betoni lattian maalaus kellarissa?
betoni lattian maalaus kellarissa?
eli autotallin betonilattia pitäs maalata kellarissa.
kysymys kuuluu mitä maalia? tila on lämmintä tilaa ja pitäs saada mahollisemman siistin näköinen tila. olen nähnyt jossain tilassa tai jossain jossa tekivät tmän yhden metsolat sairaanhoitaja näytteliän ja puolison talon kellarin uusiksi ja siel maalattiin lattia hienon näköiseksi, semmoinen punainen kiiltävä pinta. mikä maali kyseessä ja onkohan semmonen mitä voi käyttää?
lattia rakenne,alkuperäinen savi,hiekka betonia noin 5-10cm.
en jaksa piikata ja muutella mitenkään ja korkeus ei anna tehdä mitään muutakaan oikein kuin maalin.
kysymys kuuluu mitä maalia? tila on lämmintä tilaa ja pitäs saada mahollisemman siistin näköinen tila. olen nähnyt jossain tilassa tai jossain jossa tekivät tmän yhden metsolat sairaanhoitaja näytteliän ja puolison talon kellarin uusiksi ja siel maalattiin lattia hienon näköiseksi, semmoinen punainen kiiltävä pinta. mikä maali kyseessä ja onkohan semmonen mitä voi käyttää?
lattia rakenne,alkuperäinen savi,hiekka betonia noin 5-10cm.
en jaksa piikata ja muutella mitenkään ja korkeus ei anna tehdä mitään muutakaan oikein kuin maalin.
Re: betoni lattian maalaus kellarissa?
Maalia varmempi olisi laatoitus, joka sallisi betonilaatan kuivumisen myös ylöspäin. Maali on aina tiivis. Suht pienet laatat jotta sauman osuus on suuri. Ei se laatoitus kauhean paljoa maalikalvoa paksumpi ole 
Hagmans.lta lötyy monia vaihtoehtoja myös tarpolan kaipaama hengittävä maali!
Varmaa on, että totuuden puhuja paljastuu aina.
-
harri.tuominen
- Jäsen

Vedä epoksipinnoite lattiaan.. Ei maksa hirveitä, on nätti(käytetään parvekkeissa.ym)kestää siis kestää kosteutta ja kulutusta.
Vesiohenteiset epoksimaalit ovat diffuusioavoimia, eli sallivat kosteuden poistumisen rakenteesta maalin läpi.
Juurikin tuo edellä mainittu EP10 ja lisäksi ainakin Tikkurilan Akvacoat epoksimaali soveltuvat tuohon mainiosti, värejäkin löytyy kohtuullisesti.
Itse maalasin tuolla Akvacoatilla teknisen tilan lattian noin 4 viikkoa valusta eli aivan liian märkänä useimmille muille pinnotteille ja ainakin vielä on pysynyt erittäin hyvin.
Juurikin tuo edellä mainittu EP10 ja lisäksi ainakin Tikkurilan Akvacoat epoksimaali soveltuvat tuohon mainiosti, värejäkin löytyy kohtuullisesti.
Itse maalasin tuolla Akvacoatilla teknisen tilan lattian noin 4 viikkoa valusta eli aivan liian märkänä useimmille muille pinnotteille ja ainakin vielä on pysynyt erittäin hyvin.
Joo! Kyllähän noiden tuotteiden tuoteselosteet lupaavat vaikka sun mitä. Nykyään melko monessa purkissa lukee, että voidaan maalata kosteallekin betonipinnalle tuntuu niin hurjalta. On varmaan tutkittu 
Lisää tietoa löytyy kirjasta by 49 / BLY 10 Betonilattioiden pinnoitusohjeet 2003timle70 kirjoitti:Joo! Kyllähän noiden tuotteiden tuoteselosteet lupaavat vaikka sun mitä. Nykyään melko monessa purkissa lukee, että voidaan maalata kosteallekin betonipinnalle tuntuu niin hurjalta. On varmaan tutkittu
Ja kokemus ainakin minulla tukee tuota märälle betonipinnalle maalausta. Ja tässä tapauksessa märälle tarkoittaa ettei siinä nyt varsinaisesti vettä ole. Mutta tuo epoksimaali siis sallii sen että kohtuullinen määrä kapillaarisesti nousevaa vettä myös tulee sen maalin läpi. Vähän kuin gore-tex pinnoite lattialle.
Viime viikolla maalasin just solmasterin 300:lla parvekkeita ja hyvältä kamalta vaikutti ainaski riittoisaa, mutta tietty eri asia kuin maanvarainen lattia. Juuri ton takia otin , kun on syksy ja ei ilmat oo kovin lämpimiä niin pääsis se kosteus nousee sieltä pois 9l maksoi 168€ sävytettynä litralla maalaa 3,5-4 m2 kahteen kertaan