Vesi-WC-pöntön lämmityskustannukset

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Eivät tyhjiöveskit ole ainoita vesinuukia vaihtoehtoja. Itse asentelin kesämökille bilteman venepöntön. Siinä on sähkökäyttöinen pumppu/ulostesilppuri, joka muuttaa kiintojätteen puuroksi, joka kulkee mukavasti yhden tuuman putkea pitkin umpitankkiin. Vettä menee normaalihuuhteluun jotain litran ja kahden väliltä. Laite ottaa veden vapaapaineisesta vesitankista ja sähköt Bilteman akkuboksista (laturi plus koteloitu akku muistaakseni noin 35 euroa). Toimii siis vesi- ja sähkökatkojen aikana, molempia mökillämme esiintyy.

Vaihtoehtoisesti olisin voinut asentaa biokäymälän, mutta jos periaatteessa ei itse paskan kanssa leiki niin tulee hiton kalliiksi palkata joku hoitamaan laitteen tyhjennys... :lol:
Poeka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Poeka »

Lämmitellään vanhaa aihetta:
Jokapaikanhöylä kirjoitti: Itse haihattelin tuossa toisaalla seuraavaa ratkaisua: Kaivosta pumpulla vesi wc-pöntöille ja ehkä pyykkärille, säästyy melkoinen summa vuosittain rahaa vesilaskussa, pumppu kuitenkin suht halpa kapine hankkia ja asentaa, muutama metri putkea samoten ja erityisesti ensitiä toimivia vesikalusteita ei tarvitse alkaa uusimaan. Mikäli kaivo yhtäkkisesti meinaa kuivia ja/tai sähkö katkeaa, niin muuta kuin venttiilistä vaan verkostovettä siksi aikaa kehiin...
Onko kukaan kokeillut moista järjestelmää? Entä voisiko harmailla vesillä huuhdella WC:n? Johtaisi suihuvedestä osan säiliöön, josta painevesipumpulla pöntölle. Jokin suodatin varmaan matkalle. Vai mahtaako maksaa vaivan?

Tomppa
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen

Re: Vesi-WC-pöntön lämmityskustannukset

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

Itsellänikin tuo on vielä haihatteluasteella, kaivo näet edelleen etsimättä ja avaamatta (tukittu 70-luvulla kivillä kuulemma) :roll:
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
Vastaa Viestiin