Eilen pussitettiin 2 isoa rullallista isoja jätesäkkejä täyteen puruja lattiasta. Osa puruista oli paakkuuntunut, kertooko tuo kosteudesta vai paakkuuntuuko purut ajan myötä joka tapauksessa? Olen kuitenkin tyytyväinen, että lähdin poistamaan puruja, koska tuo paakkuuntuminen arveluttaa. Lisäksi näkee vähän niitä rakenteita ja niiden kuntoa paremmin. Sanoinkin, että kohtahan tässä osaisi jo rakentaa talon alusta loppuun

Ruokatilan lattian päädyin sitten säilyttämmään (jos en nyt oikeesti innostu vielä sitäkin purkamaan

) Lattia on kohtalaisen hyvässä kunnossa ja tasainen, eli laudat vain hiotaan ja katsotaan nyt maalaanko vai osmoanko.. Keittiön lattia ja tulevan olohuoneen lattia ovat siis koolauksiin ja perustuksiin saakka auki, purut suurimmaksi osaksi pois, tänään pitäisi vielä jatkaa vähän puru-urakkaa. Mietin, että nythän se ois helppo puhkaista lattiaa ja laittaa vähän leveämpi portaikko kellariin menemään. On nimittäin kapein portaikko mitä olen ikinä nähnyt, se meidän talon kellariportaikko! Ei tarvii perän yhtään levitä tästä, että mahdun menemään vielä niissä portaissa

Mietityttää kellarissa oleva kylmäkellari..miten sen poistaminen tapahtuu? Kylmäkellari tuo kellarikerrokseen sitä ikävää maakellarin hajua ja haluaisin sen poistaa kokonaan käytöstä. Tai siis käytöstähän se on pois koko ajan kun ei siellä mitään ole. Kellarin kattoa pitäisi vähän paikkailla keittiön alta, kun viemäriputki on vuotanut ja laudat on pehmenneet. Tähän voisin tarvita vinkkejä osaavammilta, pystynkö ja kykenenkö itse tuohon? Samoin keittiön seinän sisäpinnasta pitäisi poistaa noin puolen metrin korkeuteen saakka pari metriä suuntaansa seinälautaa, kuinka tuo tarkkaan ottaen tapahtuu, ja teenkö itse..? Villoituksissakin voisin ottaa vinkkejä vastaan, laitanko ekovillaa lattialautojen alle, mitä muuta sinne täytyy laittaa? Minkä verran villoja laitetaan?
Olen kova tekemään remppaa ja kaipailen vain vinkkejä miten mikäkin olisi viisainta tehdä. (ihmettelen suuresti näitä lähipiirini naisia, jotka ovat isoon ääneen kummastelleet "miten sinä sitä taloasi oikein remppaat, eikö olisi parasta antaa se ja se homma kuitenkin jollekin remppafirmalle??" ja syytää samalla vähiä rahoja taivaan tuuliin kun pystyn itsekin tekemään..)