Mielenkiintoinen uutinen. Ahvenanmaalainen pariskunta rakentaa taloa lego-periaatteella, puisista palikoista. Kannattaa käydä vilkaisemassa.
http://www.ts.fi/online/kotimaa/56309.html
Talo Lego-periaatteella
Re: Talo Lego-periaatteella
Periaatteessa jos suunnittelisin uuden rakentamista, niin pitäisin tuota yhtenä mielenkiintoisena vaihtoehtona. Näin asiaa enempää tuntematta voisin sanoa että mieluummin pystyttäisin itse tuollaisen kuin jonkun "älvsby"-talon.
Aika mielenkiintoinenhan tuo on, varsinkin jos voi purkaa samanlailla kuin lego- rakennelmat ja tehdä parin vuoden päästä hieman erilaisen kämpän, isomman tai pienemmän, tilanteen mukaanJHakkinen kirjoitti:Periaatteessa jos suunnittelisin uuden rakentamista, niin pitäisin tuota yhtenä mielenkiintoisena vaihtoehtona. Näin asiaa enempää tuntematta voisin sanoa että mieluummin pystyttäisin itse tuollaisen kuin jonkun "älvsby"-talon.
Älväriä ei tosin tarvitse itse pystyttää ollenkaan. Senkuin katselee viikon vieressä kun muut kasaa ja sitten menee itse sisään ja napsauttaa jääkaapin ja saunan päälle
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
-
Jokapaikanhöylä
- Jäsen

JHakkinen kirjoitti:Periaatteessa jos suunnittelisin uuden rakentamista, niin pitäisin tuota yhtenä mielenkiintoisena vaihtoehtona. Näin asiaa enempää tuntematta voisin sanoa että mieluummin pystyttäisin itse tuollaisen kuin jonkun "älvsby"-talon.
Samma här!
"Köyhän pitää osata kaikkea.."
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."
"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."
"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
Jotenkin tulee mieleen nuo sata vuotta vanhat huvilat, siis porvareiden kesäasunnot, joista jotkut muurattiin lankunpätkistä, 50-100cm. Yleensä lähistöllä sijaitsi saha ja materiaali oli sopivaa hukkaa kesäasunnon rakentamiseksi.