lukkeja?

Rintamamiestaloista ja muusta
tyy
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.tyyn.vuodatus.net

Re: lukkeja?

Viesti Kirjoittaja tyy »

Eip tuntunu kivalta aamusella, ku pyyhki kasvoja pyyhkeeseen ja siin pyyhkees oliki ylläri... Ja iso sellainen. Mut en minä niitä lukkeja tapa. Annan olla. Vessa niitä on täys, mutta eivät ne muualle ole vielä liikkuneet.
koulukoti
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja koulukoti »

Työhuoneellani on lukkeja. Yleensä kun tulen hommiin, yksi lukki tulee työpöydälle katsomaan, tarkistamaan ehkä tulokkaan, heiluttaa jalkaa tervehdykseksi (tai tunnistaakseen... :wink: ) ja lähtee pois. Pidän niistä, ovat mukavia seurata. Työni on kosteahkoa välillä, mutta ei ole hometta nurkissa. Lattialämmöstä ilmeisesti pitävät.
pelkka
Jäsen
Jäsen

oodi hämähäkille

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Lukit on hyviä, hämikset on hyviä. Mulla on niitä talossa ja huussissa kaikenlaisia, ja joskus jotkut niistä matkustaa mun autossa kaupunkiin ja takaisin, puolisalaa. Saunassani on yksi iso vakiolukki, työhuoneessa myös. On ihanaa istua koneen ääressä ja eksyä aiheesta kun pikku lukki pudottaa itsensä lentolangallaan nenän eteen ja jää siihen hetkeksi kiikkumaan. Ne on ihmeellisiä, ja se jälki jota ne tekevät on ihmeellistä. Hämähäkinverkko on yhtä käsittämättömän upea luomus kuin silkki.

Ja kelloa ynnä tiimalasia hienompi ajan kulun merkitsijä on hienonhieno verkko, joka on kudottu tietokoneen kaiuttimen, peltitölkin jossa on kyniä, ja kattolampun välille sen yhden päivän aikana kun olen ulkona töissä.

Joo, hämikset on hyviä. Siksi niiden listiminen, kiduttaminen ja kaltoinkohtelu tuo toooooooooosipaljon huonoa onnea

tietää pelkka
koulukoti
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja koulukoti »

Aivan samaa mieltä Pelkan kanssa..... ja yksi kaunein näkemäni sisustuselementti on ulkohuusimme katon hämähäkinseitti lumikiteisenä! :-D

koulukoti
pelkka
Jäsen
Jäsen

koulukoti, käytämmeköhän samaa ulkohuussia...!

(illalla kaupungista tultua talutin taas yhden pitkäkoipisen tuvan lattialta talon ulkoseinälle kiipeilemään - yhdestä koivesta h-e-l-l-ä-s-t-i kiinni samalla lempeästi jutustellen)
tarpola
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tarpola »

pelkka kirjoitti:koulukoti, käytämmeköhän samaa ulkohuussia...!

(illalla kaupungista tultua talutin taas yhden pitkäkoipisen tuvan lattialta talon ulkoseinälle kiipeilemään - yhdestä koivesta h-e-l-l-ä-s-t-i kiinni samalla lempeästi jutustellen)
Yäk.

Siis hyvä tuuri tuolla lukilla että oli siellä eikä täällä. Epäilemättä jalo eläin ja kaikin puolin hyödyllinen, mutta sille en henkilökohtaisesti vain voi mitään että meillä se on minä tai lukki joka asuu. Poistuja lähtee varmuuden vuoksi sanomalehden alle liiskattuna, ja toistaiseksi se en ole ollut minä. Anteeksi.
ansi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ansi »

Pakko myöntää että meilläkin hämyt kokee kovan kohtalon, olivatpa sitten kuinka hyödyllisiä hyvänsä (oikeastaan en ole yhtään hyötyseikkaa niistä keksinyt... :oops: ).

Inhoan otuksia niin paljon, että en edes pysty isoimpia liiskaamaan vaan napaan rikkaimurin esiin ja imuiroin ne. Tosin nyt kun taloksi on asettunut pari kissanpoikaa, niin helpoiten eliminointi hoituu nostamalla kissa hämyn luo ja usuttamalla hämy liikkumaan, kissa hoitaa loput :wink:

Sorry paljon kaikki te jotka hämähäkkejä ihailette, minä vaan en pääse hämähäkki-inhostani yli.
pelkka
Jäsen
Jäsen

Haa, mutta vanha kansapa tiesi että hämähäkin tappaminen tuo huonoa onnea. Ootteko koskaan aatelleet raakalaiset kuinka iso osa elämän vastoinkäymisistä on pelkästään hämähäkkien liiskaamisen tulosta?

Sitäpaitsi rohkenen muistuttaa että hämähäkki on myös perinteinen naisen ****n symboli. Ei pyhiä asioita rikkaimuriin taikka villipetojen ruuaksi!
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.suorakon.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oto Hascak »

pelkka kirjoitti:Sitäpaitsi rohkenen muistuttaa että hämähäkki on myös perinteinen naisen ****n symboli. Ei pyhiä asioita rikkaimuriin taikka villipetojen ruuaksi!
Oletan ****n tarkoittavan naisen sukuelintä. Se voi olla perinteinen näkemys asiasta, mutta nykyiselläänhän puhutaan suklaahämähäkistä ja se tarkoittaa p*rsereikää. :mrgreen:

Hämähäkit, yök. Hämähäkit ja kärpäset saavat tappotuomion sisätiloissa. Perhoset, ampiaiset ja vastaavat kiikutan ulos elävänä.
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
ansi
Jäsen
Jäsen

Haa, mutta vanha kansapa tiesi että hämähäkin tappaminen tuo huonoa onnea. Ootteko koskaan aatelleet raakalaiset kuinka iso osa elämän vastoinkäymisistä on pelkästään hämähäkkien liiskaamisen tulosta?
Jonnii verran taikauskoisena ihmisenä (en kulje tikkaiden ali, sylkäsen kolmasti olan yli kun musta kissa ylittää tien, viskaan suolaa olan yli jos sitä kaatuu pöydälle :roll: ) olen tullut kyllä huolestuneena ajatelleksi tuota seikkaa. Vähän aikaa tuo uskomus hillitsikin tappohaluja ja yritin jotenkin inhosta hytisten kuljettaa hämyjä ulos (tai sälytin tappovuoron miehelle :lol: ). Inho kuitenkin voitti ja nykyään taas listin surutta kaikki vastaan tulevat kahdeksanjalkaiset...tai siis useimmiten mies/kissat listii.

Sitäpaitsi hajotin eilen yhden kuumemittarin ja yhden lasisen kattilankannen, joten sirpaleita tuli riittämiin korvaamaan useammankin hämähäkin mahdollisesti tuottaman epäonnen :-D

Ja tuo vertaus naisen ****n vasta kamala on! Verrata nyt moista ihottavaa ötökkää siihen (tässä siis inhottava ötökkö= hämähäkki ja se = ****, väärinkäsitysten välttämiseksi), hyi pelkka! :wink:
pelkka
Jäsen
Jäsen

No mutta eihän tuo toki ole omasta päästäni, tuo abstrakti porukka nimeltänsä "vanha kansahan" tuon vertauksen on keksinyt. Tosin olikohan Tampereen jonkin seurakunnan nuorisotyö yritti omia tuotakin hienoa symbolia omaan käyttöönsä tässä vuoden sisällä, perustellen että "hässäkkähän" on kirkkovene... kaikkea pahuutta sitä maailmassa sikiääkin.

(Oto, mä luulen että tarjosit mulle juuri keinon jolla saan itseäni estettyä syömästä suklaata!)
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.suorakon.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oto Hascak »

pelkka kirjoitti:(Oto, mä luulen että tarjosit mulle juuri keinon jolla saan itseäni estettyä syömästä suklaata!)
Toivottavasti karjalanpiirakka kelpaa edelleen... :mrgreen:
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
ansi
Jäsen
Jäsen

No siis sehän ON kirkkovene! Siis ikinä en ole tota hämähäkkivertausta kuullutkaan, mutta kirkkovene kyllä on vanha tuttu ilmaisu jo nuoruusvuosilta.

Mutta johan tais lipsahtaa koko keskustelu taas ohi aiheen levottomille vesille, oisko perjantailla osuutta asiaan??!! Ja meikäläisellä myös tämän iltaisilla pikkujouluilla viini .
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

Sitäpaitsi hajotin eilen yhden kuumemittarin ja yhden lasisen kattilankannen, joten sirpaleita tuli riittämiin korvaamaan useammankin hämähäkin mahdollisesti tuottaman epäonnen
Ansi!
Tuo kuumemittari ja kattilankansi hajosi JUURI sen takia että menit listimään sen hämähäkin :mrgreen:
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
ansi
Jäsen
Jäsen

Tuo kuumemittari ja kattilankansi hajosi JUURI sen takia että menit listimään sen hämähäkin
No perkkeles, tuotapa en tullut ajatelleeksi. Tosin en ole niitä tappanut aikoihin. Mutta ehkä ne sirpaleet tuo onnea sen verran että voin tölvästä taas pari hämyä hengiltä hyvällä omalla tunnolla ja nämä tapahtumat ikään kuin kumoavat toisensa :-D .
Vastaa Viestiin