Kaksoispesäkattila

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
kimppen
Jäsen
Jäsen

Re: Kaksoispesäkattila

Viesti Kirjoittaja kimppen »

Meillä on ittellä Högforsin 15 maxi vuodelta 79. Lämitämme aina suihkuvedet puulla ja minun on sanottava että me joudumme nostamaan kattilalämpötilaa aina noin 10-20 astetta jotta suihkuvedet riittäisi / tai olisivat edes lämpöisiä. Eli jos lämmitämme puulla ja yritämme mennä suihkuun kuin kattilavesi on samanlämpöstä kuin öljyäpoltamalla niin voin ollla varma että suihkuun ainakin vilustuu. Kuin muutimme taloon niin mulla oli sama ongelma tuon miedän kattilan kanssa että lämmöt ei oikein tahtonut nousta kuin lämmitti puulla, tämä johtui siitä että tulipesäseinämät oli täynnä nokea sun muuta roskaa. Putsaa tulipesä, lämittä kattila 80 asteeseen ja sammuta lämmityksen kiertopumppu niin ja ilmanotto pienmmälle niin kyllä mun mielestä sieltä pitää tulla lämmintä vettä jos sulla ei oo ilmaa kattilassa. Ainakin tuo meidän sama pannu tuottaa silloin lämmintä vettä ihan riittävästi.

Niin ja voihan sitä tarkistaa sisään tulevasta ja lähtevästä käyttövesiputkesta että onko niisä lämpötilaeroja kuin laitaa lämpöisen veden juoksemaan. Missäs nämä putket ovat selviävät tarrasta joka on liimattu shuntin eteen (kattilan päällä siis, patteriverkostoon menevien putkien kohdalla). Toivottavasti tämä ongelma selviää sinulle pian.
Jyrinor
Jäsen
Jäsen

Re: Kaksoispesäkattila

Viesti Kirjoittaja Jyrinor »

Hetken ihmettelin ,tutkiskelin ja nuohosin kattilaa ja johan alkoi lämpöstä hanasta tulemaan. En todella tiedä mikä toimenpide tuohon hommaan auttoi, mutta nyt käyttövesi on ihan lämmintä/kuumaa. Eilen käytiin emännän kanssa suihkussa peräjälkeen ja molemille riitti hyvin lämmintä vettä, joka siis puilla lämmitettyä. Pitää käyttää tuota kiertovesipumppukikkaa jos tulee isompi porukka saunomaan.
Vastaa Viestiin