Tosta meidän talosta en ole saanut aikaiseksi tehdä mitään taloprojektisivuja, mutta harjoittelin hiukka blogintekoa ton keittiöremontin kuvista.
Talo on siis rakennettu vuonna 1919 tähän paikkaan. Itse kehikko on vanhempi, tämä on jostain kauempaa siirretty. Papereista päätellen tontin on omistanut venäläinen luutnantti talon rakentamisaikaan, niin että arkkitehdin arvio siitä että talo olisi tyylillisesti venäläistyyppinen voisi pitää paikkansa.
Keittiöprojektikuvat ja tarinaa projektista löytyy osoitteesta
http://www.liukuma.net/sihistin/
Saas nähdä jaksaisiko sitä tehdä isomminkin blogia tuosta talohommasta...
Pekka
Keittiöprojekti 1920-luvun taloon
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

Keittiöprojekti 1920-luvun taloon
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

No, mä teetin ne tutulla puusepällä ehkä hiukka kaverihintaan, mutta kuitilla kumminkin. Vähän alta neljän tonnin jäätiin. Hahmottelin ekaa layouttia Ikean ohjelmalla ja jollain aika halvoilla ovilla ja ikean halpiskodinkoneilla se oli vähän yli neljä tonnia koneineen. Eli rapiat 2500 ilman koneita.
Kilpailevaa lastulevykeittiötarjousta mulla ei oo verrokiksi kun en sellaista halunnu, mutta kallein puusepänliike joka erikoistuu puukeittiöihin pyysi siinä kymppitonnin korville hintaa. Tossa aika iso alennus tuli siitä että piirsin rakennekuvat joka kikkareesta (pl. laatikot) niin että puusepän ei tarvinnu kun ottaa mitta sirkkeliin ja ruveta päästelemään.
Pekka
Kilpailevaa lastulevykeittiötarjousta mulla ei oo verrokiksi kun en sellaista halunnu, mutta kallein puusepänliike joka erikoistuu puukeittiöihin pyysi siinä kymppitonnin korville hintaa. Tossa aika iso alennus tuli siitä että piirsin rakennekuvat joka kikkareesta (pl. laatikot) niin että puusepän ei tarvinnu kun ottaa mitta sirkkeliin ja ruveta päästelemään.
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
-
Villa Edita
- Jäsen

Hiano kyökki tosiaan ja mukavaa lueskella tuollaista remppa-päiväkirjaa. Aikalailla perusteellinen oli tuo Pekan keittiön kunnostus. Hyvä tapa ikuistaa aikaansaannoksiaan eri työvaiheista. Tuollain aina minäkin yritän, mutta alkuinnostuksen jälkeen tuppaa aina fotoilut jäämään vähemmälle.
Tein ja osin teetätin kanssa puurunkoiset kaapistot keittiöön. Tässäkin oli tutusta keittiökaluste-firmasta kyse, joten ilman katteita mentiin. Tarvittavat osat saatiin sisäänostohintaan ja töistä ei veloitettu. Muuten tuli hyvät, mutta tämä K-rauta laatuinen liimapuulevy tuppaa olemaan aika käppyrää laadultaan.
Tein ja osin teetätin kanssa puurunkoiset kaapistot keittiöön. Tässäkin oli tutusta keittiökaluste-firmasta kyse, joten ilman katteita mentiin. Tarvittavat osat saatiin sisäänostohintaan ja töistä ei veloitettu. Muuten tuli hyvät, mutta tämä K-rauta laatuinen liimapuulevy tuppaa olemaan aika käppyrää laadultaan.