Tiskokone hajos

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
vesamaan
Jäsen
Jäsen

Tiskokone hajos

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Perjantai-illan ratoksi tiskikone päätti levitä. Vesi ei lämpiä mutta ohjelma menee eteenpäin. Purin kuoret pois ja ihmettelin. Mittasin lämmitysvastuksen ja arvo oli n. 4 K ohmia, liekö oikea vai lähdenkö vastuskauppaan? Kone on Bosch, n. 3v on ikää.

Help....
TMK-rock
Jäsen
Jäsen

Re: Tiskokone hajos

Viesti Kirjoittaja TMK-rock »

Kyllä tuo lukema aika isolta vaikuttaa, vastuksen tehoksi tulisi n. 13W. Eli jos mittaus on tehty oikein ja vastus on ihan tavallinen kaksinapainen lenkki, niin vahva veikkaus että rikki on.
Kannattaa tosin muistaa vanhan sähköopin opettajan kommentti: Yleismittarin lukema ei yleensä kerro todellisuudesta mitään!
vesamaan
Jäsen
Jäsen

Mittaus on suoritettu digitaalisella yleismittarilla (ei biltema-malli), sähköjohdot irroitettu vastuksesta. Mittarin lukema kasvoi koko ajan pikku hiljaa, alkoi jostain kahden tienoilta ja hidastui koko ajan mittauksen jatkuessa. Tavallinen lenkkivastus kyseessä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Kyllä tuo vastus kovasti risalta vaikuttaa.

Oma koneeni lähti korjaamolle vuodon takia, ja aika hämmästynyt olin, kun siihen putkivastus vaihdettiin. No, ilmeisesti sekin oli lauennut, vaikka ei varmaankaan vuotovikainen ollut.
rautarunnari
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rautarunnari »

noh.
mulla hajos kuivausrumpu, korttivika, luulisin. siinä vaihdettiin kaikki mahdollinen, eli kuoria lukuunottamatta sai uuden koneen. että tällainen "takuu" valmistajan ja huoltoyrityksen välillä, kupataan valmistajaa satanolla.
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija
vesamaan
Jäsen
Jäsen

vastushan sieltä oli palanut. Yhdessä kohtaa vastusta oli melkoinen kasauma mustaa kökköä, ja sen alta löytyi palanut kohta. Huomenna varaosakauppaan.
On muuten melko likainen tuo tiskikoneen sisusta :shock: . Hallitus on melko inhoten katsellut kun olen purkanut ja putsannut :mrgreen:
rautarunnari
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rautarunnari »

mulla hajosi kerran pari kuukautta vanhasta hellasta ylijännitesuoja, siis se värkki, missä on kuittausnäppäin. Savu nousi, ihme ettei liekit. olen ymmärtänyt, ettei sen noin pitäisi "suojata"... :mrgreen:
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija
Vastaa Viestiin