Ilmankuivain Biltemasta
Ilmankuivain Biltemasta
Onko kokemuksia bilteman ilmankuivaimesta? Mitenkähän tuo toiminee eli käynnistyykö ja sammuuko se automaattisesti saavutettuaan halutun kosteustason?
Kun kone on käynnissä kuluttaako se aina sen 400W vai tuleeko se vähemmällä toimeen?
Kun kone on käynnissä kuluttaako se aina sen 400W vai tuleeko se vähemmällä toimeen?
Re: Ilmankuivain Biltemasta
Mulla on se bilteman kalliimpi versio. Hyvin on toiminut vuoden keskellä remonttia. Kenno vaan alkaa haiseen aika elävälle kun on ollut kohtuullisen vaativissa olosuhteissa. Tarvis koittaa putsata.
Oon ite käyttänyt sitä jatkuvalla kuivaus asennolla, vaihtoehtona on joku automaatti moodikin. En ole seurannut miten se sillä toimii.
Ihan mahdottomiin tollanen kuivaaja ei pysty. Riipuu tietty kuinkapaljon sitä kosteutta tuleee jatkuvasti lisää.
Teho on varmaan se 400 w ainakin kuivauksen aikana. Sulatuksella voi kulua vähemmän. En ole asiaan sen kummemmin perehtynyt.
Konehan toimii lämmittimenä joten ei se energia ihan hukkaan mene.
Oon ite käyttänyt sitä jatkuvalla kuivaus asennolla, vaihtoehtona on joku automaatti moodikin. En ole seurannut miten se sillä toimii.
Ihan mahdottomiin tollanen kuivaaja ei pysty. Riipuu tietty kuinkapaljon sitä kosteutta tuleee jatkuvasti lisää.
Teho on varmaan se 400 w ainakin kuivauksen aikana. Sulatuksella voi kulua vähemmän. En ole asiaan sen kummemmin perehtynyt.
Konehan toimii lämmittimenä joten ei se energia ihan hukkaan mene.
Kun Savolainen puhuu siirtyy vastuu kuulijalle. Koskee tässä tapauksessa myös Hämäläistä.
meillä on nyt toi chlas ohlssonin pienempi laite,ihan hyvä kampe kait. oon pitäny 60% asetusta,noilla kieppeillä vehje sammuu,myös jatkuva kuivausnappi löytyy.
kyllä toi ainakin tekee sen minkä lupaa,kellari on nyt kuivempi,olen ollut huomaavani että jopa rapatut seinät näyttäisivät kuivemmilta..tiijä sitten onko näin.
kyllä toi ainakin tekee sen minkä lupaa,kellari on nyt kuivempi,olen ollut huomaavani että jopa rapatut seinät näyttäisivät kuivemmilta..tiijä sitten onko näin.
Entäs miten toi Bauhaussin myyvä Pro Klima tms, hinta tais olla noin 150e ja mitä ny ohjekirjoja kattelin Bilteman ja Bauhaussin laitteista niin vaikuttivat melkein samoilta vehkeiltä. Bauhaussin vehe ehkä hieman tyylikkäämpi, tosin Bilteman laitetta en nähny kuin pahvilaatikon kyljestä. K-raudan myymä Greessä olis sitten taas jo kuuden litran vesiastia, mutta säätö oli manuaalinen, ei mitää hienouksia. Hintaki liki 230e.
---
Vuoden 1959 Siporex-talo
Vuoden 1959 Siporex-talo
Jokin vertailukin näistä oli, olikohan Rakennus-TM:ssä? Tuon voitti muistaakseni juuri Gree.
Jos saman laitteen saa suunnilleen samaan hintaan myös Baukkarista, niin kannattaa se sieltä myös ostaa, koska vain heiltä saa viiden vuoden takuun.
Jos saman laitteen saa suunnilleen samaan hintaan myös Baukkarista, niin kannattaa se sieltä myös ostaa, koska vain heiltä saa viiden vuoden takuun.
Meillä hurisee kellarissa tuo Bauhaussin ProKlima. reilut 9 kk on nyt pyörinyt ja toimii vieläkin. vesisäiliö vain on turhan pieni kun saa joka päivä tyhjentää mutta mukana tuli letkukiinnitin jolla sais suoraan viemäriin tuon veden. Jonkunlainen suodatinkin tuossa on mitä joutuu joskus puhdistaa isoimmista.
K-raudan Greetä olin alunperin hankkimassa mutta kun kaksi paikkaa myi eioota ja hintakin heitti satasella niin hain Bauhaus version. Muutenkin huomannut että Bauhaus pitää tavaraa hyllyssä enenpi ja halvemmalla. Esim. kiuas. k-rauta kahden viikon toimitusajalla vs. Bauhauksen montako otat.
K-raudan Greetä olin alunperin hankkimassa mutta kun kaksi paikkaa myi eioota ja hintakin heitti satasella niin hain Bauhaus version. Muutenkin huomannut että Bauhaus pitää tavaraa hyllyssä enenpi ja halvemmalla. Esim. kiuas. k-rauta kahden viikon toimitusajalla vs. Bauhauksen montako otat.
Meillä bilteman pienempi malli tuhissut kellarissa nyt pari kuukautta ja ihan ookoo vehkeeltä tuntuu. Kellarissa on myös kosteusmittari, ja kyllä tuo todellakin kuivattaa. Jostain 80% saa ilmatilan suhteellisen kosteusprosentin reilu 40% paikkeille. Meillä tuo on siis jatkuvasti käynnissä, mutta niin kuin todettu ei se sähkö hukkaan mene, vaan lämmittää. Vaihtoehtona on pitää kellarissa patteria ja tuulettaa kosteus pihalle, mikä vie enempi sähköä kuin tuo kuivain ja kuivaimella voi pitää sen ilmanvaihdon pienemmällä.
Eli ilmankuivaimella saa kellarissa ilmatilan kuivemmaksi ja lämpimämmäksi vähemmällä sähkönkulutuksella kuin patteri + ilmanvaihtoyhdistelmällä. Suosittelen.
Clas Ohlssonin ja Bauhausin vehkeistä en tiedä, mutta bilteman vekottimessa on mahdollisuus käyttää myös tyhjennysputkea (jos on lattiakaivo), ni ei tarvi olla yhtenään säiliötä tyhjentämässä.
Eli ilmankuivaimella saa kellarissa ilmatilan kuivemmaksi ja lämpimämmäksi vähemmällä sähkönkulutuksella kuin patteri + ilmanvaihtoyhdistelmällä. Suosittelen.
Clas Ohlssonin ja Bauhausin vehkeistä en tiedä, mutta bilteman vekottimessa on mahdollisuus käyttää myös tyhjennysputkea (jos on lattiakaivo), ni ei tarvi olla yhtenään säiliötä tyhjentämässä.
ikämajaRajamäki
Meillä kellarissa tuo k-raudan gree missä säiliö 6 litraa, maksoin muistaakseni 220, muuta vaihtoehtoa ei tältä alueelta löytänyt kuin tuo ja green pienempi malli.
ja todella hyvin on toiminut tämän 3 kk. pitäis vaan ostaa vielä kosteusmittari mitä seurata. Kunhan alkaa pyykin kuivaus kylppärissä niin luulen että on vähän raikkaampia pyykkejä mitä aikasemmin...
ja todella hyvin on toiminut tämän 3 kk. pitäis vaan ostaa vielä kosteusmittari mitä seurata. Kunhan alkaa pyykin kuivaus kylppärissä niin luulen että on vähän raikkaampia pyykkejä mitä aikasemmin...
Löytyykö tuosta Bauhausin mallista dataa netistä?
Mä olen käyttäny ihan perus ilmastointilaitetta (siis semmonen pömpeli, josta lähtee kurttuputki ulos) myös kuivaajana. Kuivauskäytössä ei tietenkään laiteta sitä putkea ulos...
Kosteusanturia ei ole, mutta ajastin on. Sillä on helppo kuivata esim. pyykit tai kylppäri saunan jälkeen. Tehoa tuplasti varsinaisiin kuivaajiin nähden (n.800W).
Poistoilmaan kosteuden höyrystävä malli ei tietenkään käy...
Kosteusanturia ei ole, mutta ajastin on. Sillä on helppo kuivata esim. pyykit tai kylppäri saunan jälkeen. Tehoa tuplasti varsinaisiin kuivaajiin nähden (n.800W).
Poistoilmaan kosteuden höyrystävä malli ei tietenkään käy...
Hyvä idea... harmillista kun minäkin menin tuon ilmankuivaimen jo ostamaan, meillä olis ollu tollanen ilmastointipömpeli varastossa tyhjän panttina pölyä keräämässä... Noh... josko sitä keksis jonkun toisenkin kuivaamista tarvitsevan tilan (vesivahinkoja odotellessa...)Janos kirjoitti:Mä olen käyttäny ihan perus ilmastointilaitetta (siis semmonen pömpeli, josta lähtee kurttuputki ulos) myös kuivaajana. Kuivauskäytössä ei tietenkään laiteta sitä putkea ulos...![]()
ikämajaRajamäki
On tyhjennysputki Clas Ohlsonin myynnissä olevassa. Ostin tollasen viikko sitten kellariin hurisemaan. http://www.clasohlson.fi/link/m3/Produc ... nr=36-3477wekkuli kirjoitti:Clas Ohlssonin ja Bauhausin vehkeistä en tiedä, mutta bilteman vekottimessa on mahdollisuus käyttää myös tyhjennysputkea (jos on lattiakaivo), ni ei tarvi olla yhtenään säiliötä tyhjentämässä.
Oon ollut tyytyväinen. Masiinaan voi ohjelmoida halutun ilmankosteuden ja sen saavutettuaan sammuu. Digimittari näyttää koko ajan vallitsevan kosteude.