tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Luulen että ei Jtbo sokeripussien ja lähdepullon kanssa tänne tule, kai hänelläkin on ajatuksia ettei ne pelkät kilokalorit vaan maku...

Polar on vähän outo, musta lelukello tulee yhä vain mieleeni. Onhan heillä tosiaan jo lihaksia että tuotteetkin melkoisia ja varsinkin tykkään että uskalsivat.

Viimeinen linkki ei auennut.

Se Jtbo:n laskentataulukko jos se nyt on sitten julkinen niin siinäpä mainio alusta jollekin jalostettavaksi.

Tympeää ettei tuollaista vaivaa kukaan itseä lääkäriksi tituulereva ota pähkinäkseen. Tietenkään se ei onnistu kun täytyy tehdä sitä tulosta koko ajan :(
Viimeinen linkki on oikein, mutta niiden palvelin taitaa olla kipsahtanut nurin, no pian se kai on taas pystyssä, kun se on THL:n alainen projekti.

Polar tarjoaa paljon vähällä rahalla, hieman yksinkertaistettua verrattuna Garminiin, mutta sitten taas niiden web-alusta on aika mainio. Perinteisiä suomalaisten firmojen ongelmia niin markkinoinnissa kuin laadunkin kanssa (softa), mutta ihan hyviä Kiinassa valmistettuja rojuja ne tekee, nehän vain suunnitellaan kotimaassa, mutta vain protoilu on kotimaista tekoa, tuotteet tehdään Kiinassa.

Lähinnä se taulukko on idea, aika paljon pitää tehdä että se on tuote, mutta monelle siitä olisi apua luulen.

Reseptipuolihan voisi mennä niinkin, että se on mistä maksetaan, että tulee ne ruokalajit jne. sinne, jolloin käyttäjälle jäisi vain se valitsemisen vaiva, kuukausimaksulla siitä saisi oletettavasti elannon jokuselle henkilölle, paljon vaan siihen tarvitaan korjauksiakin luulen.

Eihän kukaan ota tutkiakseen, kun täällä saa vain suorittaa, jos sooloilee niin tulee sanktioita, kuten sille yhdellekkin lääkärille, joka oli ymmärtänyt, että ravitsemuksella on hyvin tärkeä rooli terveydessä, mutta niin vain sanktiota niskaan, sillä eihän potilasta saa parantaa, vain oireita saa lievittää ja sitäkin vain siten kuten on tapana, uutta ei saa keksiä.

Sinällään onhan siinä ihan perusteitakin miksi ei saa uutta itse keksiä, mutta kun se tutkimuspuoli on vähän sellainen mitä ei oikeastaan pitäisi sohaista, sisäpiirit ja sitä rataa.

Surkeinta on, että joissain muissa maissa ollaan aika paljon pisemmällä, mutta meillä kuvitellaan että ollaan muka huippua.
Spautio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Spautio »

Minulla on kokemuksia Opeleista yhden auton verran, ensiautoni oli Opel Manta, B-korimallinen. Se oli ihan katastrofaalisen huono kulkine, laho kuin mikä eikä sen moottori tullut kuntoon edes ostamalla GM:ltä tehdaskorjattu moottori :lol:
Jos Opeleiksi luokitellaan GM:n aikaiset Saabit niin niistä minulla on enemmänkin kokemusta, mutta pääsääntöisesti positiivista palautetta niistä antaisin kylläkin. Wanhan Vectran alustalle sovitettu ng900 oli kyllä aika huono ajettava, vaikka siihen clämppiä, parempia iskareita ja laadukkaampia jousia koetin asentaakin.
Jtbo:n kehitelmä on kyllä mielestäni sen verran hyvällä mallilla että omasta mielestäni sitä kannattaisi jatkaa, eikös se tie toimivasta ja järkevästä Exel-toteutuksesta kantavan idean kera valmiiseen sovellukseen (olkoon vaikka nettisellainen, tai jokin kura-Androidille tehty) ole aika lyhyt kuitenkin? Kovasti mies tuntuu saavan aikaiseksi meitä "terveempiä" enemmän, ainakaan intoa ja yritystä häneltä ei tuntuisi puuttuvan!
jtbo
Jäsen
Jäsen

Spautio kirjoitti:Minulla on kokemuksia Opeleista yhden auton verran, ensiautoni oli Opel Manta, B-korimallinen. Se oli ihan katastrofaalisen huono kulkine, laho kuin mikä eikä sen moottori tullut kuntoon edes ostamalla GM:ltä tehdaskorjattu moottori :lol:
Jos Opeleiksi luokitellaan GM:n aikaiset Saabit niin niistä minulla on enemmänkin kokemusta, mutta pääsääntöisesti positiivista palautetta niistä antaisin kylläkin. Wanhan Vectran alustalle sovitettu ng900 oli kyllä aika huono ajettava, vaikka siihen clämppiä, parempia iskareita ja laadukkaampia jousia koetin asentaakin.
Jtbo:n kehitelmä on kyllä mielestäni sen verran hyvällä mallilla että omasta mielestäni sitä kannattaisi jatkaa, eikös se tie toimivasta ja järkevästä Exel-toteutuksesta kantavan idean kera valmiiseen sovellukseen (olkoon vaikka nettisellainen, tai jokin kura-Androidille tehty) ole aika lyhyt kuitenkin? Kovasti mies tuntuu saavan aikaiseksi meitä "terveempiä" enemmän, ainakaan intoa ja yritystä häneltä ei tuntuisi puuttuvan!
Ikinä ei pidä luovuttaa, mutta ottaen huomioon tuohon malliin se on ottanut jo jotain 3-4 vuotta, niin nopeus ei ole valtti tuolla saralla (sekin kannattaa huomioida että työtunteja tuohon on mennyt nelinumeroisia määriä research mukaanlukien), vaikkakin joissain asioissa nopeutta löytyykin, se ei oikein auta kun teflon-kuorrutus aivoissa hylkii ja kytkennät pätkii, niin että se on yksi askel eteen ja kolme taakse. Siltikin haaveissa olisi jos sen joskus saisi softaksi, jos joskus jonkun ihan oikeasti ravitsemuksesta tietävän kanssa saisi kaiken tarkistettua ja kehitettyä sen valmiin vision helposta käytettävyydestä, mutta silti tarjoten kaiken tiedon.

Esimerkiksi mikään mahdottomuushan ei ole tehdä niin, että jos puutetta on vaikka jostain ravinto-aineksesta, niin voisi ehdottaa jotain ruokalajeja jne. Sehän on kumminkin vain matematiikkaa ja vähän tietokantaa.

Kaikenlaisia kalorilaskureita on, mutta ei ne oikein anna sellaista ravitsemuksellista tukea, joka on kuitenkin tie hyvinvointiin ja terveelliseen painonpudotukseen. Painoahan kyllä saa pois, mutta terveellisesti, siihen tarvitaan vähän enemmän sitä laskentaa.

Helppoja humpuukidieettejä on vaikka kuinka ja niillä tahkotaan tolkuttomasti rahaakin, mutta kun kaikki tieto on saatavilla netistä tutkimuksien muodossa, ihan oikeaan tasapainoiseen ravitsemukseen, niin jotenkin harmittaa ettei ihmisille ole saatavilla työkalua, joka olisi yhtä helppo kuin nuo ihmedieetit, mutta hyödyntäisi sen tiedon joka on olemassa.

Pikkuhiljaa sitä toki tulee kehitettyä, mutta on niin huonoa tuo uuden oppiminen, ettei taida ikä riittää.

Sellainen jatkuva huimaus ja olotila kuin olisi yli 40 kuumetta tässä on ollut jo yli 13 vuotta päällä, TH sivuuttaa olankohautuksella ja keksii omia helppoja ratkaisuja muihin oireisiin, tuota eivät korjaa. Citicoline auttaa paljon, mutta kyllä sillekkin hintaa tulee niin ettei oikein tällä varallisuudella voi tarvittavaa annostusta käyttää. Eutanasiaa olen kyllä usein pyytänyt eivätkä sitäkään anna, ei ole kärsitty tarpeeksi ilmeisesti.

Se kun tietää, että pystyisi, mutta kun ei pysty eikä saa TH:a edes ottamaan ongelmaa syyniin, on melkoinen kärsimys, ikäänkuin kidutusta. Toisaalta elämästä on turhaantunut tuonkin vaivan kanssa niin pitkä osa, ettei sillä enää ole merkitystä, biologinen kello käy aina vaan, rajattomasti sitä ei ole aikaa eikä kidutuksen sietoakaan, kyllä se jossain kohtaa tulee reuna vastaan.

Muoks: Keksikääpäs mikä on tämän tarkoitus?
https://www.aliexpress.com/item/Single- ... 46451.html

Kovasti ostajat ainakin pitävät tuotteesta, eikä se ole kovin halpakaan noin kiinalaisella asteikolla, mutta ei ymmärrä. Ehkä tuo liittyy pyörän säilytykseen tai ehkä joku taittuvan pyörän talutukseen liittyvä juttu?
Olkapää kipuilee, taas liikaa koneella, mokoma ei kestä kovin pitkiä sessioita enää tuokaan.
Spautio
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti: Ikinä ei pidä luovuttaa, mutta ottaen huomioon tuohon malliin se on ottanut jo jotain 3-4 vuotta, niin nopeus ei ole valtti tuolla saralla (sekin kannattaa huomioida että työtunteja tuohon on mennyt nelinumeroisia määriä research mukaanlukien), vaikkakin joissain asioissa nopeutta löytyykin, se ei oikein auta kun teflon-kuorrutus aivoissa hylkii ja kytkennät pätkii, niin että se on yksi askel eteen ja kolme taakse. Siltikin haaveissa olisi jos sen joskus saisi softaksi, jos joskus jonkun ihan oikeasti ravitsemuksesta tietävän kanssa saisi kaiken tarkistettua ja kehitettyä sen valmiin vision helposta käytettävyydestä, mutta silti tarjoten kaiken tiedon.

Esimerkiksi mikään mahdottomuushan ei ole tehdä niin, että jos puutetta on vaikka jostain ravinto-aineksesta, niin voisi ehdottaa jotain ruokalajeja jne. Sehän on kumminkin vain matematiikkaa ja vähän tietokantaa.

Kaikenlaisia kalorilaskureita on, mutta ei ne oikein anna sellaista ravitsemuksellista tukea, joka on kuitenkin tie hyvinvointiin ja terveelliseen painonpudotukseen. Painoahan kyllä saa pois, mutta terveellisesti, siihen tarvitaan vähän enemmän sitä laskentaa.

Helppoja humpuukidieettejä on vaikka kuinka ja niillä tahkotaan tolkuttomasti rahaakin, mutta kun kaikki tieto on saatavilla netistä tutkimuksien muodossa, ihan oikeaan tasapainoiseen ravitsemukseen, niin jotenkin harmittaa ettei ihmisille ole saatavilla työkalua, joka olisi yhtä helppo kuin nuo ihmedieetit, mutta hyödyntäisi sen tiedon joka on olemassa.

Pikkuhiljaa sitä toki tulee kehitettyä, mutta on niin huonoa tuo uuden oppiminen, ettei taida ikä riittää.

Sellainen jatkuva huimaus ja olotila kuin olisi yli 40 kuumetta tässä on ollut jo yli 13 vuotta päällä, TH sivuuttaa olankohautuksella ja keksii omia helppoja ratkaisuja muihin oireisiin, tuota eivät korjaa. Citicoline auttaa paljon, mutta kyllä sillekkin hintaa tulee niin ettei oikein tällä varallisuudella voi tarvittavaa annostusta käyttää. Eutanasiaa olen kyllä usein pyytänyt eivätkä sitäkään anna, ei ole kärsitty tarpeeksi ilmeisesti.

Se kun tietää, että pystyisi, mutta kun ei pysty eikä saa TH:a edes ottamaan ongelmaa syyniin, on melkoinen kärsimys, ikäänkuin kidutusta. Toisaalta elämästä on turhaantunut tuonkin vaivan kanssa niin pitkä osa, ettei sillä enää ole merkitystä, biologinen kello käy aina vaan, rajattomasti sitä ei ole aikaa eikä kidutuksen sietoakaan, kyllä se jossain kohtaa tulee reuna vastaan.
Lääketieteestä minulla ei ole sen parempaa tietoa kuin mitä lehdistä ja nettiartikkeleista tulee luettua, sekä lääkiksen preppauskurssilla saavutetut tiedot (heh, parin kaverin kanssa siellä ystävystyttiin ja notkuttiin melkein joka ilta kapakoissa :D) Mutta kovasti selväjärkiseltä sinä jtbo vaikutat, ja todella aikaansaavalta, ei minustaa olisi ikinä moisiin ponnisteluihin joita tunnut päivittäin tekevän!
Jatka nyt ihmeessä duunia tuon hommasi kanssa, hölmöintähän olisi jättää noin pitkälle mietitty ja kehitetty systeemi kesken! Eutanasiaa en suoranaisesti toivo kenellekään, mutta ehkä aivoverenvuodon takia halvaantuneelle (ja ilmeisestikin tiedottomalle) appiukolleni sen olisin kaiketikin sallinut, se olisi ollut ehkäpä armeliaampi loppu kuin keuhkokuume ja kamalat parin vuorokauden kouristelut morfiinista huolimatta :( Anna palaa vaan sen projektisi kanssa!
jtbo
Jäsen
Jäsen

Spautio kirjoitti: Lääketieteestä minulla ei ole sen parempaa tietoa kuin mitä lehdistä ja nettiartikkeleista tulee luettua, sekä lääkiksen preppauskurssilla saavutetut tiedot (heh, parin kaverin kanssa siellä ystävystyttiin ja notkuttiin melkein joka ilta kapakoissa :D) Mutta kovasti selväjärkiseltä sinä jtbo vaikutat, ja todella aikaansaavalta, ei minustaa olisi ikinä moisiin ponnisteluihin joita tunnut päivittäin tekevän!
Jatka nyt ihmeessä duunia tuon hommasi kanssa, hölmöintähän olisi jättää noin pitkälle mietitty ja kehitetty systeemi kesken! Eutanasiaa en suoranaisesti toivo kenellekään, mutta ehkä aivoverenvuodon takia halvaantuneelle (ja ilmeisestikin tiedottomalle) appiukolleni sen olisin kaiketikin sallinut, se olisi ollut ehkäpä armeliaampi loppu kuin keuhkokuume ja kamalat parin vuorokauden kouristelut morfiinista huolimatta :( Anna palaa vaan sen projektisi kanssa!
Tokihan projektia jatketaan, valmistumisesta ei vaan oikein ole toiveita :mrgeen:

Kirjoittaminen on helppoa, sitä voi monta kertaa lukea mitä sitä oikein on naputellut ja hakea asioita muistiinpalauttamiseksi, siltikin ihan höpöjä ulos päästäen, mutta paljon helpompaa kuin se naamatusten zombiena tyhjyyteen tuijottaminen.

Jos katsotaan mitä sinäkin saat duunissa aikaan, niin se on kyllä lukemattomia kertoja enemmän mitä täällä saa aikaan. Sellainen toki on, että en hae mukavuutta, enkä helppoutta, pyrin aina parempaan mitä eilen, se ei todellakaan ole paljon mihin pystyy, mutta sitä epämukavuutta kykenee sietämään aika paljon enemmän kuin moni muu.

Itse en tosiaan pidä elämää pyhänä, mielestäni jos on 7 miljardia ihmisapinaa, niin ei siinä nyt ihan jokaista välttämättä tarvita, kyllä osalle sen poispääsynkin soisi.
Spautio
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
Tokihan projektia jatketaan, valmistumisesta ei vaan oikein ole toiveita :mrgeen:

Kirjoittaminen on helppoa, sitä voi monta kertaa lukea mitä sitä oikein on naputellut ja hakea asioita muistiinpalauttamiseksi, siltikin ihan höpöjä ulos päästäen, mutta paljon helpompaa kuin se naamatusten zombiena tyhjyyteen tuijottaminen.

Jos katsotaan mitä sinäkin saat duunissa aikaan, niin se on kyllä lukemattomia kertoja enemmän mitä täällä saa aikaan. Sellainen toki on, että en hae mukavuutta, enkä helppoutta, pyrin aina parempaan mitä eilen, se ei todellakaan ole paljon mihin pystyy, mutta sitä epämukavuutta kykenee sietämään aika paljon enemmän kuin moni muu.

Itse en tosiaan pidä elämää pyhänä, mielestäni jos on 7 miljardia ihmisapinaa, niin ei siinä nyt ihan jokaista välttämättä tarvita, kyllä osalle sen poispääsynkin soisi.
Psykologiasta tiedän melkein yhtä vähän kuin lääketieteestä. Filosofiaa (teoreettista sellaista koetin lukea syventäviin opintoihin saakka mutta siihen se jäi). Ehkä kuitenkin jtbo:lla on käytössään liian lyhyt tarkastusväli saavutustensa suhteen, olisiko syytä seurata omia aikaansaannoksiansa vaikkapa vuoden tarkasteluvälillä, eli tsekaten mitä onkaan vuoden aikaan saanut aikaiseksi, sensijaan kuin keskittyisi harmittelemaan sitä että ei ole ehkä ihan samassa toimintakyvyssä kuin vaikkapa 20 vuotta sitten? Kaikki me 40+ -vuotiaat olemme enemmän tai vähemmän dementoituneita jo, ja työkyvyttömyys uhkaa ihan lähiaikoina jokaista meistä! Siis tottakait ymmärrän jtbo:n kertomansa tautidiagnoosinsa, mutta auttaako silti tehdä muuta kuin yrittää parhaansa jos siinäkin kunnossa saa nin hyvää tulosta kuntoilun ja tietotekniikan aloilla aikaiseksi? En itse ikinä jaksaisi, osaisi tahi viitsisi tehdä samoja päivittäisiä suoritteita kuin jtbo. Nyt se jtbo pitäisi vaan saada jatkamaan projektiaan. Asiasta kymmenenteen, suosikkifilosofini on ehdottamasti Wittgenstein, sikäli kun mitään hänen ajattelustaan ymmärrän! :-)
jtbo
Jäsen
Jäsen

Spautio kirjoitti: Psykologiasta tiedän melkein yhtä vähän kuin lääketieteestä. Filosofiaa (teoreettista sellaista koetin lukea syventäviin opintoihin saakka mutta siihen se jäi). Ehkä kuitenkin jtbo:lla on käytössään liian lyhyt tarkastusväli saavutustensa suhteen, olisiko syytä seurata omia aikaansaannoksiansa vaikkapa vuoden tarkasteluvälillä, eli tsekaten mitä onkaan vuoden aikaan saanut aikaiseksi, sensijaan kuin keskittyisi harmittelemaan sitä että ei ole ehkä ihan samassa toimintakyvyssä kuin vaikkapa 20 vuotta sitten? Kaikki me 40+ -vuotiaat olemme enemmän tai vähemmän dementoituneita jo, ja työkyvyttömyys uhkaa ihan lähiaikoina jokaista meistä! Siis tottakait ymmärrän jtbo:n kertomansa tautidiagnoosinsa, mutta auttaako silti tehdä muuta kuin yrittää parhaansa jos siinäkin kunnossa saa nin hyvää tulosta kuntoilun ja tietotekniikan aloilla aikaiseksi? En itse ikinä jaksaisi, osaisi tahi viitsisi tehdä samoja päivittäisiä suoritteita kuin jtbo. Nyt se jtbo pitäisi vaan saada jatkamaan projektiaan. Asiasta kymmenenteen, suosikkifilosofini on ehdottamasti Wittgenstein, sikäli kun mitään hänen ajattelustaan ymmärrän! :-)
Vuodessa kehitystä melkeinpä +/- 0 kuntoilun osalta, ei vaan kehity, kun happi loppuu ja toisin kuin ulkomailla, meillä ei astmaa testata rasituksessa, rasitusastmaa pidetään samana kuin muutakin astmaa, ainakin julkisessa, toki urheilulääkärit erikseen, muttei niille pääse.

Sitähän TH odottaa, että ukko vanhenisi jolloin voidaan vedota juuri tuohon, että ikä, pestään kädet, ei tarvitse tehdä mitään ja siinä se elämä meni sitten lopullisesti. No, tilannehan toki on jo aika pitkästi se, että kiitos TH:n toimien elämä meni miten meni ja se on sitten siinä, niin on kyllä meikäläisestä lähtevät verotulotkin muutaman vuoden päästä, en ajatellut katsella tätä palloa yli 50 iän, siellä ei enää itselleni ole mitään tarjolla.

Hmm, tähän kun heitän Max Stirner niin päästään kipinöiden lähteelle :mrgreen:

Nietzsche on tosin ehkä enemmän ajatuksiltään omia aatoksia lähellä, mutta tässä on sellainen pieni juttu, itse kun en seuraa, minä luon oman tieni ja kuljen sitä, jos jonkun aatokset osuu lähelle, niin hyvä sille, mutta itse en tunnusta oikeastaan mitään aatosta enkä suuntausta, olen vain mitä satun olemaan, muut määritelkööt, minä kuljen tietäni.
Spautio
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti: Vuodessa kehitystä melkeinpä +/- 0 kuntoilun osalta, ei vaan kehity, kun happi loppuu ja toisin kuin ulkomailla, meillä ei astmaa testata rasituksessa, rasitusastmaa pidetään samana kuin muutakin astmaa, ainakin julkisessa, toki urheilulääkärit erikseen, muttei niille pääse.

Sitähän TH odottaa, että ukko vanhenisi jolloin voidaan vedota juuri tuohon, että ikä, pestään kädet, ei tarvitse tehdä mitään ja siinä se elämä meni sitten lopullisesti. No, tilannehan toki on jo aika pitkästi se, että kiitos TH:n toimien elämä meni miten meni ja se on sitten siinä, niin on kyllä meikäläisestä lähtevät verotulotkin muutaman vuoden päästä, en ajatellut katsella tätä palloa yli 50 iän, siellä ei enää itselleni ole mitään tarjolla.
Hmm, tähän kun heitän Max Stirner niin päästään kipinöiden lähteelle :mrgreen:

Nietzsche on tosin ehkä enemmän ajatuksiltään omia aatoksia lähellä, mutta tässä on sellainen pieni juttu, itse kun en seuraa, minä luon oman tieni ja kuljen sitä, jos jonkun aatokset osuu lähelle, niin hyvä sille, mutta itse en tunnusta oikeastaan mitään aatosta enkä suuntausta, olen vain mitä satun olemaan, muut määritelkööt, minä kuljen tietäni.
Jtbo on sen verran kovassa kunnossa joten en itse olisi lainkaan laitoshoitoon häntä asettamassa. Kehitys omassa lihaskunnossani on kyllä ollut todella surkeaa, kuukaudessa suurin edistys on ollut penkkipunnerruksessa lukemasta 55kg x 10 lukemaan 60kg x 10. Jalkaprässitulos on sen sijaan parantunut lähtötasolta 120kg tasolle 180kg. Tässä jalkaprässissäkään oikeaa kehitystä ei ole tapahtunut vaan isompia painoja olen uskaltanut laittaa kokeiltavaksi. Aivan surkeaa tasoa tuokin siis, joskus 18-vuotiaana taisin jalkaprässillä nostaa jotain 240kg, silloin isot kaverit käyttivät tuplasti saman verran painoja. Maastaveto on vielä testaamatta, sitä kun olen yli kaiken pelännyt koska minulta meni selkä rikki joskus vuonna 1996.
Saa nähdä, voi tapahtua niinkin että jtbo on se joka meitä koettaa rekrytoida firmaansa joskus 5 vuoden kuluttua, kun siis muut terävimmät tyypit ovat jo varattuina. Siis minua ehkä tarvittaisiin sinne jtbo:n konserniin talonmiehen hommiin, ja tuumaa ehkä softaa vääntämään. Pvalilaa ehkä tarvittaisiin sinne kieliasioita selvittämään tms? :D
jtbo
Jäsen
Jäsen

Spautio kirjoitti: Jtbo on sen verran kovassa kunnossa joten en itse olisi lainkaan laitoshoitoon häntä asettamassa. Kehitys omassa lihaskunnossa on kyllä ollut todella surkeaa, kuukaudessa huikein edistys on ollut penkkipunnerruksessa lukemasta 55kg x 10 lukemaan 60kg x 10. Jalkaprässitulos on sen sijaan parantunut lähtötasolta 120kg tasolle 180kg. Tässä jalkaprässissäkään oikeaa kehitystä ei ole tapahtunu vaan isompia painoja pn vaan uskaltanut laittaa kokeiltavaksi. Aivan surkeaa tasoa tuokin siis, joskus 18-vuotiaana taisin jalkaprässillä nostaa jotain 240kg, silloin isot kaverit käyttivät tuplasti saman verran painoja. Maastaveto on vielä testaamatta, sitä kun olen yli kaiken pelännyt koska minulta meni selkä rikki joskus vuonna 1996.
Saa nähdä, voi tapahtua niinkin että jtbo on se joka meitä koettaa rekrytoida firmaansa joskus 5 vuoden kuluttua, kun siis muut terävimmät tyypit ovat jo varattuina. Siis minua ehkä tarvittaisiin sinne talonmiehen hommiin, ja tuumaa ehkä softaa vääntämään. Pvalilaa ehkä tarvittaisiin sinne kieliasioita selvittämään, tai siis hoitamaan käännöstä "suomesta" suomeksi tms? :D
Ikuna en ole painoja tuolla tavalla oikeasti nostanut, eikä enää nouse edes 12kg käsipainokaan helposti, toisella kädellä vielä huonommin, kun olkanivel on ikäänkuin irti, hiirestä kun päästää irti niin on kuin puukolla iskettäisi olkapäähän, muttei noin pieniä kannata korjata. Maastossa pyörän kanssa pitää aina toivoa, ettei tule kovin tarvetta oikealla kädellä käyttää voimaa, kun silloin menee nurin.

Sitä pohdin, että eikös maastaveto ole periaattessa ihan jalkatyötä, selkähän siinä pitäisi kai pitää aika suorana, vai joku kyykkykö se on mitä muistelen? Oli se joku Japanilainen vai minkäs maalainen olikaan, kun nosteli kovia painoja sillä keskimmäisellä jalalla...

Heti jos harjoittelua helpottaa, niin alkaa taantuminen ja kehitystä ei tosiaan oikein tapahdu, lokakuussa ihan samaan tahtiin nousi mäet kuin nytkin. Nopeat kaverit kiipeää samat mäet 1/3 ajassa.

Kyllä se jo 30 jälkeen alkaa tuo kehitys heikkenemään eikä tässä iässä enää tarvitse haaveilla parikymppisille pistävänsä kampoihin.

Piti se käydä kokeilemassa kuitenkin pari tuntinen taas, 1.5 tuntia takkuamista kunnes jalat ns. aukesi ja alkoi vähän helpommin kulkemaan, mutta nopeudet oli aivan säälittäviä.

Täytyypä katsoa jaksaisiko huomenna hauskuuttaa spautiota pienellä filosofisella tekstinpätkällä, joka tuli tuossa ajatuksiin aiemmin, tosin sen sanoiksi pukeminen vaatii hieman työstöä.
Spautio
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti: Ikuna en ole painoja tuolla tavalla oikeasti nostanut, eikä enää nouse edes 12kg käsipainokaan helposti, toisella kädellä vielä huonommin, kun olkanivel on ikäänkuin irti, hiirestä kun päästää irti niin on kuin puukolla iskettäisi olkapäähän, muttei noin pieniä kannata korjata. Maastossa pyörän kanssa pitää aina toivoa, ettei tule kovin tarvetta oikealla kädellä käyttää voimaa, kun silloin menee nurin.

Sitä pohdin, että eikös maastaveto ole periaattessa ihan jalkatyötä, selkähän siinä pitäisi kai pitää aika suorana, vai joku kyykkykö se on mitä muistelen? Oli se joku Japanilainen vai minkäs maalainen olikaan, kun nosteli kovia painoja sillä keskimmäisellä jalalla...

Heti jos harjoittelua helpottaa, niin alkaa taantuminen ja kehitystä ei tosiaan oikein tapahdu, lokakuussa ihan samaan tahtiin nousi mäet kuin nytkin. Nopeat kaverit kiipeää samat mäet 1/3 ajassa.

Kyllä se jo 30 jälkeen alkaa tuo kehitys heikkenemään eikä tässä iässä enää tarvitse haaveilla parikymppisille pistävänsä kampoihin.

Piti se käydä kokeilemassa kuitenkin pari tuntinen taas, 1.5 tuntia takkuamista kunnes jalat ns. aukesi ja alkoi vähän helpommin kulkemaan, mutta nopeudet oli aivan säälittäviä.

Täytyypä katsoa jaksaisiko huomenna hauskuuttaa spautiota pienellä filosofisella tekstinpätkällä, joka tuli tuossa ajatuksiin aiemmin, tosin sen sanoiksi pukeminen vaatii hieman työstöä.
Nuo painot joita nostelen, ovat oikeasti koulutytöille mitoitettuja. Itse koetan saada lähinnä kropan vaurioita korjattua tuolla salihommalla, eli erityisesti koetan saada poistettua eripituisista jaloista johtuvaa alaselän kipeytymistä, ja rikkoutuneesta(tai luiskahtaneesta, tms, ei sitä ole kuvattu) välilevystä johtuvaa kipua pois, jne. Ja tenniskyynärpäitä koetan saada kuntoon myöskin (tässä olenkin jo onnistunut aika hyvin). Olen talojamme (siis uudiskohde jonka raksaamisen aloitin vuonna 2002 ja tämä vm. 1967 hörskänmörskä jonka ostin vuonna 2011) koettanut rakennella ja korjailla vuodesta 2002 saakka, ja aika hyvin se näkyy lihaskehityksessäkin. Oikea käsi ja muutenkin oikea puoli ylävartalosta on huomattavasti vahvempi kuin vasen, siis punnerrusta ja muuta vastaavaa liikettä kun tekee. Ja vastaavasti vasen puoli on paljon voimakkaampi vetoliikkeissä (kuten vaikkapa alataljaliike). Oikea käsi olisi kyvykäs nostamaan kolmasosan enemmän painoa kuin vasen, ja tämä on hankalaa mm. penkkipunnerruksessa koska tanko menee kaiken aikaa vinoon :-D
Laita ihmeessä filosofisia tekstinpätkiä, ehkä ne olisivat jotenkin fiksumpia kuin tällä hetkellä tutkimani Chuck Norris facts -jutut! :lol:
"Chuck Norris can win an argument with his wife." ja "Chuck Norris knows Victoria's secret." Ikivanhoja joo kyllä, mutta aina hauskoja kuten Kummelit ynnä muut "älyvapaat" viihdepläjäykset.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

jtbo, se tosi outo lisäpyörä fillariin liittyy taittuvarunkoisen pyörä kuljettamiseen silloin, kun se on taiteltuna pieneksi paketiksi:

https://www.youtube.com/watch?v=VEX-62GG5cg

Mun nuoremmalla oli outo kuume, melkein 40 astetta eikä mitään flunssan oireita tms. sitä kuumetta selittämässä.

Hamsteri oli tyttöä purrut pari päivää aikaisemmin, siihen minä tuon yhdistin.

Huolestuin ja vein Peijaksen päivystykseen, kun ei muuta enää auki ollut.

Pienen verenkuvan ottivat heti ja sitten piti odottaa lääkäriä. 02.00 yöllä lähdimme kotiin, kun neljä tuntia olimme turhaan lääkäriä odottaneet.

Yhdessä vaiheessa tein tilastohavainnon: jonottajia oli 19 ja heistä varmuudella maahanmuuttajia oli 9.

Aika iso yliedustus, eikä sitä voi selittää sillä, että kantasuomalaiset käyvät yksityisellä: kyseessä oli yöpäivystys, ei yöllä mikään yksityinen ole auki.

- Mehiläinen ja Dextra olivat ennen, mutta nykyisin mun mielestäni ei enää nekään. Siellä Mehiläisen ulkopuolella olen joskus sairaan lapsen kanssa turhaan käynytkin, toteamassa, ettei se enää palvele öisin.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Spautio kirjoitti:
jtbo kirjoitti: Ikuna en ole painoja tuolla tavalla oikeasti nostanut, eikä enää nouse edes 12kg käsipainokaan helposti, toisella kädellä vielä huonommin, kun olkanivel on ikäänkuin irti, hiirestä kun päästää irti niin on kuin puukolla iskettäisi olkapäähän, muttei noin pieniä kannata korjata. Maastossa pyörän kanssa pitää aina toivoa, ettei tule kovin tarvetta oikealla kädellä käyttää voimaa, kun silloin menee nurin.

Nuo painot joita nostelen, ovat oikeasti koulutytöille mitoitettuja. Itse koetan saada lähinnä kropan vaurioita korjattua tuolla salihommalla, eli erityisesti koetan saada poistettua eripituisista jaloista johtuvaa alaselän kipeytymistä, ja rikkoutuneesta(tai luiskahtaneesta, tms, ei sitä ole kuvattu) välilevystä johtuvaa kipua pois, jne. Ja tenniskyynärpäitä koetan saada kuntoon myöskin (tässä olenkin jo onnistunut aika hyvin). Olen talojamme (siis uudiskohde jonka raksaamisen aloitin vuonna 2002 ja tämä vm. 1967 hörskänmörskä jonka ostin vuonna 2011) koettanut rakennella ja korjailla vuodesta 2002 saakka, ja aika hyvin se näkyy lihaskehityksessäkin. Oikea käsi ja muutenkin oikea puoli ylävartalosta on huomattavasti vahvempi kuin vasen, siis punnerrusta ja muuta vastaavaa liikettä kun tekee. Ja vastaavasti vasen puoli on paljon voimakkaampi vetoliikkeissä (kuten vaikkapa alataljaliike). Oikea käsi olisi kyvykäs nostamaan kolmasosan enemmän painoa kuin vasen, ja tämä on hankalaa mm. penkkipunnerruksessa koska tanko menee kaiken aikaa vinoon :-D
Laita ihmeessä filosofisia tekstinpätkiä, ehkä ne olisivat jotenkin fiksumpia kuin tällä hetkellä tutkimani Chuck Norris facts -jutut! :lol:
"Chuck Norris can win an argument with his wife." ja "Chuck Norris knows Victoria's secret." Ikivanhoja joo kyllä, mutta aina hauskoja kuten Kummelit ynnä muut "älyvapaat" viihdepläjäykset.
Kun sä tiedät tuon epätasapainon niin voithan sä ottaa tankoa kiinni epäkeskisesti? Tai kuormata tangon epäsymmetrisesti.

Tosin ei liene kauhean hyvä idea ylläpitää tai jopa lisätä tuollaista epätasapainoa.

Pistooliampujien vasen ja oikea käsi ovat aina aivan kuin eri paria.
Spautio
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
Kun sä tiedät tuon epätasapainon niin voithan sä ottaa tankoa kiinni epäkeskisesti? Tai kuormata tangon epäsymmetrisesti.

Tosin ei liene kauhean hyvä idea ylläpitää tai jopa lisätä tuollaista epätasapainoa.

Pistooliampujien vasen ja oikea käsi ovat aina aivan kuin eri paria.
Ei se noin taida oikeasti toimia, kehon tasapainoa ylläpitävä hallintajärjestelmä kait koettaa kuitenkin laittaa hanttiin tälläisessä epäsymmetriahuijauksessa? Ehkä nyt vaan pitää toimia ihan vanhanaikaisesti ja koettaa rauhallisesti vahvistaa sitä kehon toistakin puolta.
Pvalila jossain vaiheessa kysyi minun näyttöpäätetapauksestani, niin sen verran laitettakoon uutta infoa että pvalilan linkittämä hampurilainen LG:n näyttö on kuulemma saatu jo lastattua autoon ja se saattaisi olla Helsingissä lauantaina, ja toivottavasti ehjänä. Sellaisen hiukan yli 500e se tulee siis maksamaan kaikenkaikkiaan, mutta ei se nyt auta. Olen tehnyt duunejani kamalan pienellä eli 32" näytöllä. Olisi meillä ollut myös 42" Panasonicin plasmakin mutta se on resoluutioltaan ihan surkea, ja muutenkin kuvalaadultaan todella surkea, niin sitä ei voinut käyttää (koetin kyllä).
Spautio
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: Mun nuoremmalla oli outo kuume, melkein 40 astetta eikä mitään flunssan oireita tms. sitä kuumetta selittämässä.

Pienen verenkuvan ottivat heti ja sitten piti odottaa lääkäriä. 02.00 yöllä lähdimme kotiin, kun neljä tuntia olimme turhaan lääkäriä odottaneet.

Yhdessä vaiheessa tein tilastohavainnon: jonottajia oli 19 ja heistä varmuudella maahanmuuttajia oli 9.

Aika iso yliedustus, eikä sitä voi selittää sillä, että kantasuomalaiset käyvät yksityisellä: kyseessä oli yöpäivystys, ei yöllä mikään yksityinen ole auki.

- Mehiläinen ja Dextra olivat ennen, mutta nykyisin mun mielestäni ei enää nekään. Siellä Mehiläisen ulkopuolella olen joskus sairaan lapsen kanssa turhaan käynytkin, toteamassa, ettei se enää palvele öisin.
Noista hamsterikuumeista ei minulla ole kokemusta, olisikohan se sukua myyräkuumeelle? :D Katsoitko Aki Kaurismäen Toivon tuolla puolen -elokuvan? Ei se mikään huipputeos ole mutta itselleni hiukan laittoi ajattelemisen aihetta maahanmuuttajia koskien. Erityisesti päähenkilön kommentti joka meni jotakuinkin näin" Olen rakastunut Suomeen mutta haluaisin palavasti pois täältä", herätti ajatuksia. Siis aivan varmaa on se ettei tänne kukaan maahanmuuttaja ihan turhan vuoksi tulisi, jossei olisi pakko.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:jtbo, se tosi outo lisäpyörä fillariin liittyy taittuvarunkoisen pyörä kuljettamiseen silloin, kun se on taiteltuna pieneksi paketiksi:

https://www.youtube.com/watch?v=VEX-62GG5cg

Mun nuoremmalla oli outo kuume, melkein 40 astetta eikä mitään flunssan oireita tms. sitä kuumetta selittämässä.

Olin siis vähän jopa hajulla mikä moinen pyörä saattaisi olla :P

----

Heitetäänpäs näin, onko pvalila ikinä ollut ulkomailla käydessään päivystyksessä?

Jos nyt ajatellaan tätä maahanmuuttajien tilannetta, niin:
-Terveydenhuolto, ravitsemus jne lähtömaassa
-Ravitsemusoppi ja tietämys vitamiineistä yms.
-Kotomainen pöpökantamme ja luontainen vastustuskyky, millaisia pöpöjä vastaan elimistö on sopeutunut
-Vammat, variot jne. joita saatu jo lähtömaassa
-Sosioekonominen asema, social circles, eli mm. väkivallan kohtaamisen riski mahdollisesti huomattavasti korkeampi
-Sopeutuminen täkäläiseen kulttuuriin, mutta vielä toistaiseksi huono viinansieto
-Yhteiskuntaosaaminen, onko päivystys se josta osataan hakea apua, mutta ei tiedetä esimerkiksi miten terveyskeskusasiointi toimii?
-Valtaväestöä vähemmän paikalla, jolloin saa jonottaa ilman kovin suurta syyllistämistä jne. Päivisin TK:ssa on noita vanhempia ihmisiä, joiden asenteet muualta tulevia kohtaan voivat olla aika jyrkätkin

Nämä nyt toki täysin hypoteettisiä esimerkkejä, vailla minkäänlaista taustatutkimusta, mutta potentiaalisia syitä jotka nyt äkkisestään tuli mieleen, että miksi noin.
Vastaa Viestiin