Tuli taannoin ostettua Honkkarista ohkaiset neopreenisormikkaat nimeltänsä Snow Fox. Olin aatellut avantohanskoiksi, mutta eihän niistä siihen ollut kun vesi hulahti heti ranteen kohdalta sisään. Aattelin että hukkaostos.
Mutta nyt kun on satanut (ainakin) viikon putkeen niin oon huomannu että ulkohommissa ne onkin aivan mainiot kun joka paikassa on kuraa, mutaa ja liejua. Ne pitää just yhden valoisan päivän verran vettä ja kosteutta, ja kuitenkin kuivuvat kylppärissä seuraavan yön aikana mitä taas paksummat sormikkaat ei tee. Aivan mainiot. Kädetkään ei oo semmoista samanlaista hiekkapaperia kuin jos yrittäisi pitää (ja tunnin välein vaihtaa) nahka- ja kumihanskoja. Suosittelen. Hinta taisi olla 9,90.
pelkka
neopreenihanskat kurahommiin
- vesahy
- Jäsen

Re: neopreenihanskat kurahommiin
Täytyypä muista kun seuraavan kerran alan sementtihommiin, sementti kun polttaa kätteni kauniin hipiän hetkessä pilalle. Pihasavi ei niinkään.
Noita sementti tahi mitään valuhommia ei pitäisi tehdä ilman hanskoja. Ei ole hyvä ihmisen nahkalle se.
Kuralla en viitannu niinkään valu- ja muuraustöihin vaan enämpi tuohon ulkona vallitsevaan säätilaan. En kyllä menisi noita sementtihommissa käyttämään, varsikin kun on aika olematon. Taitaa olla kunnon varrelliset muovi / kumihanskat niissä hommissa turvallisimmat.
pelkka
pelkka
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit kurahommilla, mutta viittasin lähinnä tuohon vesahy:n kirjoitukseen. Vaikkakin yleensä itse kutsun kuraksi tuota betonia valuvaiheessa.
- vesahy
- Jäsen

Kuraksi noita kaikkia sementtisekoituksia meilläkin päin sanotaan. Tarkoitukseni oli vaan muistutaa itselleni, että ihon suojaus sementtiä käsitellessä joskus unohtuu ja silloin mulla iho heti palaa koppuraksi. Ilmiön aiheuttaa myös kuiva, säkissä oleva sementti, ei sen tarvitse olla veteen sekoitettua. Siis kuraa.