Vesijohtoon vesivuotokytkin
Re: Vesijohtoon vesivuotokytkin
Halvin ratkaisu on toki se että opettaa kaikille talon asukkaille missä pääsulku jos jostain alkaa suihkuamaan ja sulku kiinni muutenkin kun ei ketään paikalla.
Mittareiden päälle saa optolukijan (useimmiten), joka tajuaa kai parhaimmillaan litran kulutuksen. Siihen sitten joku vahtimaan että tiettynä aikana ei saa edes litraa kadota minnekään tunnissa.
Halvempi ratkaisu tuohonkin se että kaikki hanat kiinni ja sitten silmä kovana tuijottaa hetken mittariin ettei hakasratas liiku.
Jep, luulen myös kuten Kokki, ettei vak.yhtiö ainakaan pahaa sanaa sano jos itse on kaikkensa yrittänyt estää moiset.
Mittareiden päälle saa optolukijan (useimmiten), joka tajuaa kai parhaimmillaan litran kulutuksen. Siihen sitten joku vahtimaan että tiettynä aikana ei saa edes litraa kadota minnekään tunnissa.
Halvempi ratkaisu tuohonkin se että kaikki hanat kiinni ja sitten silmä kovana tuijottaa hetken mittariin ettei hakasratas liiku.
Jep, luulen myös kuten Kokki, ettei vak.yhtiö ainakaan pahaa sanaa sano jos itse on kaikkensa yrittänyt estää moiset.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Sen verran vakuutusyhtiöiden kanssa ollut tekemisissä, että minä en ainakaan luule enään mitään
Ystäväperheellä kävi ikävästi ja tuli iso vesivahinko, vanhat putket ja ei korvattu mitään (pönttö oli mennyt rikki lomalla ollessa ja pääsulku ei ollut kiinni). Remontti kesti 5 kk ja sen aikaa asuivat muualla. Aikas helisemässä olivat tuona aikana, ei käynyt kateeksi.
Tulevaisuudessa luulisi etäluettaviin vesimittareihin tulevan kaikenlaisia mukavia ominaisuuksia, niitä odotellessa.
Ystäväperheellä kävi ikävästi ja tuli iso vesivahinko, vanhat putket ja ei korvattu mitään (pönttö oli mennyt rikki lomalla ollessa ja pääsulku ei ollut kiinni). Remontti kesti 5 kk ja sen aikaa asuivat muualla. Aikas helisemässä olivat tuona aikana, ei käynyt kateeksi.
Tulevaisuudessa luulisi etäluettaviin vesimittareihin tulevan kaikenlaisia mukavia ominaisuuksia, niitä odotellessa.
Sama syy minulla. Eikä tuo ole edes mikään itse tehty viritelmä. Vaan ihan ammattilainen (putkimies) sen asensi. Toki hänkin oli sitä mieltä, että harvinainen, että tuollaisia ei yleensä omakotilaihin laiteta. Ovat kuitenkin hänen mukaansa yleistymässä isommissa kiinteisöissä, joissa esim KNX- standardia on laajemmin käytetty kiinteistöautomaation toteutamiseksi.kokki kirjoitti:Itellä on ainaki putkistolla sen verran ikää, että ei ne korvais kuitenkaan niin sehän on se ja sama jos saa itelleen lisäturvallisuutta hieman virittämällä.
T: Tuokki
Tällaista olen harkinnut: http://smarthome.fi/fi/tunnistimet/190- ... ttari.html Sitten näkii oikeasti jo liruttelee. Nyt magneettiventtiilin tuomas suoja ei ole mitenkään sidoksissa veden virtaukseen vaan aikaa ja liiketunnismiin (=onko joku talossa)tuuma kirjoitti:Halvin ratkaisu on toki se että opettaa kaikille talon asukkaille missä pääsulku jos jostain alkaa suihkuamaan ja sulku kiinni muutenkin kun ei ketään paikalla.
Tätä päivää taitanee olla se että mikään ei ole oikeastaan mahdotonta mutta se että sen asennuksen kanssa on vähän niin ja näin, langattomuus toki auttaa asiaa. Mutta sähkönsyöttö tai paristottuokki kirjoitti:
Tällaista olen harkinnut: http://smarthome.fi/fi/tunnistimet/190- ... ttari.html Sitten näkii oikeasti jo liruttelee. Nyt magneettiventtiilin tuomas suoja ei ole mitenkään sidoksissa veden virtaukseen vaan aikaa ja liiketunnismiin (=onko joku talossa)
Onkos Tuokki Enocean vimpaimia ajatellut tai jopa kokeillut? Juju niissä on ottaa energia käytöstä /auringosta = ei paristoja, ei ulkopuolisia sähkönsyöttöjä. Kellarissa toki heikosti auringonvaloa mutta kineettisestä energiastakin voimansa ottaa. (Ehkä ei kuitenkaan vesimittarin pyörimisestä...) Mutta jos vesivirtaamasta ottaisi niin sillähän melkein lämmittäisi koko talon!
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
---
Vuoden 1959 Siporex-talo
Vuoden 1959 Siporex-talo
Kyllä.. Tokihan tuo vaatii vähän enemmän harrastuneisuutta ja PC:n (ohjelma siinä) kanssa säätämistä. Toinen vaihtoehto HardCore TeeSeItse miehelle voisi olla tämä: http://razberry.z-wave.me/
T:Tuokki
Emmäää mitää raspei, kun mulla on atk muuteki jo 1wire-mittauksia sun muuta turhuuksia varten kokoajan päällä. Tuolla oli näköjään joku 65 euron tikku missä oli joku akku sun muuta, vähä hienompi.
Hienompi tikku
Nämä siis vastaanottaa ja lähettää signaalia? Tuo vesimittarilukija olis kyl aika hieno.
Hienompi tikku
Nämä siis vastaanottaa ja lähettää signaalia? Tuo vesimittarilukija olis kyl aika hieno.
---
Vuoden 1959 Siporex-talo
Vuoden 1959 Siporex-talo