitapauksessa on hengittämisen kannalta se ja sama laittaako mineraalia vai jotakin muuta. Tuskinpa se ulkopuolinen lisäeriste sieltä vanerin ja runkoeristeiden ym. levy,laasti ja maalikerrosten takaa paljoakaan jaksaa sisäilman kosteusteknisiin ominaisuuksiin vaikuttaa. Sitä nyt vaan kaikkea myydään hengittävänä kun se on monelle niin tärkeää.
Noi voiskin markkinoida sitä "kaasuja hengittävänä rakenteena"
Juu, kivivillaa tuo lamellivilla on. Itse en ole käyttänyt kivivilla kun kerran, saunan hormin tiivistykseen.
Sitä nyt vaan kaikkea myydään hengittävänä kun se on monelle niin tärkeää.
Tämän vuoksi koko topicin aloitinkin! Jostain syystä tuli taas negatiivinen juupas-eipäs-hörhöjen hommaa -sävy tähän(kin) keskusteluun, niin kuin kovin usein netin keskustelupaltoilla..
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
timle70 kirjoitti:
Ois varmaan kiva tehdä kaikkien palstalaisien kanssa yhdessä talo
joo vanha mökki laitettaisiin palstalaisten voimin uuteen uskoon. Mukana olisi puritaaneja sekä modernimman puolen ammatilaisia. >Sopivasti olutta ja...