Spautio kirjoitti:Jtbo kuluttanee energiaa polkemalla jossain suolla joka reissulla sellaiset 3000 kilokaloria? Paljonko kaloreita pitäisi laittaa miehen reppuun jotta mies saataisiin tänne etelään esittelemään tietoteknisiä tekosiaan? Reppuunsa pitäisi pakata ehkä jotain 70.000 kilokaloria? (juominen pitäisi järjestää myös).

Ei siihen suota tarvitse, tunnissa palaa se noin 1000 kilokaloria, keskisyke jos on siellä päälle 150 3 tunnin ajan, maksimin jäädessä 165 pintaan, niin kyllähän siinä energiaa palaa
Juominen onkin sitten se suurempi tuska, 0.5-1 litra tunnissa hikeä ja kun 1 litra hikeä meinaa 5g suolaa, niin sitä joutuu vähän aina pohtimaan. Käytännössä tahtoo mennä niin, että ensin tankkaa reilusti ja vetää tauotta, syömättä ja juomatta sen 3 tuntia, mikä ei ole hyvä.
Sekin vaan, että se juomakin painaa ja pyöräillessä ylämäkeen kaikki paino tuntuu jotenkin kummasti kertautuvan, edelleen suurin ongelma on se, että syke nousee siihen maksimiinsa liian helposti, happi loppuu ja meno puutuu ylämäkeen, mutta jospa se jotenkin siitä vielä kehittyisi.
Olen minä kyllä yrittänyt viimeisen viikon pk-sykkeillä, mutta aika haastavaa tuo tuntuu olevan, siinä ei palaisi kuin reilu 700 kilokaloria tunnissa, tällä päällä se hitaasti eteneminen on vaan vähän kaukainen haave, vaikka sillä saisi tuota pisempää matkaa kehitettyä.
Maastossa 6km 1000 kilokaloria, maantiellä pääsee liki triplamatkan samalla kalorimäärällä, ainakin teoriassa, jos malttaa ajaa hitaasti, mikä ei tietenkään toteudu.
Ei kai se painonhalintatyöklu nyt niin monimutkainen ole? Jollekkin sivulle eksyessä sitä tosin huomaa toisinaan pohtivansa, että mikähän tässäkin solussa on oikein ajatuksena ollut, mutta kyllä se toisinaan sitten avautuu, että mikä se hieno ajatus oikein oli.
Nyt tosin pitää pakata eväät reppuun ja mennä kaatumaan hankeen, kun polut vielä vähän kantaa.