Perjantai-illan ratoksi tiskikone päätti levitä. Vesi ei lämpiä mutta ohjelma menee eteenpäin. Purin kuoret pois ja ihmettelin. Mittasin lämmitysvastuksen ja arvo oli n. 4 K ohmia, liekö oikea vai lähdenkö vastuskauppaan? Kone on Bosch, n. 3v on ikää.
Help....
Tiskokone hajos
Re: Tiskokone hajos
Kyllä tuo lukema aika isolta vaikuttaa, vastuksen tehoksi tulisi n. 13W. Eli jos mittaus on tehty oikein ja vastus on ihan tavallinen kaksinapainen lenkki, niin vahva veikkaus että rikki on.
Kannattaa tosin muistaa vanhan sähköopin opettajan kommentti: Yleismittarin lukema ei yleensä kerro todellisuudesta mitään!
Kannattaa tosin muistaa vanhan sähköopin opettajan kommentti: Yleismittarin lukema ei yleensä kerro todellisuudesta mitään!
Mittaus on suoritettu digitaalisella yleismittarilla (ei biltema-malli), sähköjohdot irroitettu vastuksesta. Mittarin lukema kasvoi koko ajan pikku hiljaa, alkoi jostain kahden tienoilta ja hidastui koko ajan mittauksen jatkuessa. Tavallinen lenkkivastus kyseessä.
Kyllä tuo vastus kovasti risalta vaikuttaa.
Oma koneeni lähti korjaamolle vuodon takia, ja aika hämmästynyt olin, kun siihen putkivastus vaihdettiin. No, ilmeisesti sekin oli lauennut, vaikka ei varmaankaan vuotovikainen ollut.
Oma koneeni lähti korjaamolle vuodon takia, ja aika hämmästynyt olin, kun siihen putkivastus vaihdettiin. No, ilmeisesti sekin oli lauennut, vaikka ei varmaankaan vuotovikainen ollut.
- rautarunnari
- Jäsen

noh.
mulla hajos kuivausrumpu, korttivika, luulisin. siinä vaihdettiin kaikki mahdollinen, eli kuoria lukuunottamatta sai uuden koneen. että tällainen "takuu" valmistajan ja huoltoyrityksen välillä, kupataan valmistajaa satanolla.
H
mulla hajos kuivausrumpu, korttivika, luulisin. siinä vaihdettiin kaikki mahdollinen, eli kuoria lukuunottamatta sai uuden koneen. että tällainen "takuu" valmistajan ja huoltoyrityksen välillä, kupataan valmistajaa satanolla.
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija
vastushan sieltä oli palanut. Yhdessä kohtaa vastusta oli melkoinen kasauma mustaa kökköä, ja sen alta löytyi palanut kohta. Huomenna varaosakauppaan.
On muuten melko likainen tuo tiskikoneen sisusta
. Hallitus on melko inhoten katsellut kun olen purkanut ja putsannut 
On muuten melko likainen tuo tiskikoneen sisusta
- rautarunnari
- Jäsen

mulla hajosi kerran pari kuukautta vanhasta hellasta ylijännitesuoja, siis se värkki, missä on kuittausnäppäin. Savu nousi, ihme ettei liekit. olen ymmärtänyt, ettei sen noin pitäisi "suojata"...
H
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija